Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jao.. har vell kommet meg på en _del_ mer nå da.. men bilen er rimelig strøken, og argumentet "for en snart 20år gammel bil" begynner å bli litt tynn.. hva med de som payer flere hundre tusen for veteraner? eller andre litt skjeldene biler. Syntes det totalt er verdt det jeg, og prisen var ganske fin.. sett de som ligger til over 200 og. Bilen er total rustfri, og nr 131 av 693, så vi kan vell kanskje kalle den litt skjelden og.. ser jo hva en skyline ligger på i pris med skilt, helt sjuke drømmetall.. og en orginal skyline har lite og stille opp med kontra en gti-r faktisk.. stock vs stock.. billigere og trimme er de og. Så jeg er kjempe fornøyd :) veldig undervurderte biler

Lenke til kommentar

La meg presisere, 160 000 for en sliten liten japaner.

 

For all del, jeg syns honda civic fra den tiden er spennende også, men jeg hadde ikke gitt over 100 000 for en, om den så kom med en 1.8l vti motor med 192hk.

 

Det er klart at biler som var dyre i utgangspunktet, laget i et begrenset opplag og designet for å være eksklusiv fort bare blir mer eksklusiv med årene, men en sliten liten japansk hatchback produsert i noen millioner eksemplarer regnes nok ikke i den klassen.

 

EDIT: Jeg ser ikke at noen gir over 160k for en golf gti 2010 modell om 20 år heller..

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Jeg bare ser ikke hva den tilbyr som f.eks ikke denne gir: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23760865

 

Den er litt tyngre og har ikke firehjulstrekk, men er det virkelig verdt 8 år og 40 000km?

 

Unnskyld meg.. sammenligner du en Saab 9-3 med en Nissan Sunny?

Vekten er ikke veldig annerledes etter hva jeg kan se, ytelsen ligger i samme område, saaben er litt større, men utover det så ser jeg ikke den o store forskjellen.

 

Men som henrik sier, entusiast bil er og forblir akkuratt det.

Bare syns det var fryktelig lite bil for pengene.

Lenke til kommentar

Det er klart at biler som var dyre i utgangspunktet, laget i et begrenset opplag og designet for å være eksklusiv fort bare blir mer eksklusiv med årene, men en sliten liten japansk hatchback produsert i noen millioner eksemplarer regnes nok ikke i den klassen.

 

Mazda 323 GTR, Sunny/Pulsar GTi-R osv er da langt i fra "slitne japanske hatchbacker produsert i noen millioner eksemplarer". Venstrestyrt GTi-R er produsert i godt under 1000 eksemplarer f.eks, og har samme 2L motor som Nissan 200SX (SR20DET). Andre tilsvarende biler ble produsert fra 500 til noen få tusen eksemplarer grunnet homologering.

 

Hadde det vært snakk om en vanlig Civic Type-R e.l kunne jeg sett argumentet, men de tidligere nevnte bilene kan sammenlignes med Audi Quattro, MB 190E Evo osv. Eneste grunnen til "diskrimineringen" er at de er produsert i Japan. Folk har ingen problemer med å se verdien i en Audi SportQuattro eller masseproduserte amerikanere fra 60-tallet, men biler som Celica GT4 eller Peugeot 205 Turbo 16 blir derimot avfeid som møkk.

 

For all del, jeg forsøker ikke å være japsebilenes hvite ridder, ei heller har jeg noe spesiell fetisj for japanske biler, men jeg mener bare at folk generelt har en litt merkelig tankegang når det kommer til verdi i biler. Bare fordi det er Japansk er det dritt, liksom.

 

Og den Saaben hadde litt drøy pris synes jeg. Jeg kjører '01 9-3 selv, min hadde tilsvarende kilometer og jeg betalte under 80k for to år siden, dog uten skinninteriør (som jeg skal bytte til snart). Mulig det er noe ekstra som ikke står i teksten, turbobytte f.eks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sa ikke en liten bil, sa lite bil. En stor forskjell.

 

For all del, liten, morsom, lett og semi stor motor.

 

Men likevel dyr.

 

Men jeg må innrømme at jeg ikke ser vitsen i 200sx.

"La oss lage en bil som ser så sint ut at selv ferrari flytter seg, og så setter vi en sliten 160hk motor i den, slik at flere stasjonsvogner kjører fra dem på halv gass.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det er klart det er en liten bil for pengene.. har du sett en nissan sunny? :p

 

Skal du ha mye bil for pengene, må du nok opp på denne :Dhttp://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=24279325

Aktiv SUB og biltema trekk på setene? :-P

 

Fete biler når de er i sitt rette element, pendling frem og tilbake på motorveien, neppe, kunne derfor aldri tenkt meg og eid en.

 

Som en bekjent gjor, kjøpte seg en Wrangler på 35", kjørte opp og ned fra Kristiansand den første helgen han hadde den.

La den så rett ut til salgs igjen, for det var noe av det jevligste han hadde opplevd! ^^, (og da snakker vi før drivstoff forbruket med all den friksjonen fra dekkene).

Lenke til kommentar

Flimzes: Jeg er klar over hva du sa :)

 

IT-henrik: Jeg har selv eid en 4Runner med 35" dekk. Nå får man jo dekk i den størrelsen som er mer eller mindre beregnet på vei, men det er ingen tvil om at slike biler kun fungerer til småkjøring og skogskjøring. Økte forresten fra 1 liter på mila til 1,4 kun på dekkene.

Lenke til kommentar

Men jeg må innrømme at jeg ikke ser vitsen i 200sx.

"La oss lage en bil som ser så sint ut at selv ferrari flytter seg, og så setter vi en sliten 160hk motor i den, slik at flere stasjonsvogner kjører fra dem på halv gass.

 

Tja, godt poeng. Jeg er heller ikke noe spesielt glad i denne bilen, men hadde ikke disse bilene vært så berørt av "drifteskatten" så skulle jeg gjerne hatt en. Turbovariantene av disse bilene er enkle å hente noen ekstra hester ut av, CA18DET og SR20DET f.eks er gode for en 300hk, og det uten å lage synkehull på kontoen.

Men sålenge de er så grusomt dyre er det mye annet gøyalt man får til tilsvarende pris.

Denne f.eks.

Endret av raid2
Lenke til kommentar

Ah, den bilen har jeg langt mer forståelse, da den tilbyr noe relativt unikt, nemlig en ytelse langt utenfor det normale, for ikke å snakke om et design som gjemmer seg bort.

 

Så vidt jeg husker har den også kjøreegenskaper som drar fra de fleste amerikanske slepevogner med tilsvarende motorytelse, som skiller den ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...