Schneiderlin Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42155464 Er den virkelig verdt 179 530,-? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 30-40k er den iallefall for dyr. Hadde heller kjøpt en 320i E90 rundt 2006 til den prisen der. Riktignok ikke firehjulsdrift. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Veldig dyrt for en gammel 3-serie. Men 4x4 er jo mer eller mindre et must om man bor i byen og sånt. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Den kunne gjerne vært verdt det hvis den var i bedre og original tilstand, men ikke sånn som den ser ut der. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Men 4x4 er jo mer eller mindre et must om man bor i byen og sånt. Tuller du eller mener du det? Lenke til kommentar
B25S Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 4x4 er ikke must om en bor på landet engang. Alle som mener noe annet klarer ikke å kjøre bil. 3 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 4x4 er ikke must om en bor på landet engang. Alle som mener noe annet klarer ikke å kjøre bil. Om man har eid en bil med 4x4 en gang, så vil man ikke ha noe annet Prøv å kjør bil i Tromsø på vinterstid uten 4x4.. Blir mye banning Men noe must er det selvfølgelig ikke. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Ikke et must i det hele tatt.. Jeg er sikker på at pure skills får deg opp en isete bakke fra stillestående for ellers er du en ræva sjåfør 1 Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Det beviste jeg og min billigbil til 18k gang på gang når jeg jobba på ett skisenter, dro daglig forbi bergenserkjerringer i deres X5'er osv som sto og ga full gass og spant seg bakover på snøen... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Kjører FWD som firmabil, og har eid RWD bil i mange år, men gud så mye enklere det er med min nåværende 4x4 bil på vintern. Slipper å hente fart i bakker, samt være redd for å måtte stoppe opp i en bakke og ikke komme seg videre. Også veldig kjekt å kunne komme seg på jobb før brøytebilen har brøytet veien. Der alle biler med framtrekk og åpen diff kjører seg fast bare med tanken. Jeg kommer til å gå for 4x4 uansett fremover, men folk som ikke har vinter 80% av året ser kanskje ikke samme nytten. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Tuller du eller mener du det? Klart jeg ikke tuller. Har man bedrevet sporten gateparkering noen år vet man godt at 4x4 er et must i byen. 4x4 er ikke must om en bor på landet engang. Alle som mener noe annet klarer ikke å kjøre bil. På landet er det faktisk mindre behov for 4x4 enn i byen. Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Nå er det ikke alle firehjulstrekksystemene som er spesielt gode. Har en gammel Audi 100 med andre generasjons quattro, altså god gammeldags fulltids mekanisk firehjulstrekk med Torsen-diff. Jeg kom opp bakker uten å svette der nyere dyre SUVer bare spant. Og låser jeg diffen bak så kan jeg ha det kjempemoro i tillegg! Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Kjører FWD som firmabil, og har eid RWD bil i mange år, men gud så mye enklere det er med min nåværende 4x4 bil på vintern. Slipper å hente fart i bakker, samt være redd for å måtte stoppe opp i en bakke og ikke komme seg videre. Også veldig kjekt å kunne komme seg på jobb før brøytebilen har brøytet veien. Der alle biler med framtrekk og åpen diff kjører seg fast bare med tanken. Jeg kommer til å gå for 4x4 uansett fremover, men folk som ikke har vinter 80% av året ser kanskje ikke samme nytten. Åssen 4trekker har du ? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Nå er det ikke alle firehjulstrekksystemene som er spesielt gode. Har en gammel Audi 100 med andre generasjons quattro, altså god gammeldags fulltids mekanisk firehjulstrekk med Torsen-diff. Jeg kom opp bakker uten å svette der nyere dyre SUVer bare spant. Og låser jeg diffen bak så kan jeg ha det kjempemoro i tillegg! Ja, da kan du ha det artig helt til du passerer 28km/t.. 1. generasjon Quattro er enda morsommere, fra før de begynte med Torsen-diff i midten.. Jeg hadde en Audi 80 Quattro GTE elns, denne har da god gammeldags med to manuelle diffsperrer.. Kan si de var aktivert mye av vinteren begge to. Savnet varmetråder og visker på siderutene. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 Åssen 4trekker har du ? Har en hevet ford sierra 4x4, desværre uten noe diffbrems men man kan juske litt bake med å bruke brekket Gikk til innkjøp av en 2012 forester som nyeste firmabil, rett å slett for at vi var drittlei av å kjøre oss fast med vår 1-hjuls drevet Avensis 1 Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 (endret) Ja, da kan du ha det artig helt til du passerer 28km/t.. Den sperra var allerede fjernet når jeg kjøpte bilen, det var like greit for jeg hadde tenkt til å gjøre det uansett. Det skal ligge en ledning i midtkonsollen og hvis du klipper den så kan du ha diffsperra på i alle hastigheter! Så jeg har hatt det knallgøy litt høyere hastigheter enn det kan du si! Endret 12. juni 2013 av Dofty Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 12. juni 2013 Del Skrevet 12. juni 2013 (endret) Klart jeg ikke tuller. Har man bedrevet sporten gateparkering noen år vet man godt at 4x4 er et must i byen. Rart, har gateparkert i 10 år i sentrum og det har aldri vært noe problem. Kjørt både forhjul- og bakhjulstrekk. "Must" er vel å ta litt hardt i. Bruker man hodet er det aldri noe problem med tohjulstrekk og gateparkering på vinteren. Edit: Jo, forresten, jeg har hatt problemer én gang. Jeg var litt seint ute til noe så jeg måka bilen inn i en ledig lomme hvor brøytekanten hadde frosset til is, med det resultat at alle fire hjul stod i friluft og bilen hvilte på brøytekanten. Bortsett fra det har jeg aldri stått fast i Oslo (eller andre steder for den saks skyld). Endret 12. juni 2013 av Kent Touch This Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Rart, har gateparkert i 10 år i sentrum og det har aldri vært noe problem. Kjørt både forhjul- og bakhjulstrekk. "Must" er vel å ta litt hardt i. Bruker man hodet er det aldri noe problem med tohjulstrekk og gateparkering på vinteren. Edit: Jo, forresten, jeg har hatt problemer én gang. Jeg var litt seint ute til noe så jeg måka bilen inn i en ledig lomme hvor brøytekanten hadde frosset til is, med det resultat at alle fire hjul stod i friluft og bilen hvilte på brøytekanten. Bortsett fra det har jeg aldri stått fast i Oslo (eller andre steder for den saks skyld). Nå har jo jeg hatt det problemet at jeg har gateparkert en del år, og da gjerne ikke brukt bilen på noen uker innimellom.. Det er sinnsykt digg å bare kjøre ut av krateret man står i, og ikke minst slippe å gjøre plassen lett tilgjengelig for andre. Med 4x4 og luftfjæring som jeg har er det bare å heve bilen og lirke seg ut av plassen.. Nå har jeg jo riktignok ikke det behovet etter at jeg ble kvitt A3en, for nå kan jeg stå på min private plass hele året. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Enda ikke satt meg fast med min kjære Chrysler Stratus, men hatt problemer i enkelte bakker. Bilen er ganske lav originalt og er mang en morgen den har fungert som brøyteplog på tur til jobb om vinteren. Er en vanlig forhjulstrekker på 136hk. Hadde en Audi A4 Avant quattro 97' som virkelig var gøy å kjøre på vinteren, bakker ble svelget uten å tenke over det engang. Denne ble desverre solgt. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 Kjører FWD som firmabil, og har eid RWD bil i mange år, men gud så mye enklere det er med min nåværende 4x4 bil på vintern. Slipper å hente fart i bakker, samt være redd for å måtte stoppe opp i en bakke og ikke komme seg videre. Også veldig kjekt å kunne komme seg på jobb før brøytebilen har brøytet veien. Der alle biler med framtrekk og åpen diff kjører seg fast bare med tanken. Jeg kommer til å gå for 4x4 uansett fremover, men folk som ikke har vinter 80% av året ser kanskje ikke samme nytten. Hvilket eventyr var det at alle biler med fremhjulstrekk kjørte seg fast? Vet jo at det finnes mange idioter bak rattet men nå skrøna du litt mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå