Evil-Duck Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Bilen er meget godt mottatt av anmeldere. Bl.a. top gear, fifth gear og flere. Still.. ITS A FWD So ? Dette er en FWD bil som gruser det meste , selv på bane. og hjulopphenge på disse bilene er faktisk såpass avansert at den gjerne overstyrer før den understyrer når du virkelig kjører den hardt , om en skal tro på de anmeldelsenne denne bilen har fått. Endret 14. september 2011 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Agree. Ford kjører rally, de må kunne samarbeide med de som bygger om Focusene til WRC, å hente ideer til 4wd-oppheng. 1 Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Hvor utrolig mye gøyere er det ikke med en 4WD bil med futt i, enn en FWD? Hva kan fwd gjøre på glatta? Understyre i svingene hvis du gir på litt? Den kjerra med 4WD, hadde lett blitt min favoritt.. Jeg er iallefall glad i å kunne logre litt med fua på vinteren. Derfor har jeg 4WD =) Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Prototypen av Focus RS var faktisk 4WD men ble tidlig i prosjektet bestemt at de ville gå bort fra 4wd da dette påførte bilen 150 kilo ekstra og en del mer tap i driv verk . Dette gjore at bilen ikke føltes like spesiell ut som en Ford RS bil skal føles ifølge ledelsen av Focus RS prosjektet , derfor valgte ford å gå til FWD og sammtidig finne opp det omtalte RevoKnuvkle opphenget som gjore at bilen oppførte seg eksepsjonelt i svinger Men for all del så eksisterer det selskap som faktisk bygger om disse bilene til 4WD om du på død og liv må ha det. Endret 14. september 2011 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Det blir ikke lovlig. Derfor er det surt. En stopp i oljegrava på biltilsynet og skiltene klippes for alltid. 150kg ekstra for to 15kg diffrensialer, 15kg på akslinger, noe smått ekstra som styring og clutch. 150kg? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Det blir ikke lovlig. Derfor er det surt. En stopp i oljegrava på biltilsynet og skiltene klippes for alltid. 150kg ekstra for to 15kg diffrensialer, 15kg på akslinger, noe smått ekstra som styring og clutch. 150kg? According to Capito, director of the Focus RS project, the original design brief was for the Focus to be four-wheel-drive. However, when he got the chance to drive the first 280bhp prototype he was not impressed. The additional 150kg of the all-wheel-drive transmission blunted the performance of the car, and in Capito’s opinion it didn’t feel special enough to carry the ‘RS’ badge. http://drivingspirit.com/focus-rs-fwd-not-4wd/ Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Then RWD it, bitches Problem solved 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Then RWD it, bitches Problem solved mja , nja , BMW har kansje klart det på 1 serien , men i de fleste tilfeller så er stor motor , kort akselavstand og RWD en lite gøy kombo på racing banen vw prøvde http://www.youtube.com/watch?v=oz0_Mu3q78k Endret 14. september 2011 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Funker fett med gokart med 125 kubikk, 60 hester og 6 gir på banen Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Det blir ikke lovlig. Derfor er det surt. En stopp i oljegrava på biltilsynet og skiltene klippes for alltid. 150kg ekstra for to 15kg diffrensialer, 15kg på akslinger, noe smått ekstra som styring og clutch. 150kg? According to Capito, director of the Focus RS project, the original design brief was for the Focus to be four-wheel-drive. However, when he got the chance to drive the first 280bhp prototype he was not impressed. The additional 150kg of the all-wheel-drive transmission blunted the performance of the car, and in Capito’s opinion it didn’t feel special enough to carry the ‘RS’ badge. http://drivingspirit.com/focus-rs-fwd-not-4wd/ Betyr ikke at de tallene stemmer. Hva, bruker de solid stålaksling på bilen? Hva med alu, som flekser mye mer og har mer styrke til lavere vekt? Klart, det blir dyrere, 4WD trekker kraft, men fortsatt. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Det blir ikke lovlig. Derfor er det surt. En stopp i oljegrava på biltilsynet og skiltene klippes for alltid. 150kg ekstra for to 15kg diffrensialer, 15kg på akslinger, noe smått ekstra som styring og clutch. 150kg? According to Capito, director of the Focus RS project, the original design brief was for the Focus to be four-wheel-drive. However, when he got the chance to drive the first 280bhp prototype he was not impressed. The additional 150kg of the all-wheel-drive transmission blunted the performance of the car, and in Capito's opinion it didn't feel special enough to carry the 'RS' badge. http://drivingspirit...rs-fwd-not-4wd/ Betyr ikke at de tallene stemmer. Hva, bruker de solid stålaksling på bilen? Hva med alu, som flekser mye mer og har mer styrke til lavere vekt? Klart, det blir dyrere, 4WD trekker kraft, men fortsatt. Da ringer du Ford og får dette endret. Umiddelbart! Sist jeg sjekka var det ikke sånn en Audi RS4 så ut... Audi RS 4 Look 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Bilen er meget godt mottatt av anmeldere. Bl.a. top gear, fifth gear og flere. Still.. ITS A FWD Husk, det finnes alltid et unntak av regelen, og i dette tilfellet er Ford Focus RS unntaket av regelen om at fire/bakhjulstrekk er bedre enn forhjulstrekk på bane :-) Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Ikke for meg Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 Torque-styring og faktum at man kan ikke kurere understyring med overstyring uten å bruke håndbrekket, er gode nok grunner på hvorfor noen foretrekker rwd fremfor fwd. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. september 2011 Del Skrevet 15. september 2011 (endret) Man kan også bruke mer spesialiserte dekk med bakhjulstrekk. Forhjulstrekk-forhjulsdekk må takle både akselerasjonen og mesteparten av bremsingen. Endret 15. september 2011 av Isbilen Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 (endret) Haha hva skjer med gamle Audi A3 biler og oransje styling da? Kom over denne 1980(?) modell for 386k: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29797663 Jeg kom til å tenke på den andre A3 som var oppe tidligere i tråden også, etter litt leting fant jeg den også http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=29158599 Endret 19. september 2011 av untouch4ble Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Then RWD it, bitches Problem solved mja , nja , BMW har kansje klart det på 1 serien , men i de fleste tilfeller så er stor motor , kort akselavstand og RWD en lite gøy kombo på racing banen vw prøvde http://www.youtube.com/watch?v=oz0_Mu3q78k Ooog, bare tull. Mazda RX7, Toyota AE86, selv Toyota SUPRA MKIV har mindre akselavstand enn nyeste Focus. Så, your point is invalid. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 21. september 2011 Forfatter Del Skrevet 21. september 2011 W T F AudiGolf 1 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28525761 . Jøss det var billig Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 W T F AudiGolf Åh lol. Også for 20 lapper, da. Har fyren drukket scooterbensin eller? Stakkars bil..... For 20 laken kunne du kjøpt mye bra, men hvorfor ikke et slikt bastardbarn. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå