Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Stusser litt hver gang jeg ser bilde av fronten på en 850 - merkelig liten grill, spesielt med tanke på motorstørrelsen...

 

 

E31 var designet rimelig smart. Mener det var den første bilen til å bli designet 100% med CAD, og en vindtunnel var involvert i hele prosessen. Virkelig bleeding edge teknologi til å være slutten av 80-tallet.

 

Radiatoren sitter en 20-30cm bak i motorrommet, og luften blir traktet gjennom fra fronten. Jeg tenker meg at det ligger noe hokus pokus inni der som gjør at luften strømmer mer enn tilstrekkelig igjennom for å kunne kjøle det beistet av en V12er.

Lenke til kommentar

Ja var sånt sett ikke noe vondt mot den, bare det at stor motor med såppass lite effektuttak ift størrelse/antall sylindere utvikler ikke så mye varme da den ikke må jobbe så hardt for å gjøre det den skal :p

Er som en som trener kontra en sofagris, er sofagrisen som blir svettest av å løpe en gitt avstand :p

Lenke til kommentar

E31 var designet rimelig smart. Mener det var den første bilen til å bli designet 100% med CAD, og en vindtunnel var involvert i hele prosessen. Virkelig bleeding edge teknologi til å være slutten av 80-tallet.

 

Radiatoren sitter en 20-30cm bak i motorrommet, og luften blir traktet gjennom fra fronten. Jeg tenker meg at det ligger noe hokus pokus inni der som gjør at luften strømmer mer enn tilstrekkelig igjennom for å kunne kjøle det beistet av en V12er.

 

Ja, regnet nesten med at ingeniørene hadde jobbet seg rundt designen, synes bare det er et merkelig/uvant syn. Er vel smak og behag, som så mye annet.

 

Det er en råflott motor. Du kan stille en 5-kroning på høykant oppå motoren.

 

Minner meg om en video fra Harry's Garage om MB SL600 som har M120 V12-ern (sjekk fra ca. 5:10):

 

Edit: For å holde meg halvveis til trådens tema: http://www.finn.no/finn/car/used/object?folderId=4659960&finnkode=56927175

Endret av Frank Drebin
Lenke til kommentar

Ja, regnet nesten med at ingeniørene hadde jobbet seg rundt designen, synes bare det er et merkelig/uvant syn. Er vel smak og behag, som så mye annet.

Smak og behag oppsummerer det ganske greit. Jeg for min del synes det bare ser unikt ut, samt det hedrer klassikere slik som BMW M1.

PZZiGv2.jpg

 

Flott Mercedes... Spesielt at bilen identifiseres med Don Johnsen og menn i tyve års forsinket førtiårskrise.

 

Intet nytt med andre ord. :p

 

 

For å holde topic: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=64102060

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men det er effekten som gir deg fremdrift. Jeg trodde dette Nm-hysteriet hadde gitt seg..

Det har mest relevans på biler uten gir.

Effekt er jo et resultat av dreiemoment og turtall, en bil med høyt dreiemoment vil som regel ha mer effekt i de lavere registerenne, menst en med lavt dreiemoment vil ha mer effekt i det høyere turtallsregisteret. Så dreiemoment må da ha relevans for alle biler, med og uten gir skulle en tro... Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...