Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no

Anbefalte innlegg

Hvilket eventyr var det at alle biler med fremhjulstrekk kjørte seg fast? Vet jo at det finnes mange idioter bak rattet men nå skrøna du litt mye.

Når man hver dag må ha dyttehjelp for å komme seg ut av parkeringsplassen, så skjønner man at det blir litt lite med ett hjul som har drift, uansett hvor god sjofør man er.

Har man diffbrems blir det selfølgelig en annen sak, men har tilgode å se en folkelig fwd stasjonsvogn med diffbrems..

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har man diffbrems blir det selfølgelig en annen sak, men har tilgode å se en folkelig fwd stasjonsvogn med diffbrems..

Ford Focus?

Kanskje ikke i de kjipe utgavene men..

Uansett hjelper jo sånne antispinnprogrammer også litt, å bremse ned hjulet som spinner altså.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Er litt sugen på den her:

http://www.finn.no/f...nnkode=42065742

Styr unna. Hvis jeg ikke tar helt feil er det der dieselmotoren som ble levert av Fiat, det var mye feil og problemer med den motoren. Og jeg snakker av erfaring. Jeg kjenner to personer som har eid Saab med den motoren, en 9-3 og en 9-5. 9-5'en gjorde ikke annet en å stå på verksted, 9-3'en var det litt bedre stelt med, men eieren hadde problemer med dieselvarmeren verkstedet aldri klarte å fikse opp (den hadde en sær tendens til å røyklegge omgivelsene når den gikk på tomgang).

Lenke til kommentar

Tenker du forbruk? Utover sluket har Audis dieselmaskiner vist seg meget pålitelige etter min oppfatning.

Da er din oppfatning riv, ruskende gal. 2,5TDI V6 er veldig godt kjent for å spise kamaksler og det som verre er. Den er noe av det verste Audi noen gang har laget.

Her er et godt eksempel:

http://forum.vacn.no...tor-(2-5-V6-TDI)

Unntakslisten til IF bruktbilforsikring nevner følgende: "Alle Audi med 2.5 Tdi motor"

IHer er dinside.nos forklaring på unntaket fra garantien:

Det som er langt mer interessant for deg som bruktbilkunde, er hvilke bilmerker og -modeller som har blitt utelukket på bakgrunn av "kjente tekniske problemer".

Blant disse er "Alle Audi med 2.5 Tdi motor", noe som i praksis innebærer både A4 2.5 TDI, A6 2.5 TDI og Allroad 2.5 TDI. Disse bilene har ifølge If vært belemret med problemer knyttet til både kamaksler, turbo, automatgirkasser og dieselpumpe.

Endret av Kent Touch This
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenker du forbruk? Utover sluket har Audis dieselmaskiner vist seg meget pålitelige etter min oppfatning.

Jeg tenker på det enkle faktum at den motoren der er å anse som søppel.

Den funker best som moring.

Når det gjelder forbruk er det femi å bruke under litern på mila.

Endret av Snylter
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingenting galt med forbruket på 2.5 TDI - min går på 0.8 - under 0,6 på (meget) langkjøring. - Problemet er mer kamaksler, tiptronic, turbo og dieselpumpe - i den rekkefølgen :)

Lenke til kommentar

Ingenting galt med forbruket på 2.5 TDI - min går på 0.8 - under 0,6 på (meget) langkjøring. - Problemet er mer kamaksler, tiptronic, turbo og dieselpumpe - i den rekkefølgen :)

Samtlige jeg har snakket med som har eid 2,5TDI V6 har hatt problemer med det du nevner. Er det slik i ditt tilfelle også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...