Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

"Kompressor er som kjent ikke godkjent i Norge"

 

Det er vel mer at ombyggingen hans ikke er godkjent, enkelt og greit.

 

 

Jo faktisk, alt han har listet kan fint godkjennes som diff, clutch, girkasse, senk, men kompressor gir en 2 valg.

Godkjenn og betal en formue, ikke godkjenn og ikke betal en formue. Fleste går for sistnevnte og kjører helt til det "skjer no" :p

Ombyggingen hans kan godt være godkjent men det å godkjenne kompressoren skjønner jeg mange dropper, spesielt i dette avgiftsskadede kommuniststyrte landet vårt :D Da er det bedre å droppe den biten, montere av som tar rundt 1 time med vanlige verktøy, vise og sette på igjen, smile og være glad :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har vært gjort før hvertfall. Har sett en M3 E46 med ESS kit og Vortech V3 presse, samme som på min og den bilen.

Må koste flesk å godkjenne.

 

For å sette det litt på spissen, bilen min har innskrevet i vognkort at den er godkjent med Supersprint og KW coilovers. Det er alt jeg har av mods untatt pressa. Sterkere angel eyes osv tells ikke.

Skulle jeg hatt M5 clutch, girkasse og diff hadde jeg uansett aldri giddet å "vist" dette da dette ikke syns og ingen kommer uansett til å komme under eller se dette, så bygget hans kan godt ha vært godkjent slik i første omgang. Men kompressorbiten er nok droppet.

Det er litt snillere med lommeboken sånn sett men en må regne med å demontere treffer man en kyndig nok i vegvesenet/eu-kontrollen.. Hvis det går så langt da.

 

Det blir litt som med moppetida, ble man tatt av purken måtte en demontere trimsylinder og på med det som var originalt igjen, så vise den.

Etterpå var det som regel tilbake til trim og man sparer sikkert litt cash på å ikke godkjenne :p

 

Det som jeg stussa på var 480 hk. Da jeg prata med ESS var 411 hk max på den maskina der skulle det vare lengst i lengden og vet ikke om det er skrytetall eller om er sant, men er det sant er dette faktisk skadelig for motoren.

Lenke til kommentar

En del BMW'er med turbo havner på M3/M5-nivå effektmessig i sine respektive karrosserier, så om du bygger om alt utenom motor til f.eks M3 og henter ut samme effekt som en S-motor fra turbobygget så burde ikke det være noe problem. Allikevel er det tilnærmet ingen som har fått godkjent. Enkelte har fått godkjent på biler eldre enn 88, da det var andre krav ift utslipp og du kunne godkjenne karrosseriet mtp effekt basert på M-bil eller Alpina-grunnlag.

Lenke til kommentar

En del BMW'er med turbo havner på M3/M5-nivå effektmessig i sine respektive karrosserier, så om du bygger om alt utenom motor til f.eks M3 og henter ut samme effekt som en S-motor fra turbobygget så burde ikke det være noe problem. Allikevel er det tilnærmet ingen som har fått godkjent. Enkelte har fått godkjent på biler eldre enn 88, da det var andre krav ift utslipp og du kunne godkjenne karrosseriet mtp effekt basert på M-bil eller Alpina-grunnlag.

Hvorfor burde ikke det være noe problem?

Karosseriet er annerledes.

M-kaross er helsveiset.

Lenke til kommentar

Da ser jeg for meg M3 karossen er i mykeste laget, siden det er samme som alt det andre.

Audi er hvertfall greit: S og RS = Helsveist.

 

Nja jeg skal ikke si at det du sier ikke er sant, men jeg har hørt det motsatte da, at karosseriet er helt likt men at delene er annerledes på f.ex E39 fra 520i-530i, 540i deler noen få deler med M5 og undermodellene, mens M5 har det ypperste og er håndmontert på spesial verksted.

 

De andre er også det men ikke like nøye, da det går mer på samlebånd mens M-modellene er kjent for å få særbehandling nettopp fordi dem er ///M modell.

Men mener å huske at chassis er likt, mange eksempler på at M5 donorbil har bygd om 520i til "M5".

Endret av James Bond
Lenke til kommentar

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=62875111&searchclickthrough=true

 

ser 3 feil, navi skjermen har gulnet seg men er lett å fikse, hadde sånn på min en gang og mekka lett, muligens noe stiv pris og han må fore bilen sin med litt mer bensinsuppe, ellers syns jeg ikke denne X5'en var av de verste :)

 

og jo 1 ting til, det er selvfølgelig pant i bilen :p

Endret av James Bond
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...