Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjører FWD som firmabil, og har eid RWD bil i mange år, men gud så mye enklere det er med min nåværende 4x4 bil på vintern. Slipper å hente fart i bakker, samt være redd for å måtte stoppe opp i en bakke og ikke komme seg videre. Også veldig kjekt å kunne komme seg på jobb før brøytebilen har brøytet veien. Der alle biler med framtrekk og åpen diff kjører seg fast bare med tanken.

 

Jeg kommer til å gå for 4x4 uansett fremover, men folk som ikke har vinter 80% av året ser kanskje ikke samme nytten.

Lenke til kommentar

Tuller du eller mener du det?

 

Klart jeg ikke tuller.

Har man bedrevet sporten gateparkering noen år vet man godt at 4x4 er et must i byen.

 

4x4 er ikke must om en bor på landet engang. Alle som mener noe annet klarer ikke å kjøre bil.

 

På landet er det faktisk mindre behov for 4x4 enn i byen.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke alle firehjulstrekksystemene som er spesielt gode. Har en gammel Audi 100 med andre generasjons quattro, altså god gammeldags fulltids mekanisk firehjulstrekk med Torsen-diff. Jeg kom opp bakker uten å svette der nyere dyre SUVer bare spant. Og låser jeg diffen bak så kan jeg ha det kjempemoro i tillegg!

Lenke til kommentar

Kjører FWD som firmabil, og har eid RWD bil i mange år, men gud så mye enklere det er med min nåværende 4x4 bil på vintern. Slipper å hente fart i bakker, samt være redd for å måtte stoppe opp i en bakke og ikke komme seg videre. Også veldig kjekt å kunne komme seg på jobb før brøytebilen har brøytet veien. Der alle biler med framtrekk og åpen diff kjører seg fast bare med tanken.

 

Jeg kommer til å gå for 4x4 uansett fremover, men folk som ikke har vinter 80% av året ser kanskje ikke samme nytten.

 

Åssen 4trekker har du ? :p

Lenke til kommentar

Nå er det ikke alle firehjulstrekksystemene som er spesielt gode. Har en gammel Audi 100 med andre generasjons quattro, altså god gammeldags fulltids mekanisk firehjulstrekk med Torsen-diff. Jeg kom opp bakker uten å svette der nyere dyre SUVer bare spant. Og låser jeg diffen bak så kan jeg ha det kjempemoro i tillegg!

 

Ja, da kan du ha det artig helt til du passerer 28km/t.. :p

 

1. generasjon Quattro er enda morsommere, fra før de begynte med Torsen-diff i midten..

 

Jeg hadde en Audi 80 Quattro GTE elns, denne har da god gammeldags med to manuelle diffsperrer.. Kan si de var aktivert mye av vinteren begge to.

Savnet varmetråder og visker på siderutene.

Lenke til kommentar

Ja, da kan du ha det artig helt til du passerer 28km/t.. :p

 

Den sperra var allerede fjernet når jeg kjøpte bilen, det var like greit for jeg hadde tenkt til å gjøre det uansett. Det skal ligge en ledning i midtkonsollen og hvis du klipper den så kan du ha diffsperra på i alle hastigheter!

 

Så jeg har hatt det knallgøy litt høyere hastigheter enn det kan du si! :p

Endret av Dofty
Lenke til kommentar

Klart jeg ikke tuller.

Har man bedrevet sporten gateparkering noen år vet man godt at 4x4 er et must i byen.

 

Rart, har gateparkert i 10 år i sentrum og det har aldri vært noe problem. Kjørt både forhjul- og bakhjulstrekk. "Must" er vel å ta litt hardt i. Bruker man hodet er det aldri noe problem med tohjulstrekk og gateparkering på vinteren.

 

Edit: Jo, forresten, jeg har hatt problemer én gang. Jeg var litt seint ute til noe så jeg måka bilen inn i en ledig lomme hvor brøytekanten hadde frosset til is, med det resultat at alle fire hjul stod i friluft og bilen hvilte på brøytekanten. Bortsett fra det har jeg aldri stått fast i Oslo (eller andre steder for den saks skyld).

Endret av Kent Touch This
Lenke til kommentar

Rart, har gateparkert i 10 år i sentrum og det har aldri vært noe problem. Kjørt både forhjul- og bakhjulstrekk. "Must" er vel å ta litt hardt i. Bruker man hodet er det aldri noe problem med tohjulstrekk og gateparkering på vinteren.

 

Edit: Jo, forresten, jeg har hatt problemer én gang. Jeg var litt seint ute til noe så jeg måka bilen inn i en ledig lomme hvor brøytekanten hadde frosset til is, med det resultat at alle fire hjul stod i friluft og bilen hvilte på brøytekanten. Bortsett fra det har jeg aldri stått fast i Oslo (eller andre steder for den saks skyld).

 

Nå har jo jeg hatt det problemet at jeg har gateparkert en del år, og da gjerne ikke brukt bilen på noen uker innimellom..

Det er sinnsykt digg å bare kjøre ut av krateret man står i, og ikke minst slippe å gjøre plassen lett tilgjengelig for andre.

 

Med 4x4 og luftfjæring som jeg har er det bare å heve bilen og lirke seg ut av plassen.. :)

 

Nå har jeg jo riktignok ikke det behovet etter at jeg ble kvitt A3en, for nå kan jeg stå på min private plass hele året.

Lenke til kommentar

Enda ikke satt meg fast med min kjære Chrysler Stratus, men hatt problemer i enkelte bakker.

Bilen er ganske lav originalt og er mang en morgen den har fungert som brøyteplog på tur til jobb om vinteren. Er en vanlig forhjulstrekker på 136hk.

 

 

Hadde en Audi A4 Avant quattro 97' som virkelig var gøy å kjøre på vinteren, bakker ble svelget uten å tenke over det engang. Denne ble desverre solgt.

Lenke til kommentar

Kjører FWD som firmabil, og har eid RWD bil i mange år, men gud så mye enklere det er med min nåværende 4x4 bil på vintern. Slipper å hente fart i bakker, samt være redd for å måtte stoppe opp i en bakke og ikke komme seg videre. Også veldig kjekt å kunne komme seg på jobb før brøytebilen har brøytet veien. Der alle biler med framtrekk og åpen diff kjører seg fast bare med tanken.

 

Jeg kommer til å gå for 4x4 uansett fremover, men folk som ikke har vinter 80% av året ser kanskje ikke samme nytten.

Hvilket eventyr var det at alle biler med fremhjulstrekk kjørte seg fast? Vet jo at det finnes mange idioter bak rattet men nå skrøna du litt mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...