SKAÐI Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Mye mulig, sa vertfall at man ikke kan kalle seg "a real petrolhead" før man har eid alfa, så den boksen kan jeg vel checke av Lenke til kommentar
Andersas Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Kameleon : http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41455939 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41472050 Fy fa**, hva tenker folk på? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Han har jo fått i hel motor, det er bra! V8 er og blir tingen. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41124833 Liker antall hestekrefter. Må bli MAzda på meg neste gang Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Det er jo en ganske råtten utnyttelse av motorvolum, da. En hest per liter. Lenke til kommentar
Andersas Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Fargerikt interiør! : http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=41130814 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Han har jo fått i hel motor, det er bra! V8 er og blir tingen. Greit, kudos til han, fordi han har klart å stappe en V8 ned i en S13. Men CA, KE og SR motorene er de eneste riktige motorene i en S13, imo. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Greit, kudos til han, fordi han har klart å stappe en V8 ned i en S13. Men CA, KE og SR motorene er de eneste riktige motorene i en S13, imo. Relativt lett og utprøvd og få en nyere ultrakompakt V8er ned i ett S13/14/15 karosseri, lavere tyngdepunkt, lettere enn RB26. Veldig mye billigere og pålitelig kontra velbygd SR/RB maskin Fort mulig og få 300 driftsikre N/A hjulhester eller 450-500 med turbo uten bytting av innmat. Lov og bli lei av at folk absolutt må stappe V8'ere neddi hver enkelt stakkars silvia men i det store regnestykket ser det faktisk ganske fristende ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Jeg skjønner på en måte hvorfor folk gjør det. CA18DET har jo sine sykdommer som alle andre motorer. Rådene er kjent for å ryke, men er en på youtube som har tatt ut 700hk av en CA18DET. KE24DE er jo en sugemotor, så er jo ingen som gidder å ta ut så veldig mye hester. SR20DET ville ha vært et bedre alternativ, det sies at den har bedre bunndrag enn CA, men den har visstnok ikke så mye å rutte med på topp. Proffe driftere som kjører S13, velger jo som oftest SR før CA, når de skal hente mye ut av motorene. Hadde uansett satt i en RB26DET, enn en V8. Men det er jo bare meg da. En gang i tiden, skal jeg ha en S13 (gjerne som førstebil), kommer nok til å beholde CAen Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 V8 er V8. There is only one substitute for cubic inches.. More cubic inches. 1 Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Når jeg skal bygge meg driftebil, så skal jeg bygge noe som ikke alle andre har, selv om det kanskje ikke er det beste, jeg vil skille meg ut Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Nei. Ikke det jeg hadde i tankene Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 (endret) Snipp Både SR og RB er kjent for stooore problemer med driftsikkerhet når man skal tyte mye krefter ut av de, 700hk på en rulle betyr forsåvidt ikke at den hadde egnet seg lenge til alt det misbruket motoren i en driftebil går igjennom. For å sette det i perspektiv, man får roughly 500hk ut av en LS1 med turbo og rett under 0.5 bar trykk (på svinghjul vel og merke) med original innmat. Bortimot umulig og oppnå samme tall driftsikkert nok til å brukes hardt gjennom flere sesonger av en SR20DET, uansett hvor mange ganger man sprenger lommeboka. De som bruker SR til drifting gjør det fordi de foretrekker det men er en god grunn til at man nesten ikke ser s13'er uten enten V8 eller 2JZ i drifting lenger. Endret 9. mai 2013 av Primer4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 (endret) Haha, er jo ikke så mange som drifter 911, hva hadde du bygget deg da? Både SR og RB er kjent for stooore problemer med driftsikkerhet når man skal tyte mye krefter ut av de, 700hk på en rulle betyr forsåvidt ikke at den hadde egnet seg lenge til alt det misbruket motoren i en driftebil går igjennom. For å sette det i perspektiv, det er lett å få 500hk ut av en LS1 Han med 700hk, har nok vært igjennom et par motorer ja. Kan ikke uttale meg om RB motorene, da jeg ikke har så mye kunnskap om de, men RB26DETT visstnok holde 400-500 hk. Som sagt, er jeg ikke så fan av V8ere, med mindre de sitter i en amerikaner Endret 9. mai 2013 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 Haha, er jo ikke så mange som drifter 911, hva hadde du bygget deg da? Er en grunn til at ikke mange drifter 911. Motoren sitter bak Ja nå kan du lure. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 (endret) En eller annen superdude tenker jeg. Edit: Skulle jeg bygge driftebil hadde det blitt en Ktm-oransj Volvo 360 sedan med LS på respirator, det ser man ikke så ofte Endret 9. mai 2013 av Primer4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå