Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har alltid fundert på hvor jævlig vanskelig det må være og selge biler til over 1mill brukt. Har man rå til en million klasse bil så pleier man vel heller og kjøpe ny?

Hvordan er det med innbytte på en så dyr bil?:p

 

Jaja, husker vi hadde den "gamle" typen 730d som kom før F01 modellen. Det var et enormt verdi tap. Da snakker vi rundt 500.000kr

Lenke til kommentar

Enormt verditap på slike biler, ja. Akkurat derfor er det en del som kjøper disse brukt.

 

De som kjøper en slik bil ny, har uansett råd til å ta det verditapet. De som kjøper de brukt er ofte bilinteresserte folk som strekker seg litt ekstra for å kjøpe bilen de vil ha.

 

Gamlingen kjøpte akkurat en 2007 745d av forrige type. Den kostet vel rundt halvannen mill med ekstrautstyr, men den kom på langt under halvparten nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det er noe som skurrer med Opel til over millionen, men for all del, sikkert en god bil.

Å nettopp derfor ville jeg hatt den xD !

 

Syns btw den var lekre i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Problemet til den OPC-Insigniaen heter Audi S4.

S4 blir en for kjedelig bil til at jeg noen gang ville brukt over en million på den.

 

Dessuten er S4 en langt mer mannen i gata's bil :-)

 

I skikkelig Top Gear "spirit" ville jeg nødvendigvis ikke alltid hatt det beste alternativet :-)

Lenke til kommentar

Kjedelig? Ja, ja... Leste en test av 10 forskjellige, og relativt heftige, biler med firehjulsdrift i AMS i fjor. Der kom Opelen dårligst ut og Audien best ut. Skulle jeg brukt så mye penger på bil hadde jeg uten tvil valgt det som er best. Det å være best trenger heller ikke å være kjedelig.

 

Og jeg bryr meg aldri om hva Top Gear mener om en bil. Det er som oftest bare bullshit, preget av popularitet, hva som vil skape debatt osv. Ikke minst det faktum at de av prinsipp hater alle tyske biler i utgangspunktet og så må bilen runke dem for at de skal si noe positivt om den. Alle engelske biler derimot er enestående. Latterlig, gjennomskuelig opplegg. Men det er morsomt da. God underholdning er det, men aldri ta noe de sier som "consumer advice".

Lenke til kommentar

Vel, nå er det vel ikke "consumer advice" Top Gear har drevet med de siste årene heller. De første årene av moderne Top Gear var langt mer rettet mot forbrukerne sånn sett, aller første sesong hadde til og med et "second hand bargain"-segment hver episode. Richard Hammond har sagt (eller skrevet, for å være korrekt) at de er nøye i Top Gear nå å ikke si "kjøp denne bilen", rett og slett fordi de mener det bør være opp til hver enkelt å avgjøre. Og om jeg ikke tar helt feil så fikk forrige generasjon RS4 rimelig bra omtale av Jeremy Clarkson, til tross for tapet mot fjellklatreren/basehopperen. Og når vi også vet at verdens dårligst holdte hemmelighet er at Porsche 911 i alle former og fasonger, kanskje litt med unntak av de firehjulsdrevne, er Richard Hammonds favoritt-bil, og at de tre TG-programlederne mellom seg har hatt flere tyske biler personlig føler jeg ikke TG er så veldig anti-tysk. AMS på sin side er jo så pro-tysk som det er mulig å komme ...

 

Når alt det er sagt, så fremstår nok Audien som et bedre valg rent isolert sett, men med biler i den prisklassen bør man definitivt sjekke alternativene nøye. :)

Endret av OML
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg hadde gjort det motsatt, nå kjøper jeg den bilen som er best og min pengesum pr dags dato. Hadde jeg hatt muligheten til å bruke 1,1 mill på bil ville jeg selvfølgelig kjøpt den bilen jeg ville ha, og ikke nødvendig vis den som var best i test (selv om den kunne vært det).

 

Av prinsipp hater alle tyske biler? Hammond har Porsche og Clarkson har alltid utrygt for at han er fan av Mercedes-Benz og har vel eid opp til flere (SL55 AMG, CLK63 Black, SLK55, 600).

 

Jeg hadde uansett valgt OPCen over en businessman's car (Top Gear om dyre audier :tease: ) og legger diskusjonen død der fra min side.

Lenke til kommentar

Det er cirka 10-20 prosent prisforskjell på de to bilene. Her til lands spiller det ikke så stor rolle, da de som har råd til å betale 1 000 000 like godt kan betale 1 200 000 uten at det spiller noen stor rolle.

 

I Tyskland, hvor bilene koster hhv 45 000 og omtrent 55 000 euro, blir forskjellen større. Det gjenspeiler seg også i bilen.

 

Uansett ville jeg ikke valgt noen av disse. Gi meg heller en 335i. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...