Gjest Slettet+3165 Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Tilbake til han med 520/M5en, jeg sendte han faktisk en mail før jeg rapporterte det til finn.no og vegvesenet. Bare skrev kjapt hvorfor original M5 når jeg får opp 520i hos vegvesenet? Nå fikk jeg svar .. " Hei. Grunnen til det er at forrige eier av bilen tok den inn fra Tyskland, for så og få den registrert som en 520. Dette for å undra avgifter. Litt spesiell historie. Alt av avgifter til staten ble betalt da jeg kjøpte bilen. Bilen er 100% original. Eneste som er litt synd er at dette ikke kommer frem i vognkort. Bare å ringe hvis det er noe du lurer på eller om du vil komme å se." Jeg kjøper uansett ikke den der, men la oss si det hypotetisk er sant, det er fortsatt utrolig mistenkelig at den kom med uorginale baklykter.. Enten lyver han om alt, eller så lyver han bare om baklyktene (ikke 100% original) . Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Med tanke på at en bruktimportert bil gjerne vises hos Biltvilsynet virker den historien merkelig.. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Er ikke det skatteunndragelse? Høres ut som kanskje skattemyndighetene kunne trengt et tips også. 1 Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Tilbake til han med 520/M5en, jeg sendte han faktisk en mail før jeg rapporterte det til finn.no og vegvesenet. Bare skrev kjapt hvorfor original M5 når jeg får opp 520i hos vegvesenet? Nå fikk jeg svar .. " Hei. Grunnen til det er at forrige eier av bilen tok den inn fra Tyskland, for så og få den registrert som en 520. Dette for å undra avgifter. Litt spesiell historie. Alt av avgifter til staten ble betalt da jeg kjøpte bilen. Bilen er 100% original. Eneste som er litt synd er at dette ikke kommer frem i vognkort. Bare å ringe hvis det er noe du lurer på eller om du vil komme å se." Jeg kjøper uansett ikke den der, men la oss si det hypotetisk er sant, det er fortsatt utrolig mistenkelig at den kom med uorginale baklykter.. Chassisnummeret er ikke det samme i vognkortet som i dokumentasjonen han har lagt med, så om dette er den originale M5'en, så har han bare byttet over noen siffer.. Dette er jo IKKE bra! Han begynte kanskje med baklyktene da..? Tok de med spett og skjønte at han var flinkere til å sveise enn å forstå en skralle, også fikk han en kompis til å handle lamper på BS og montere de i stedet for de originale Lenke til kommentar
toth Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Tilbake til han med 520/M5en, jeg sendte han faktisk en mail før jeg rapporterte det til finn.no og vegvesenet. Bare skrev kjapt hvorfor original M5 når jeg får opp 520i hos vegvesenet? Nå fikk jeg svar .. " Hei. Grunnen til det er at forrige eier av bilen tok den inn fra Tyskland, for så og få den registrert som en 520. Dette for å undra avgifter. Litt spesiell historie. Alt av avgifter til staten ble betalt da jeg kjøpte bilen. Bilen er 100% original. Eneste som er litt synd er at dette ikke kommer frem i vognkort. Bare å ringe hvis det er noe du lurer på eller om du vil komme å se." Jeg kjøper uansett ikke den der, men la oss si det hypotetisk er sant, det er fortsatt utrolig mistenkelig at den kom med uorginale baklykter.. Be om kvittering på den ekstra avgiften han har betalt. Det hadde aldri skjedd uten notat i vognkort eller autosys, da kunne jo tollvesenet krevd inn gang på gang. Hva er den forsikret som? Be om kopi av polisen. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Siden vi har hatt nok av annonser som går under "idiotiske" så er det på høyt tide med en som går under "stilige": http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=59782277 Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 mmm.. ikke så verst pris for en tidsmaskin.. Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Det store spørsmålet er, kan den gjøre 88 MPH? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Det er en US import, så den har sikkert bare 85 MPH speedometer på grunn av reguleringer den gangen (fikk du en a-ha opplevelse nå? ), men den kan nå rundt 130. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 208km/t med 130hk? Njaa. Da må man ha en laaang strekkning:p 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Leste sikkert på Eurospec da, som jeg mener er 170 hestekrefter.Fant en annen kilde her som sier 110 mph (175 km/t). Det er på ingen måter en imponerende ytelse, selv for 1981. Men det er slik det var på 80-tallet når myndighetene kvelte motorene med miljøkrav. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 (endret) Disse bilene har selvbærende karosseri, altså må nødvendigvis den bærende delen være en del av karosseriet. Godt mulig. Det er uansett opplyst i NAF-testen, og for den "gjengse mann" er karosseri skallet utenpå bilen som er lakkert. Men jeg skal ikke krangle mer på det, for du har sikkert rett! Endret 9. juni 2015 av Klykken- 1 Lenke til kommentar
Inz4ne Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 La oss være enig om at det er dårlig formulert isåfall, jeg ble bare litt i overkant opprørt over at folk driver å skriver at siden bilen er galvanisert så er ikke rust et problem, har hatt galvaniserte biler med nok av rust før Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Hadde en Audi 80 fra midt-80-tall en gang, og der begynte det etterhvert å dukke opp hvit "rust".. Var nok bare galven som kom fram fra baksida det Galving hjelper mao., men ikke dermed sagt den aldri ruster nei! Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Hadde tidligere en Audi 80 fra -83. Den rustet vekk iløpet av en kort vinter. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Skulle tro at en Nascar ikke hadde gode nok svingegenskaper til å være morsom på vanlige baner, men hvem veit? Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Er jo han Autofil-journalisten som selger denne. Lenke til kommentar
toth Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Skulle tro at en Nascar ikke hadde gode nok svingegenskaper til å være morsom på vanlige baner, men hvem veit? Fra videoen i annonsen å dømme ser det ikke verst ut.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 Jøss, han bor jo ikke langt unna meg. Han har jo noen uvanlige biler, så kan jo hende det blir mye gøy å se langs veiene her ute. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 11. juni 2015 Del Skrevet 11. juni 2015 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=60454122&searchclickthrough=true Den har fortsatt ikke blitt solgt lol.. Han har prøvd siden Januar, og teksten har han ikke giddi å rettet på en Smule, det er jo helt forjævlig skrevet, i tillegg så detter prisen og den blir fortsatt ikke solgt.. Den bilen som jeg trodde var så fin er det visst noe snusk med tydeligvis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå