Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, 1.4 steintøffe liter under panseret.

 

Skal ikke kødde med volumet, downsizing is the new shit.

Ser ikke for meg at en 1.4 med 160hk holder noe særlig lenge. Spesielt siden det er VAG! Time will show :)

 

La meg kjøpe trangsynheten din. Velkommen til 2012 forresten.

Endret av Amberlamps
  • Liker 8
Lenke til kommentar

La meg kjøpe trangsynheten din. Velkommen til 2012 forresten.

Hah, sia denne motoren først kom i 2008 har de jo hatt bøttevis med problemer med den

 

Skumles denne artikkelen for eks.

 

• Misfiring when cold and vehicle is in warm up state – factory update issued

• Misfiring due to faulty coilpacks – certain batches of coilpacks were recognised as faulty and would be replaced under warranty

• Misfiring due to faulty plugs

• Misfiring due to faulty injectors – there was an injector part number change in early 2010, newer injectors are believed to have a more efficient spray pattern to prevent excessive depositing on the piston crown. Injectors were also changed to solve misfire issue along with a factory software update.

• Water Pump Failures

• Crankshaft bearing play which can lead to bore wear and piston/piston ring damage

 

Eller søk 1.4 tsi issues/problems etc. på google

 

På den andre siden har man jo nybilsgaranti og mest sannsynlig planer om og selge før den går ut.

 

 

Edit: lefi

Endret av Mr. Primera
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Eller søk 1.4 tsi issues/problems etc. på google

 

 

TSI motorene har mer feil enn enklere motorer, det sier nesten seg selv, ny teknologi, mer deler, mer som kan gå galt. Heldigvis går verden framover og feilene blir færre etterhvert. Hadde man gitt opp pga feil\motgang måtte vi alle ha kjørt TSI motorer :p

Lenke til kommentar

Ja, 1.4 steintøffe liter under panseret.

 

Skal ikke kødde med volumet, downsizing is the new shit.

Ser ikke for meg at en 1.4 med 160hk holder noe særlig lenge. Spesielt siden det er VAG! Time will show :)

 

La meg kjøpe trangsynheten din. Velkommen til 2012 forresten.

Trangsynt? Nja. Nye biler holder ikke på langt nær så lenge som en gammel bil med større motor. Levetiden er sjelden mer enn 200-300k. 2012 = forbukersamfunn der alt skal byttes ut så fort som mulig for å skape høyest mulig fortjeneste. Man kommer aldri til å se en 1.4 med 160hk passere 500k, det er jeg ganske så sikker på.

Lenke til kommentar

Trangsynt? Nja. Nye biler holder ikke på langt nær så lenge som en gammel bil med større motor. Levetiden er sjelden mer enn 200-300k. 2012 = forbukersamfunn der alt skal byttes ut så fort som mulig for å skape høyest mulig fortjeneste. Man kommer aldri til å se en 1.4 med 160hk passere 500k, det er jeg ganske så sikker på.

Flere deler = flere ting som skal gå i stykker, og en bil i dag er langt, LANGT mer driftsikker enn de fleste biler for 50 år siden.

Lenke til kommentar

Det taket må jo være vannvittig kaldt på vinteren? Kan vel ikke være så mye isolasjon der?

 

Moderne cabriolet-tak er faktisk ganske isolerende. Tre lag med canvas (og litt isolasjon i mellom?) kombinert med en ikke alt for stor kupé gjør at forskjellen fra en tilsvarende coupé ikke er så stor som man skulle tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...