Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ar`Kritz skrev (1 time siden):

For meg blir det fortsatt feil med grevling-BMW.

+1, upraktisk BMW = Perfekt for entusiaster. Men forhjulstrekk og automat = perfekt for ingen..

 

Dere som kjører lite og ikke sliter så mye på bilen kan nå kjøpe dere ferdig utslitt bil!

Mercedes-Benz E-Klasse | FINN.no

Aldri om denne lander over 100.000,- 

Slike burde bare hogges. Mye bra chassideler hvertfall.

Lenke til kommentar

Jepp , drosje.
Iflg SVV , 1’te eier fra 2015-2023 innehaver av enkeltmannsforetak , bransje: Drosjebiltransport.

Hvor mange turer har en taxi som går i flere skift i døgnet. 10-20-30 ?
Det må da ikke være mye «langturer».

 

Endret av Syar-2003
Lenke til kommentar

Så lenge servicen eer fult til punkt og prikke og bilen  er tatt vare på, så er det jo ikke noe problem å kjøpe en bil med noen km på telleren! Spesielt når det er snakk om mercedes motor :)
Nå leste ikke eg annonsen, men er det R4 i den? Da holder den 1million km viss man passeer på olje servicene.

Lenke til kommentar
sveibuen skrev (33 minutter siden):

Så lenge servicen eer fult til punkt og prikke og bilen  er tatt vare på, så er det jo ikke noe problem å kjøpe en bil med noen km på telleren! Spesielt når det er snakk om mercedes motor :)
Nå leste ikke eg annonsen, men er det R4 i den? Da holder den 1million km viss man passeer på olje servicene.

Arbeidshester og nærmest uslitelige motorer finnes. Hadde en BMW 520 i E39. Solgte den på 580.000km. Var rundt i hele Europa på ferier med denne. Som en klokke av en bil, og ekstremt støysvak og feilfri 6ér. Dypt savnet.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
On 10/11/2023 at 9:28 PM, sveibuen said:

men er det R4 i den? Da holder den 1million km viss man passeer på olje servicene.

Nyere mercedes holder nok ikke så lenge. Sett mange høy-km mercedes, og det er ganske vanlig med skifte av kjede på rundt 300 tusen. Da må motoren ut av bilen siden det sitter mot girkassen. Noen kan sikkert holde 400-500 tusen, tviler ikke på det, men ser ikke ut som det er normen. Var noe annet med kjede på W124, dobbelt og kraftig kjede. Blir nok aldri bygd noe som OM602 og OM603 lenger.

Kjede på OM602

457802d1342998034-om602-timing-chain-str

Sammenlignet med sykkelkjede på VAG 1.4 tsi

hqdefault.jpg&f=1&nofb=1&ipt=b55fe7df74c

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Sydvest skrev (2 timer siden):

Må aldri finne på å kjøpe en sånn. Vi leaset de der et sted jeg jobbet. Nesten samtlige fikk ny girkasse før bilen nådde 100.000 km.

Takk for tips. Det er heldigvis ikke noen risiko for det ettersom jeg er ute etter en større varebil og Fiaten ikke ble filtrert ut ved en feil. Har også funnet ut at Vivaro er en fantastisk dårlig bil som ofte havarerer for godt før 200 000 km. Men VW transporter, Ford Transit (ikke connect) og MB Vito har vel helt grei holdbarhet? Holder utkikk etter kupp under 50 000 kr, 200 000 km og nyere enn 2010.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Arbeidsplassen min driver med å rullere ut de siste Transitene de har hatt siden 2014. Den ene måtte få helt nytt ledningsnett før den ble solgt, da sikringsboksen under panseret visstnok er plassert et sted vann lett kommer til. Den som ble solgt sist var min. Den hadde gått over 200k og var utbrukt. Etter fjerde bergning langs veien ble den solgt. Mekonomen klarte aldri å finne ut hva som var galt. Antagelig noe elektrisk boogaloo der og.

Problemet med de store varebilene er at de ofte er undermotorisert til vekta de kjører med hele livet.

Mye av det som blir produsert av varebiler i dag er "tvillingbiler". Volkswagen lager sine egne. Mercedes har noe eget, og noe PSA. Samme med Ford, litt eget og litt PSA. Ellers er det tvillinger som går. Samme motor og karosseri med forskjellig logo i grillen og på rattet. Der har du Fiat, Opel, Citroen, Renault, Toyota, Peugeot. Sikkert noen fler.

Lenke til kommentar

Toyota Hiace var, i alle fall den gangen jeg hadde en del med servicebiler å gjøre, fantastiske maskiner som rullet og rullet. De kom i en 4wd-variant med 2,5L diesel som hadde 120-ish HK. Flere av disse gikk på prosjekter som var nasjonale avtaler (typ gjøre noe jobb i alle postkontorer i landsdelen), og ble ikke utrangerte før de hadde gått 4-500000km.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...