Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Har sett toppmodeller av Modell S gå så lavt som 600K, så denne prisen er bare helt latterlig.

 

Hadde selv planer om å kjøpe en Tesla 2014 modell (brukt) i år, men nå som P85D er avduket velger jeg heller å gå for den om 1-2 år når prisen har falt noe.

 

AWD og 691HK, kjenner jeg gleder meg allerede :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elbiler er i det minste en smal sak å fikse. Enklere å finne feil (med et enkelt mulitmeter kommer du langt), og elektronikk er jo rene drømmen mot disse fæle bensinsakene med alle sine smådeler, filtere og bevegelige elementer. :wee:

 

Ja, jeg blir ikke sjokkert om det viser seg at Elbiler er mange ganger mer pålitelig takket være mange mindre deler/slitedeler. Gode EL-motorer går i griseføre i mange tiår uten noe som helst vedlikehold, mens batteriene er jo lett å holde øye med hvor slitt det er.

 

Og ikke noe trøbbel med start-motorer, små og dårlige blybatterier. :w00t:

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jojo, men noen er jo tards og bruker bilen som en hvilkensomhelst annen bil, og da blir det deretter. Likevel, en slik bil skal jo brukes også! Men herregud, puss opp, flikk og lakkere, vips så har du en dugende god ORIGINAL M5, med mye fartstid på veien. Til en rimelig penge, hvis du er nevenyttig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rust er i aller høyeste grad uunngåelig så sant bilen ikke står i en tørr og varm garasje og samler støv. Derimot er holdningen til mange at det å fikse rust en unødvendig kostnad og folk velger heller å kjøpe nye felger til 20.000,- fremfor å legge halve summen igjen hos en oppretter/lakkerer og fjerne rusta.

Lenke til kommentar

Nå er ikke akkurat 39 kjent for å være lite rustvennlig heller da, har sett mange fæle eksemplar. Bakluke på touring er jo en klassiker, samme med nederst på dører generelt og hjulbue bak.

 

E39 er ikke mye rustvennlig nei. Bakluken, bensinlokket og dørene har elendig drenering. Men igjen så er det veldig avhengig av kjærligheten den får av eieren. Jeg har et eget håndkle som jeg tørker dreneringer med etter vask og regn. Har litt rust som jeg må adressere selv, men i disse dager så er det vel så grei å bare bytte deler.

 

Rust er i aller høyeste grad uunngåelig så sant bilen ikke står i en tørr og varm garasje og samler støv. Derimot er holdningen til mange at det å fikse rust en unødvendig kostnad og folk velger heller å kjøpe nye felger til 20.000,- fremfor å legge halve summen igjen hos en oppretter/lakkerer og fjerne rusta.

 

Vil ikke si at det er uunngåelig. Holder man lakken i god stand og parkerer i en garasje så skal ikke bilen være råtnet av rust innen 360k. Vi snakker tross alt om en bil som en gang kostet godt over millionen, og som potensielt kan øke i verdi (selv om 360k er litt far gone). Biler som det parkerer man ikke ute i regnvær og kjører på veisalt uten å spyle understellet. Bilen i annonsen jeg linket til har klart vært en sliter som ikke har fått et tak over hodet eller utarbeidet smårust.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...