Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

 

Er mye håpløse fotografier i bilannonser ja. Eksempler er: kun ett bilde, masse avstandsbilder eller kun bilder av detaljer. bilder av kun eksteriør eller interiør, bilder som er av en annen bil enn den som selges...osv.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47556886&searchclickthrough=true

 

Joda, men han skriver jo heeelt til slutt: "NB Bildene viser bilen slik den var tenkt å skulle bli." :wee:

 

Legger til:

- folk som tror de lager "morsomme" annonser

- folk som tror dama dems over panseret øker interessen for bilen

- folk som legger seg på panseret i makko-trusa si

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Joda, men han skriver jo heeelt til slutt: "NB Bildene viser bilen slik den var tenkt å skulle bli." :wee:

Tror jeg skal åpne en resturant med samme prinsippet. "Dette var slik jeg hadde tenkt at biffen skulle være, men du må nok ta til takke med denne forkullede kjøttslintra i stedet".

 

Det slo meg nå også at bilsalg og nettdating er to ganske identiske greier mtp. at "objektet" aldri/sjeldent er som beskrevet eller avbildet :p

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva er egentlig vitsen med en annonse som ikke viser den faktiske bilen? Med mindre det er delebil så er det vel ingen som gidder å reise for å se på noe man ikke vet hvordan ser ut?

Enig. Jeg går ikke engang inn og leser annonser uten bilde av kjøretøyet. Dersom man er interessert i å selge skal jo prioritet nummer 1 i en annonse være å ha med bilder av kjøretøyet!

Lenke til kommentar

Man får jo krute gode biler helt ned i 1993 modeller. Kjøp en som fungerer som den skal for 15-20K og gi den litt omsorg i form av en Full Service på merkeverksted. Da har du brukt 30K, og har en pålitelig bil som mest sannsynlig blir å tjene deg i flere år enn du kan telle.

 

Har derfor alltid lurt på hvorfor mange bruker flere halvmillioner på nye biler som er svindyr i forsikring, koster rævva og er sykelig dyre i deler. Bestefaren min mistet speilet sitt på en nyere type GMC, og det kostet 14K å bytte...

Lenke til kommentar

Man får jo krute gode biler helt ned i 1993 modeller. Kjøp en som fungerer som den skal for 15-20K og gi den litt omsorg i form av en Full Service på merkeverksted. Da har du brukt 30K, og har en pålitelig bil som mest sannsynlig blir å tjene deg i flere år enn du kan telle.

 

Har derfor alltid lurt på hvorfor mange bruker flere halvmillioner på nye biler som er svindyr i forsikring, koster rævva og er sykelig dyre i deler. Bestefaren min mistet speilet sitt på en nyere type GMC, og det kostet 14K å bytte...

Da tror jeg han har blitt lurt/svindlet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Man får jo krute gode biler helt ned i 1993 modeller. Kjøp en som fungerer som den skal for 15-20K og gi den litt omsorg i form av en Full Service på merkeverksted. Da har du brukt 30K, og har en pålitelig bil som mest sannsynlig blir å tjene deg i flere år enn du kan telle.

 

Har derfor alltid lurt på hvorfor mange bruker flere halvmillioner på nye biler som er svindyr i forsikring, koster rævva og er sykelig dyre i deler. Bestefaren min mistet speilet sitt på en nyere type GMC, og det kostet 14K å bytte...

Så du forstår ikke at folk vil ha en ålreit bil?

Det er en del -93 modeller som funker helt greit.. Sant nok det.

Men sikkerheten i nyere biler er en helt annen enn den var på første halvdel av 90-tallet, forskjellen er faktisk enorm..

 

Her er et godt eksempel på en kræsjtest mellom en bil som ble oppfattet som utrolig sikker på 90-tallet (Volvo 940), og en bitteliten småbil fra 2000-tallet, en bil som ser ut som man kan dø av å kjøre på en syklist..

Jeg er ikke i tvil om hvilken av de jeg ville kjørt.. Og det er ikke Volvoen :)

https://www.youtube.com/watch?v=KX02NEKoj2k

 

Som om ikke dette holder har utviklingen vært ganske heftig også etter at Modus (basert på Clio) kom på markedet.

 

 

Hva gjelder rådet om å kjøpe en bil fra -93 elns, kjøre den på merkeverksted for service og så la det stå til, så er dette et dårlig råd.

Hva i all verden skal man på merkeverksted for med en 20 år gammel bil? Bilen er jo like gammel som de fleste av modulbytterne (mekanikere er det visst en del som kaller de..).

 

Et speil til 14k høres noe dyrt ut, men det er prisen for å ha noe fint da vettu.

 

Jeg kjører jo ikke nybil selv, men en E-klasse fra 2005.. Jaggu er jeg glad det jeg har en såpass ny bil, forsikringen er ikke så ille heller selv om bilen er over gjennomsnittlig bra motorisert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...