James Bond Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 James Bond Triggerwarning http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=63704605 Den gleden får du ikke. Det er greit at man skal ta vare på E39en sin, men det får værra nok på 24 timer nå syns jeg.. Jeg trenger no øyevask.. får gå ut og vaske bilen min.. også bare sitte å stirre på den. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Stusser litt hver gang jeg ser bilde av fronten på en 850 - merkelig liten grill, spesielt med tanke på motorstørrelsen... E31 var designet rimelig smart. Mener det var den første bilen til å bli designet 100% med CAD, og en vindtunnel var involvert i hele prosessen. Virkelig bleeding edge teknologi til å være slutten av 80-tallet. Radiatoren sitter en 20-30cm bak i motorrommet, og luften blir traktet gjennom fra fronten. Jeg tenker meg at det ligger noe hokus pokus inni der som gjør at luften strømmer mer enn tilstrekkelig igjennom for å kunne kjøle det beistet av en V12er. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Den motoren blir ikke engang svett.. Så stor motor og så lite power, blir ikke mye varme utav det Den jobber nok veldig lett Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Det er en råflott motor. Du kan stille en 5-kroning på høykant oppå motoren. Men det er definitivt big blow but no show, spesielt når man er bortskjemt i 2015 med forced induction motorer. Med tanke på alder er det ganske kurant. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Ja var sånt sett ikke noe vondt mot den, bare det at stor motor med såppass lite effektuttak ift størrelse/antall sylindere utvikler ikke så mye varme da den ikke må jobbe så hardt for å gjøre det den skal Er som en som trener kontra en sofagris, er sofagrisen som blir svettest av å løpe en gitt avstand Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 (endret) E31 var designet rimelig smart. Mener det var den første bilen til å bli designet 100% med CAD, og en vindtunnel var involvert i hele prosessen. Virkelig bleeding edge teknologi til å være slutten av 80-tallet. Radiatoren sitter en 20-30cm bak i motorrommet, og luften blir traktet gjennom fra fronten. Jeg tenker meg at det ligger noe hokus pokus inni der som gjør at luften strømmer mer enn tilstrekkelig igjennom for å kunne kjøle det beistet av en V12er. Ja, regnet nesten med at ingeniørene hadde jobbet seg rundt designen, synes bare det er et merkelig/uvant syn. Er vel smak og behag, som så mye annet. Det er en råflott motor. Du kan stille en 5-kroning på høykant oppå motoren. Minner meg om en video fra Harry's Garage om MB SL600 som har M120 V12-ern (sjekk fra ca. 5:10): Edit: For å holde meg halvveis til trådens tema: http://www.finn.no/finn/car/used/object?folderId=4659960&finnkode=56927175 Endret 9. september 2015 av Frank Drebin Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Flott Mercedes... Spesielt at bilen identifiseres med Don Johnsen og menn i tyve års forsinket førtiårskrise. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 (endret) Ja, regnet nesten med at ingeniørene hadde jobbet seg rundt designen, synes bare det er et merkelig/uvant syn. Er vel smak og behag, som så mye annet. Smak og behag oppsummerer det ganske greit. Jeg for min del synes det bare ser unikt ut, samt det hedrer klassikere slik som BMW M1. Flott Mercedes... Spesielt at bilen identifiseres med Don Johnsen og menn i tyve års forsinket førtiårskrise. Intet nytt med andre ord. For å holde topic: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=64102060 Endret 9. september 2015 av Gavekort 1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 8 serien / M1 ser bare wonky ut med registreringsskilt foran. Og beach buggy må være utrolig artig Lenke til kommentar
toth Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Buggy er ødelagt i min by - han som hadde en slik var en slesking av eksotisk opprinnelse - med lange, sortglinsende balsamerte krøller i hestehale, silkeskjorte og alt du kan se for deg om resten av stereotypen Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Sikkert veldig moro å leke med en slik buggy da. Tror neppe jeg hadde brukt den som et fremkomstmiddel for å si det slik. Lenke til kommentar
Kjenstadbakk Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 http://www.finn.no/61471367 Dristig Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 http://www.finn.no/61471367 Dristig Visste ikke at de fortsatt laget så slappe biler, hvem kjøper noe sånt? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 0-100 på rundt 9 sek. Har skjedd litt med dreiemoment på bilene i løpet av de siste 15-20 år. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Men det er effekten som gir deg fremdrift. Jeg trodde dette Nm-hysteriet hadde gitt seg.. Det har mest relevans på biler uten gir. Lenke til kommentar
Kjenstadbakk Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Rundt 9 sekunder er ikke så ille? Min (Alfa 159) tar det på 9.5 i følge tester mener jeg. Når vi snakker 0-100 tid, nye Merc C350E må jo være ideelt med tanke på ytelser ( 0-100 på 5.9) og pris starter under 500k. Dette tror jeg blir en storselger. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Greit, la meg omformulere: det er mer fordelaktig når maksimal effekt blir oppnådd ved lavere turtall. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 (endret) Men det er effekten som gir deg fremdrift. Jeg trodde dette Nm-hysteriet hadde gitt seg.. Det har mest relevans på biler uten gir. Effekt er jo et resultat av dreiemoment og turtall, en bil med høyt dreiemoment vil som regel ha mer effekt i de lavere registerenne, menst en med lavt dreiemoment vil ha mer effekt i det høyere turtallsregisteret. Så dreiemoment må da ha relevans for alle biler, med og uten gir skulle en tro... Endret 10. september 2015 av Evil-Duck Lenke til kommentar
oOF Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 http://www.finn.no/61471367 Dristig Det så ikke pent ut med den originale blåfargen inni dørene og den noe oppsiktsvekkende grønnfargen på folien. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 http://www.finn.no/61471367 Dristig "Apple-Green" for hele 40 000,- Apple green? Min apple green ser helt annerledes ut. Og 40.000? I helvetet da. Hadde jeg betalt full pris på folieringen av bilen min hadde prisen fortsatt vært under halvparten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå