Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hva i alle dager? En dødsfelle for de i baksete?

Aldri sett før :roll:

 

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=53552414

 

For å stive opp mest mulig tipper jeg, det ligner hvertfall ikke ett veltebur

 

 

Veltebur er vel ikke lov å ha på registrerte biler i Norge. Bare til banebruk.

Så det der er vel det meste man har lov til å gjøre for å få bilen stivere.

Lenke til kommentar

 

Tyske luksus-limoer, GT'er og Porscher treffer vel ikke heeelt samme målgruppe som den ganske kompromissløse Evo'en. En sammenlignbar bil er Subaru WRX STI, og før det (til en viss grad) Honda Accord Type R. Jeg sier ikke at Evo'er ikke er overpriset, men sammenlign i det minste med biler i samme segment.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig, 750 og evo har kanskje så lite felles som det går an å ha. Vil du ha tyskerflåte er ikke evo i tankene, og vil du ha rallybil er definitivt ikke et tysk krigsskip med i vurderingen.

 

Hvert sitt bruk ja. Men jeg tror poenget er at mange av oss hadde heller valgt en 750 eller Cayman over en Evo.

Lenke til kommentar

Veltebur er vel ikke lov å ha på registrerte biler i Norge. Bare til banebruk.

Så det der er vel det meste man har lov til å gjøre for å få bilen stivere.

Det er ikke helt korrekt.

 

Bur skal normalt kunne tillates det, så lenge det ikke gjør inn- og utstigning vanskeligere enn normalt.

 

I tillegg finnes det selvsagt noen unntak for biler som også har lisens, det er mulig å ha en lisensiert rallybil som bruksbil så lenge visse forutsetninger er innfridd.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hva i alle dager? En dødsfelle for de i baksete?

Aldri sett før :roll:

 

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=53552414

For å stive opp mest mulig tipper jeg, det ligner hvertfall ikke ett veltebur

Veltebur er vel ikke lov å ha på registrerte biler i Norge. Bare til banebruk.

Så det der er vel det meste man har lov til å gjøre for å få bilen stivere.

Det er en harness bar til 4 punktsseler.

Lenke til kommentar

Kansje litt OT, men hvordan er kraftfordelingen på en slik EVO?

Subaru f.eks har jo 50\50 fordeling som standard?

Noe som er forståelig med en rettstilt motor, men EVO har vel en sidestilt motor?

Evo har feilstilt motor, ja og er en forhjulstrekkbasert firetrekker som jeg liker å kalle de for.

Jeg vet ikke hvordan kraftfordelingen er, men jeg vet at de har mye mer elektronikk for å hjelpe til med å få bilen framover på krevende føre.

Lenke til kommentar

 

Kansje litt OT, men hvordan er kraftfordelingen på en slik EVO?

Subaru f.eks har jo 50\50 fordeling som standard?

Noe som er forståelig med en rettstilt motor, men EVO har vel en sidestilt motor?

Evo har feilstilt motor, ja og er en forhjulstrekkbasert firetrekker som jeg liker å kalle de for.

Jeg vet ikke hvordan kraftfordelingen er, men jeg vet at de har mye mer elektronikk for å hjelpe til med å få bilen framover på krevende føre.

Så det er sannsynligvis mere trekk fremme?

Kjører selv en Sierra 4x4, og synes det er ganske perfekt. Er vel 38% kraft på framhjulene.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

s

Tyske luksus-limoer, GT'er og Porscher treffer vel ikke heeelt samme målgruppe som den ganske kompromissløse Evo'en. En sammenlignbar bil er Subaru WRX STI, og før det (til en viss grad) Honda Accord Type R. Jeg sier ikke at Evo'er ikke er overpriset, men sammenlign i det minste med biler i samme segment.

Poenget var selvfølgelig ikke å finne alternative biler i samme segment. Poenget var enkelt nok å se hva man kan få til samme pris fra samme årgang. At man kan få en topputstyrt S8 med V10-er til samme pris som den japsetralla setter det virkelig i perspektiv. At EVO-en er i et annet segment endrer ikke det faktum at man må være lobotomert for å kjøpe den til den prisen.

 

Hvis jeg skulle sammenligne med biler i samme segment, så hadde jeg enten søkt etter biler til samme pris fra rundt 2010-2011, eller fra samme år men til kr 300'.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...