Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Ah, den bilen har jeg langt mer forståelse, da den tilbyr noe relativt unikt, nemlig en ytelse langt utenfor det normale, for ikke å snakke om et design som gjemmer seg bort.

 

Så vidt jeg husker har den også kjøreegenskaper som drar fra de fleste amerikanske slepevogner med tilsvarende motorytelse, som skiller den ut.

 

la oss nå huske på at en orginal lotus omega kommer på greit over 300.000 orginal, den er ikke tolla inn den i linken.. og la meg sitere "for en så gammel bil?" det er jo helt smak og behag, forskjellen er liten vs stor bil. Ytelsen orginalt på lotus omega er jo ikke helt sjuk den eller.. kommer opp i samme effekt i en sunny gti-r for rundt 15-20 laken :)

og her foretrekker jeg også den "slitene lille sunnyn" med 4x4 altessa system som biter fra seg ved modig nok sjafør. Men så absolutt, helråe biler er lotus omega og, vurderte en sånn engang i tiden men ble da en annen tysker istedenfor. Heldigvis er jeg veldig åpen innenfor det meste av biler, er ikke låst til et bilmerke/produsent/land.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ligger fortsatt på 1500 på bildet etter. Og siden han må ha forflyttet seg ut av bilen etter at første bildet ble tatt, for så å ta et nytt bilde, må det ha gått minst 10 sek med mindre han hadde det travelt.

 

Ikke meningen å pirke, men jeg har ikke mye til overs for japser med alt for høy idle som bare står og bråker. :p Litt av hensikten, i mine øyne, med å ha en "sleeper" forsvinner.

Endret av WheelMan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ligger fortsatt på 1500 på bildet etter. Og siden han må ha forflyttet seg ut av bilen etter at første bildet ble tatt, for så å ta et nytt bilde, må det ha gått minst 10 sek med mindre han hadde det travelt.

 

Ikke meningen å pirke, men jeg har ikke mye til overs for japser med alt for høy idle som bare står og bråker. :p Litt av hensikten, i mine øyne, med å ha en "sleeper" forsvinner.

På toyotaen min så idler den ved rundt 1500 - 1250 når den er "kald" / nettop startet for å komme i normal driftstemp raskere (går i tre faser virker det som, 1500/1250 "kald", 1000 kommer seg, 850 normal temp), bråker ikke merkverdig mer enn når den er på 850ish omdreininger.

Endret av Ashen
Lenke til kommentar

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=24309933

 

Hva mener dere må være med for at en bilannonse skal være bra? Hva bør skrives om, utdypes, ta bilder av osv?

 

Det sies at bilder sier mer enn 1000 ord, så gode og ikke minst oppdaterte bilder er et must. Du trenger ikke gå helt bananas med 50 bilder av girspaken, men 5-6 klare bilder i forskjellige vinkler bør man ha. Jeg liker når folk har med bilder av motorrommet, men jeg tror få bryr seg om man har det med eller ikke.

 

Dropp bilder som er tatt i omgivelser med snø, spesielt skitten snø. 90% av tida får det bilen til å se traust og kjedelig ut. Det er selvsagt vanskelig å ta bilder der det ikke er snø på vinterstid, men det går an å ta bilder i en større garasje eller i det minste et sted der snøen ikke er sort og skitten.

 

Vask bilen før du tar bilder. Uvaskede biler gir inntrykk av at eieren er slapp og mest sannsynlig ikke har giddet å skifte olje og slike ting heller. Ikke kom med "bilder kommer snart!" og slikt. Har du ikke bilder, ikke legg ut annonsen. Vent heller med å legge ut til du har fått ordna alt.

 

Når det gjelder beskrivelse av bilen, så dropp overstadig bruk av oppramsing og komma. Skriv heller "bilen er sølvfarget med panser og bagasjelokk lakkert i sort" fremfor "sort lakkert panser,tak,speil og bagasje lokk". Bruk heller en eller flere hele setninger fremfor oppramsing, f.eks "Bilen går meget godt og bruker lite drivstoff selv ved aktiv kjøring. Den er billig i drift og bruker lite olje" istedenfor "går godt, billig i drift, bruker lite olje" osv. Begge eksemplene gir samme informasjon, men det første ser så mye bedre ut og gir et langt mer positivt inntrykk.

 

Bruk for all del avsnitt om teksten får litt lengde. Ja, og bruk litt ekstra tid på rettskrivning generelt. Husk at det eneste de som leser annonsen din vet om deg er det du skriver i annonsen. Skriver du som en femteklassing, ja da får folk inntrykk av at det er en femteklassing som har skrevet det.

 

Selv liker jeg at folk får med mest mulig informasjon rundt bilen, for da slipper jeg å sitte der som et spørsmålstegn og bruke masse tid på å kontakte selger for å få elementær informasjon.

Når var siste service og hva ble ordnet? Når var siste PKK/EU-godkjenning og når er neste? Hvilke deler er byttet, og er disse av original kvalitet eller bedre? Når ble disse byttet? Er bilen en "GT", "DX", "GL", "Sport" e.l så få det med. Få med riktige tall på motorvolum og antall hestekrefter -er irriterende å sitte der uvitende om det er 1.6L med 105hk eller 1.8L med 120hk. Har det vært røket i bilen? Om du vet hvor mange eiere bilen har hatt, få det med.

 

Jeg kunne sikkert ramset opp en hel del andre ting som bør være med, men du skjønner nok tegninga.

 

Redigert: Hva man bør få med på bildene? Tja, jeg vil si at man minst bør få med seg fronten, bak og begge sidene på bilen. Inne i bilen bør man få med seg førermiljøet og baksetene (gjerne bilde tatt fra siden slik at man ser hvor mye plass det er). Har bilen et stort bagasjerom? Ta bilde av det!

Endret av raid2
Lenke til kommentar

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=24309933

 

Hva mener dere må være med for at en bilannonse skal være bra? Hva bør skrives om, utdypes, ta bilder av osv?

 

Har du skrevet navnet ditt feil med vilje? Og ta mellomrom etter komma, ellers ser det uryddig ut. Og rett skrivefeilene

 

Det er ikke min annonse altså, det var bare for å være on-topic :p

 

Takker Raid 2. Tror jeg har fått det meste med meg i annonsen nå. Ting må gjøres skikkelig når man får tusenlappet kastet etter seg for å lage en annonse.

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...