ErikBlodøks Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=24184570 For de som har peiling: Hvordan er det å øke fra 190 til 440HK på en 1,8 liters rekkefirer? Går ikke topplokket til helvete fort da eller noe? Og ville dette vært et "trygt" kjøp? hehe Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Har jo lest om folk som har kjørt over en sesong med 500+ hester uten versting-modifikasjoner på B18C motoren, så det går jo an at alt ikke eksploderer så fort du stikker nøkkelen i tenninga. Honda var jo også først ute med motorer som hadde over 100hk per liter, så de kan å lage små men solide motorer. Uansett er det tullete med 3-400 hester i en Integra synes nå jeg.. Fyren skriver at han har brukt 180 tusen på ombygginga totalt. Hadde han heller putta de pengene på en sparebøsse kunne han kjøpt seg en 200SX eller noe annet som er både morsommere å kjøre og morsommere å trimme. Ja, og ikke minst kunne han solgt Integraen i original stand som er et langt mer attraktivt kjøp enn noe som er skrudd grønt. Jeg ville ikke kjøpt den bilen av flere grunner. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Nydelig Honda CR-V... http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=23372473 Ser ut som noe som kommer rett utifra en amerikansk fabrikk. Samme opplegg: http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=23938633 Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Har jo lest om folk som har kjørt over en sesong med 500+ hester uten versting-modifikasjoner på B18C motoren, så det går jo an at alt ikke eksploderer så fort du stikker nøkkelen i tenninga. Honda var jo også først ute med motorer som hadde over 100hk per liter, så de kan å lage små men solide motorer. Feil. Sierra Cosworth... Lenke til kommentar
trra Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 (endret) Regner med at vi snakker om 100hk pr liter uten pustehjelp, siræva har pustehjelp. Endret 5. september 2010 av trra Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 (endret) Regner med at vi snakker om 100hk pr liter uten pustehjelp, siræva har pustehjelp. Japp. Det menes sikkert også masseprodusert og "fabrikkoriginal" (ie ikke trimma "out-house" og homologert). Fantes jo flere biler med langt over 100 hester per liter også før Sierra Cosworth: Audi SportQuattro, Ford RS200 og Lancia Stratos f.eks, men igjen, alle turbomatet og homologert. Uansett hvem som per definisjon var først her så er det likevel imponerende med 160HK i en 1.6L sugemotor på slutten av åtti-tallet. Hvis vi ser på andre biler fra den tida så har man for eksempel BMW M3 med 195-215 hester i en 2.3L (238 i en 2.5L) og Mercedes Benz 190E med 204HK i 2.5L. Biler som forbindes med fart og racing var ikke nær de japanske småbilene når det er snakk om hestekrefter per liter. Selv ikke sportsbiler som Ferrari Testarossa og Porsche 911 var i nærheten. I dag er er saken litt annerledes, men Honda ligger likevel blant de høyeste med 250HK i en 2.0L (S2000). Men, det må jo sies at jeg hadde valgt hvilkensomhelst av de nevnte bilene foran en hvilkensomhelst Honda Endret 6. september 2010 av raid2 Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 http://bil.autodb.no/autodb/frame_search.wa2?AdItemId=1203412&_cmd=similar&cb=7462.21452390284 AutoDB da Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 Ikke ofte man ser en Volkswagen med "stjerne" på panseret. :!: http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=23998618 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 For et creepy speilbilde. 4 Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Haha hadde ikke turt å kjøpt den Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 For et creepy speilbilde. "I'll be back" "I AM back". Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Så jo ut som en øksemorder. "Eh, nei, jeg ble plutselig uinteressert i bilen din, dessverre." Lenke til kommentar
Hanihagen Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Smilte litt når jeg så den her : http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24055603 Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Smilte litt når jeg så den her : http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24055603 Hvem putter ///M bakpå en D(OOOH)??? Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 Nydelig fargekombo http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=24228481 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 http://www.finn.no/f...nnkode=24184570 For de som har peiling: Hvordan er det å øke fra 190 til 440HK på en 1,8 liters rekkefirer? Går ikke topplokket til helvete fort da eller noe? Og ville dette vært et "trygt" kjøp? hehe Er da uansett lite vits med 440HK på fremhjulene.. Bare spinning og dekkutgifter.. og når man spinner er det ikke tøft engang.. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Nydelig fargekombo http://www.finn.no/f...nnkode=24228481 satan får digg bil Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Regner med at vi snakker om 100hk pr liter uten pustehjelp, siræva har pustehjelp. Japp. Det menes sikkert også masseprodusert og "fabrikkoriginal" (ie ikke trimma "out-house" og homologert). Fantes jo flere biler med langt over 100 hester per liter også før Sierra Cosworth: Audi SportQuattro, Ford RS200 og Lancia Stratos f.eks, men igjen, alle turbomatet og homologert. Uansett hvem som per definisjon var først her så er det likevel imponerende med 160HK i en 1.6L sugemotor på slutten av åtti-tallet. Hvis vi ser på andre biler fra den tida så har man for eksempel BMW M3 med 195-215 hester i en 2.3L (238 i en 2.5L) og Mercedes Benz 190E med 204HK i 2.5L. Biler som forbindes med fart og racing var ikke nær de japanske småbilene når det er snakk om hestekrefter per liter. Selv ikke sportsbiler som Ferrari Testarossa og Porsche 911 var i nærheten. I dag er er saken litt annerledes, men Honda ligger likevel blant de høyeste med 250HK i en 2.0L (S2000). Men, det må jo sies at jeg hadde valgt hvilkensomhelst av de nevnte bilene foran en hvilkensomhelst Honda OK, jeg skjønte ikke at dere mente sugemotor da det linkes til en turbobil... Sierra Cosworth var første produksjonsbilen med 100hk/liter, ihvertfall etter hva jeg har hørt. Men når jeg tenker meg om, stemmer det kanskje ikke helt allikevel. Se på RX7 f eks. 1,3 og 135 hk allerede i 1979. Nå er jo dette wankel, men det er fortsatt en produksjonsbil uten pustehjelp. Uansett kan vi si oss enige i at Honda lagde meget imponerende motorer og at 160 hk på 1,6 i slutten av 80 var en sterk prestasjon. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Men når jeg tenker meg om, stemmer det kanskje ikke helt allikevel. Se på RX7 f eks. 1,3 og 135 hk allerede i 1979. Nå er jo dette wankel, men det er fortsatt en produksjonsbil uten pustehjelp. I racing og land hvor biler skattlegges etter motorvolum er det vanlig å gange motorvolumet i Wankel-motorer med 1.5 eller 2 for å få en riktig sammenligning med vanlige firtaktsmotorer (ellers ville vel alle stappa 13B i bilen sin for å spare penger ). Men nok om det! Noen annonser: GMC Syclone: meget grom pickup som kommer litt i skyggen av bl.a SVT Lightning og RAM SRT 10, men er langt billigere og ikke minst lettere en begge. Morsom bil å bygge for drag! Noe spesiell Sunny/Pulsar. Pulsar GTiR Øh.. 323 GTR Golf Rallye Lenke til kommentar
osl Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Her er en som har noen ord delings feil.....hehe http://www.finn.no/finn/mc/scooter/object?finnkode=23984462 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå