Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde en bil som var ombygget med annen motor på EU uten at de sa noe som helst på det.. Ett merkseverksted og ingen kontakter.. Alt er mulig, men de har vel blitt strengere med åra

På EU kontroll sjekker dem som oftest bare etter lekkasje fra motor. De bryr seg sjelden om å skjekke at det er korrekt motor som står i.

Om man skulle kræsje, og forsikringsselskapet begynner å lukte på bilen derimot..

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Jeg opplevde en gang at en hos NAF Sandvika styra fælt med en Volvo 760 Turbo jeg hadde..

Han var helt sikker på at det var byttet til uoriginal motor, og mente dette måtte godkjennes..

Bilen hadde original motor med effektuttak tilsvarende det som ble levert på årsmodellen før min.

At en 4-sylindret motor er byttet ut med en 5er er nok noe det gjerne legges merke til, det er også slik at kontrolløren skal se etter synlige tegn på trimming eller økning av effekt..

Men joda, jeg kan ta en telefon for å få godkjent bil jeg, har faktisk gjort det noen ganger.. Men som regel leverer jeg bilen til kontroll da jeg mener det er en grei ting å gjøre.

Mercedesen ble kontrollert uten feil og mangler for en ukes tid siden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...