Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har jo lest om folk som har kjørt over en sesong med 500+ hester uten versting-modifikasjoner på B18C motoren, så det går jo an at alt ikke eksploderer så fort du stikker nøkkelen i tenninga. Honda var jo også først ute med motorer som hadde over 100hk per liter, så de kan å lage små men solide motorer.

 

Uansett er det tullete med 3-400 hester i en Integra synes nå jeg.. Fyren skriver at han har brukt 180 tusen på ombygginga totalt. Hadde han heller putta de pengene på en sparebøsse kunne han kjøpt seg en 200SX eller noe annet som er både morsommere å kjøre og morsommere å trimme. Ja, og ikke minst kunne han solgt Integraen i original stand som er et langt mer attraktivt kjøp enn noe som er skrudd grønt.

 

Jeg ville ikke kjøpt den bilen av flere grunner.

Lenke til kommentar

Har jo lest om folk som har kjørt over en sesong med 500+ hester uten versting-modifikasjoner på B18C motoren, så det går jo an at alt ikke eksploderer så fort du stikker nøkkelen i tenninga. Honda var jo også først ute med motorer som hadde over 100hk per liter, så de kan å lage små men solide motorer.

Feil. Sierra Cosworth...

Lenke til kommentar

Regner med at vi snakker om 100hk pr liter uten pustehjelp, siræva har pustehjelp.

 

Japp. Det menes sikkert også masseprodusert og "fabrikkoriginal" (ie ikke trimma "out-house" og homologert). Fantes jo flere biler med langt over 100 hester per liter også før Sierra Cosworth: Audi SportQuattro, Ford RS200 og Lancia Stratos f.eks, men igjen, alle turbomatet og homologert.

 

Uansett hvem som per definisjon var først her så er det likevel imponerende med 160HK i en 1.6L sugemotor på slutten av åtti-tallet. Hvis vi ser på andre biler fra den tida så har man for eksempel BMW M3 med 195-215 hester i en 2.3L (238 i en 2.5L) og Mercedes Benz 190E med 204HK i 2.5L. Biler som forbindes med fart og racing var ikke nær de japanske småbilene når det er snakk om hestekrefter per liter. Selv ikke sportsbiler som Ferrari Testarossa og Porsche 911 var i nærheten.

 

I dag er er saken litt annerledes, men Honda ligger likevel blant de høyeste med 250HK i en 2.0L (S2000).

 

Men, det må jo sies at jeg hadde valgt hvilkensomhelst av de nevnte bilene foran en hvilkensomhelst Honda ;)

Endret av raid2
Lenke til kommentar

http://www.finn.no/f...nnkode=24184570  

 

For de som har peiling: Hvordan er det å øke fra 190 til 440HK på en 1,8 liters rekkefirer? Går ikke topplokket til helvete fort da eller noe? Og ville dette vært et "trygt" kjøp? hehe :p

Er da uansett lite vits med 440HK på fremhjulene..

Bare spinning og dekkutgifter.. og når man spinner er det ikke tøft engang..

 

 

Lenke til kommentar

Regner med at vi snakker om 100hk pr liter uten pustehjelp, siræva har pustehjelp.

 

Japp. Det menes sikkert også masseprodusert og "fabrikkoriginal" (ie ikke trimma "out-house" og homologert). Fantes jo flere biler med langt over 100 hester per liter også før Sierra Cosworth: Audi SportQuattro, Ford RS200 og Lancia Stratos f.eks, men igjen, alle turbomatet og homologert.

 

Uansett hvem som per definisjon var først her så er det likevel imponerende med 160HK i en 1.6L sugemotor på slutten av åtti-tallet. Hvis vi ser på andre biler fra den tida så har man for eksempel BMW M3 med 195-215 hester i en 2.3L (238 i en 2.5L) og Mercedes Benz 190E med 204HK i 2.5L. Biler som forbindes med fart og racing var ikke nær de japanske småbilene når det er snakk om hestekrefter per liter. Selv ikke sportsbiler som Ferrari Testarossa og Porsche 911 var i nærheten.

 

I dag er er saken litt annerledes, men Honda ligger likevel blant de høyeste med 250HK i en 2.0L (S2000).

 

Men, det må jo sies at jeg hadde valgt hvilkensomhelst av de nevnte bilene foran en hvilkensomhelst Honda ;)

OK, jeg skjønte ikke at dere mente sugemotor da det linkes til en turbobil...

 

Sierra Cosworth var første produksjonsbilen med 100hk/liter, ihvertfall etter hva jeg har hørt.

 

Men når jeg tenker meg om, stemmer det kanskje ikke helt allikevel. Se på RX7 f eks. 1,3 og 135 hk allerede i 1979. Nå er jo dette wankel, men det er fortsatt en produksjonsbil uten pustehjelp.

 

Uansett kan vi si oss enige i at Honda lagde meget imponerende motorer og at 160 hk på 1,6 i slutten av 80 var en sterk prestasjon. :)

Lenke til kommentar

Men når jeg tenker meg om, stemmer det kanskje ikke helt allikevel. Se på RX7 f eks. 1,3 og 135 hk allerede i 1979. Nå er jo dette wankel, men det er fortsatt en produksjonsbil uten pustehjelp.

 

I racing og land hvor biler skattlegges etter motorvolum er det vanlig å gange motorvolumet i Wankel-motorer med 1.5 eller 2 for å få en riktig sammenligning med vanlige firtaktsmotorer (ellers ville vel alle stappa 13B i bilen sin for å spare penger :p ).

 

Men nok om det!

 

Noen annonser:

 

GMC Syclone: meget grom pickup som kommer litt i skyggen av bl.a SVT Lightning og RAM SRT 10, men er langt billigere og ikke minst lettere en begge. Morsom bil å bygge for drag!

Noe spesiell Sunny/Pulsar.

Pulsar GTiR

Øh..

323 GTR

Golf Rallye

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...