Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Morsomme, stilige, idiotiske bilannonser fra Finn.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sydvest skrev (26 minutter siden):

@Hansien Don't leave me hanging. Hvordan ble dette gjennomført uten passasjer? 😅

På den tungvinne måten ved å gå ut av bilen og bort til personen i bua for å betal. Som oftest til smilende og forvirret personell, men fra tid til annen pottesur jævel som sutret over at jeg lager kø.

Det var og gøyalt å sjanse på å treffe myntinnkastet fra feil side av bilen, bare for så å måtte gå slukøret ut og plukke opp bommerten. Om mynten i det hele tatt gikk ut av bilen..

Endret av Hansien
  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
xClaymanx skrev (På 10.5.2023 den 9.26):

Bilselgere har spesielt de siste årene gjort gode avtaler med banker for å få tilnærmet 0 rente for x år for å få opp nybilsalget, så det å få solgt bruktbil er nok ikke det enkleste i verden foruten innbytte til en horribel pris.

 

Den S6'en bruker vel rundt 1,4L på mila

1,4*38500 = 53900 liter bensin.

Literpris på rundt 15 så har den brukt ca 800k i bensin

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=285831857

 

Synes det er litt artig å rekne verditap på mila også.

Som denne 3år gamle E-tron kjøpt ny for 910.000kr, gått 94.850km, og lagt ut til salgs for 400.000kr.

Grov hoderekning så ligg man på rundt 50kr mila, kun i verditap

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, mandodiao said:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=285831857

 

Synes det er litt artig å rekne verditap på mila også.

Som denne 3år gamle E-tron kjøpt ny for 910.000kr, gått 94.850km, og lagt ut til salgs for 400.000kr.

Grov hoderekning så ligg man på rundt 50kr mila, kun i verditap

Samme gjelder for Tesla Y, https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=285393337 

Elbiler faller som stein om dagen.

Lenke til kommentar
xClaymanx skrev (51 minutter siden):

Problemet med E-tron er vel at de er ikke så fryktelig effektive med tanke på batteristørrelsen. Derfor går prisen drastisk ned.

 

Synes også forøvdig den nye prisen på Polestar 3 er helt på trynet med snart en million kr

 

Hva er forskjellen på en E-Tron og konkurrentene når det kommer til penger - altså strømforbruket? La oss ta en titt:

Model X - 25 000 km i året - 655kr i mnd

E-Tron 55 - 25 000 km i året 732 i mnd

Hyuinday Kona - 25 000 i året 502 i mnd

Altså er forskjellen på en supertørst 2.5 tonns fossilbil med eldrift og en sparebøsse av en bil så liten, at det å vurdere forbruk blir tullete på elbiler. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (5 timer siden):

 

Hva er forskjellen på en E-Tron og konkurrentene når det kommer til penger - altså strømforbruket? La oss ta en titt:

Model X - 25 000 km i året - 655kr i mnd

E-Tron 55 - 25 000 km i året 732 i mnd

Hyuinday Kona - 25 000 i året 502 i mnd

Altså er forskjellen på en supertørst 2.5 tonns fossilbil med eldrift og en sparebøsse av en bil så liten, at det å vurdere forbruk blir tullete på elbiler. 

Det er vel ikke prisen på strømmen som er problemet, men rekkevidden du får fra en gitt batteristørrelse. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Marzo skrev (6 timer siden):

Elbiler faller som stein om dagen.

Hyggelig for de som ikke eier elbil, men skal kjølpe. Alternativt går fra en billig til en dyrere.

Angående verditap vs strømkostnad så er verditapet altoverskyggende. Skal man kjøre billigst mulig så kjøper man billigst mulig bil (som oppfyller de kravene man har).

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (17 minutter siden):

Hyggelig for de som ikke eier elbil, men skal kjølpe. Alternativt går fra en billig til en dyrere.

Angående verditap vs strømkostnad så er verditapet altoverskyggende. Skal man kjøre billigst mulig så kjøper man billigst mulig bil (som oppfyller de kravene man har).

Eller fra en gammel til en nyere. Jeg har en 6 år gammel X, om en 5-6 år blir det vel å bytte den i en 3-4 år gammel pent brukt Y LR med lav km-stand tipper jeg. Fint om de ligger lavt i pris da og at det er mange på markedet. Det påvirker neppe prisen på X'en nevneverdig, da verdien uansett ikke er all verdens på 11-12 år gamle biler som har passert 300.000km. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (13 timer siden):

Angående verditap vs strømkostnad så er verditapet altoverskyggende. Skal man kjøre billigst mulig så kjøper man billigst mulig bil (som oppfyller de kravene man har).

Men det fordrer også en viss kompetanse når det gjelder å kunne skru på bil, interesse for det, og tid og plass til å gjøre det. Tenker ICE-bil her seff.

Ellers så kjøper man seg fri fra det ved å kjøpe en elbil som dekker behovet. Ble lei av å skru på gamle biler for mange år siden.

Endret av Hanhijnn
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (46 minutter siden):

Men det fordrer også en viss kompetanse når det gjelder å kunne skru på bil, interesse for det, og tid og plass til å gjøre det. Tenker ICE-bil her seff.

Mesteparten av denne kompetansen kan fint overføres til elektriske kjøretøy. Skifte foring i en bærebru er nok den samme jobben uavhengig av drivstoff. 

Lenke til kommentar

I tilfelle dere genuint ikke visste det er "charged", "fully charged" og "supercharged" utstyrspakker.

Jeg er litt skuffet over BMW her. Hadde det vært Tesla, som kun lager elbiler, eller et av de mange tradisjonelle fossilbilmerkene som insisterer på å gi elbilene sine et skikkelig sært/heslig utseende, så skulle jeg forstått at de navngir utstyrspakkene med så platte elektroreferanser. Når BMW derimot skiller seg ut ved å alle bilene samme klassiske design uavhengig av om de er el eller fossil hadde jeg samtidig en forventning om at utstyrspakkene skulle få bedre og kanskje mer klassiske navn, feks at utstyrspakkene het det samme som på fossilversjonene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Retroman skrev (21 minutter siden):

Må si at Porsche er de som er mest på jordet her. Å gi en el-bil-modell "turbo"-betegnelse er rett og slett pinlig

Nå har jeg sett rettetang med turbo funksjon. Det samme i en stekeovn. Turbo er synonymt med noe som går raskt, og det gjør absolutt taycan turbo. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...