toth Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Det er et par ting man ikke skal putte diesel inni (etter min mening): 1. Superbiler og oppover (Porsche, Lambo, Ferrari, Pagani osv) 2. Cabrioleter (Tykt og tynt) 3. Sportscoupèer (Audi TT, Beetle, Peugeot RCZ osv) 4. Luksusbiler (Mercedes S-klasse, Audi A8, BMW 7-serie etc) 5. Forresteren til Hardboiled Rice 3. Sportscoupèer (Audi TT, Beetle, Peugeot RCZ osv) 3. Sportscoupèer (Beetle) 5 Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Det er et par ting man ikke skal putte diesel inni (etter min mening): 1. Superbiler og oppover (Porsche, Lambo, Ferrari, Pagani osv) 2. Cabrioleter (Tykt og tynt) 3. Sportscoupèer (Audi TT, Beetle, Peugeot RCZ osv) 4. Luksusbiler (Mercedes S-klasse, Audi A8, BMW 7-serie etc) 5. Forresteren til Hardboiled Rice 6. Bensindrevne biler *fixed* Sorry. Jeg er litt ekstra vittig på morgenkvisten i dag :-) 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Det er et par ting man ikke skal putte diesel inni (etter min mening): 1. Superbiler og oppover (Porsche, Lambo, Ferrari, Pagani osv) 2. Cabrioleter (Tykt og tynt) 3. Sportscoupèer (Audi TT, Beetle, Peugeot RCZ osv) 4. Luksusbiler (Mercedes S-klasse, Audi A8, BMW 7-serie etc) 5. Forresteren til Hardboiled Rice Jeg vil trekke dette lenger jeg, og rett og slett si at biler generelt ikke bør ha dieselmotor. Lista di er ellers ikke helt gal, men Beetle er ingen sportscoupe. For meg er modellen jeg selv kjører også uaktuell med dieselmotor, det er da en E-klasse. Feil. Det har aldri gått bedre for dem. Det kommer helt an på hvordan man ser på saken. Jeg mener Porsche har solgt sjela si til djevelen. Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Jeg er ingen stor fan av dieselmotorer, men hadde ikke gjort noe med en Mercedes-Benz OM606 turbo under panseret! Skuddsikkert motor. http://www.youtube.com/watch?v=u3uO5DKm_Pc http://www.youtube.com/watch?v=4E3DOqALSp8 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Jeg har hatt nok av bensinbiler, men jeg er fortsatt meget fornøyd med Audis nyere TDI-motorer - det eneste jeg har "imot" diesel pr idag har ingenting med teknikken å gjøre, men kun med utsiktene fremover ifht avgifter, påbud/forbud osv. Rent teknisk er mange dieselmotorer ypperlige maskiner, selv om ikke staten er enig fra et miljø/økonomi-perspektiv. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 De er fortsatt bråkete og vibrerende. Ikke i nærheten så ille som de var for fem og ti år siden, men fortsatt milevis verre enn moderne bensinmotorer. I tillegg lukter de forjævlig. 1 Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 det eneste jeg har "imot" diesel pr idag har ingenting med teknikken å gjøre, men kun med utsiktene fremover ifht avgifter, påbud/forbud osv. Rent teknisk er mange dieselmotorer ypperlige maskiner, selv om ikke staten er enig fra et miljø/økonomi-perspektiv. Når det kommer til miljøet, så tror jeg ikke det viktigste for regjeringen er den faktiske luftkvaliteten i byene, men heller at målet om at nye biler solgt i 2020(?) skal ha et gjennomsnittlig utslipp av CO2 på 85(?) gram per kilometer. Jeg husker ikke helt tallene, men jeg mener det var rundt der. I så måte kommer regjeringen med all sannsynlighet til å avgiftslegge CO2-utslipp bare hardere og hardere i årene som kommer. Selv om bensinbiler med turbo har presset utslippene ned kraftig, så ligger de fortsatt et stykke over dieselmotorene. Med mindre NOx-avgiften justeres kraftig opp, så sier regjeringen i praksis at de ønsker at dieselbilene fortsatt skal være folkefavoritt i Norge. Lavere pris i form av avgifter, billigere drivstoff og lavere forbruk. Å innføre restriksjoner på bruken av det alternativet de vil vi skal gå for virker jo helt bak mål. Jeg tror aldri det vil bli iverksatt, og skulle det mot formodning skje, så tror jeg svært få vil respektere restriksjonene. Lenke til kommentar
toth Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 De er fortsatt bråkete og vibrerende. Ikke i nærheten så ille som de var for fem og ti år siden, men fortsatt milevis verre enn moderne bensinmotorer. I tillegg lukter de forjævlig. Å kalle motorstøy inne i en godt isolert A6 eller A8 for bråk er å ta ekstremt hardt i - ubekvem odør kommer heller ikke inn i kupeen. Med mindre NOx-avgiften justeres kraftig opp, Det er vel nettopp dette som er(var?) planen - ny regjering kan jo ha et annet syn. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Har ikke kjørt verken nyeste A6 eller A8, men at man ikke hører dieselmotoren ved pådrag nekter jeg å tro. Selv i nyeste S-klasse gjør man det. Odøren til egen bil kommer ikke inn i kupeen, men stå bak en dieselbil i kø, så slipper du ikke unna. 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Har ikke kjørt verken nyeste A6 eller A8, men at man ikke hører dieselmotoren ved pådrag nekter jeg å tro. Selv i nyeste S-klasse gjør man det. Odøren til egen bil kommer ikke inn i kupeen, men stå bak en dieselbil i kø, så slipper du ikke unna. Klart du hører en god V6TDI ved godt pådrag - heldigvis! Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 V6 eller ei, den høres fortsatt ut som en diesel. Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Turbodiesel rekkeseks. 2 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Hele topgear holdningen rundt "dieselen burde døøøø!" synst jeg bare er tåpelig og noe barnslig. Diesel har da mange bruksområder både til offroad og tung transport, generelt der bensinmotorer ville slitt enormt . Jeg er av den typen som synst diesel passer seg bra i personbiler og, kjører jo selv diesel så. 3.0 TDIen til audi som tidligere nevnt lager jo en skammrå lyd ved pådrag , vertfall om den får skikkelige utblås. f.eks 4 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Vil tro de aller fleste her forstår at tungtransport og større kjøretøy trenger dieselmotorer. Er personbiler det siktes til. Lenke til kommentar
Yelsent Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Diesel hører hjemme på jordene. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Diesel hører hjemme på jordene.I en relativt voksen diskusjon om bensin/diesel så måtte selvfølgelig husets femåring blande seg inn og si sitt. 6 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 (endret) Rart hvordan disse landbruksmotorene har herjet Le Mans i senere tid. Endret 22. oktober 2013 av Isbilen 1 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Det er da mange faktorer som spiller inn om man velger bensin eller ikke. Men bensin er helt klart å foretrekke, dog da helst med litt størrelse med mindre det er en liten bil. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 (endret) litt morsomt at denne krangelen har blitt tatt opp i denne tråden 2-3 ganger før uten NOEN har blitt mer enige ! For å være LITT on topic http://www.ebay.de/itm/Volkswagen-Vento-2-9-VR6-SHOWCAR-TOTALUMBAU-ALLES-EINGE-/350621590819?clk_rvr_id=534655249510&nma=true&si=RSR5PvI6HRzJM41GOZoKSKcdkrw%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557 GODE GUD ! ØYNENE BRENNER ! Endret 22. oktober 2013 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 (endret) Hele topgear holdningen rundt "dieselen burde døøøø!" synst jeg bare er tåpelig og noe barnslig. Diesel har da mange bruksområder både til offroad og tung transport, generelt der bensinmotorer ville slitt enormt . Jeg er av den typen som synst diesel passer seg bra i personbiler og, kjører jo selv diesel så. 3.0 TDIen til audi som tidligere nevnt lager jo en skammrå lyd ved pådrag , vertfall om den får skikkelige utblås. f.eks Finfin lyd ja men, det er et men, mye av grunnen til at lyden i enkelte bensinbiler er såppas rå er at man kan draaaaa de ut. Man må liksom gire 2-3 tusen omdreininger før lyden "peaker" , blir flatt og kjedelig, selv om det høres bra ut Endret 22. oktober 2013 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå