Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Han har jo fått i hel motor, det er bra!

 

V8 er og blir tingen.

Greit, kudos til han, fordi han har klart å stappe en V8 ned i en S13. Men CA, KE og SR motorene er de eneste riktige motorene i en S13, imo. :p

Lenke til kommentar

Greit, kudos til han, fordi han har klart å stappe en V8 ned i en S13. Men CA, KE og SR motorene er de eneste riktige motorene i en S13, imo. :p

Relativt lett og utprøvd og få en nyere ultrakompakt V8er ned i ett S13/14/15 karosseri, lavere tyngdepunkt, lettere enn RB26.

Veldig mye billigere og pålitelig kontra velbygd SR/RB maskin

Fort mulig og få 300 driftsikre N/A hjulhester eller 450-500 med turbo uten bytting av innmat.

 

Lov og bli lei av at folk absolutt må stappe V8'ere neddi hver enkelt stakkars silvia men i det store regnestykket ser det faktisk ganske fristende ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg skjønner på en måte hvorfor folk gjør det. CA18DET har jo sine sykdommer som alle andre motorer. Rådene er kjent for å ryke, men er en på youtube som har tatt ut 700hk av en CA18DET. KE24DE er jo en sugemotor, så er jo ingen som gidder å ta ut så veldig mye hester. SR20DET ville ha vært et bedre alternativ, det sies at den har bedre bunndrag enn CA, men den har visstnok ikke så mye å rutte med på topp. Proffe driftere som kjører S13, velger jo som oftest SR før CA, når de skal hente mye ut av motorene.

 

Hadde uansett satt i en RB26DET, enn en V8.

Men det er jo bare meg da. :p En gang i tiden, skal jeg ha en S13 (gjerne som førstebil), kommer nok til å beholde CAen :p

Lenke til kommentar

Snipp

Både SR og RB er kjent for stooore problemer med driftsikkerhet når man skal tyte mye krefter ut av de, 700hk på en rulle betyr forsåvidt ikke at den hadde egnet seg lenge til alt det misbruket motoren i en driftebil går igjennom.

 

For å sette det i perspektiv, man får roughly 500hk ut av en LS1 med turbo og rett under 0.5 bar trykk (på svinghjul vel og merke) med original innmat.

 

Bortimot umulig og oppnå samme tall driftsikkert nok til å brukes hardt gjennom flere sesonger av en SR20DET, uansett hvor mange ganger man sprenger lommeboka.

 

De som bruker SR til drifting gjør det fordi de foretrekker det men er en god grunn til at man nesten ikke ser s13'er uten enten V8 eller 2JZ i drifting lenger.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Haha, er jo ikke så mange som drifter 911, hva hadde du bygget deg da?

 

Både SR og RB er kjent for stooore problemer med driftsikkerhet når man skal tyte mye krefter ut av de, 700hk på en rulle betyr forsåvidt ikke at den hadde egnet seg lenge til alt det misbruket motoren i en driftebil går igjennom.

For å sette det i perspektiv, det er lett å få 500hk ut av en LS1

Han med 700hk, har nok vært igjennom et par motorer ja.

Kan ikke uttale meg om RB motorene, da jeg ikke har så mye kunnskap om de, men RB26DETT visstnok holde 400-500 hk. Som sagt, er jeg ikke så fan av V8ere, med mindre de sitter i en amerikaner :p

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...