Thor. Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) De fleste skjermkort har en øvre tempratur hvor datamaskinen automatisk skrus av for å hindre skade på hardware. Hva ligger denne på på nevnte skjermkort? Jeg antar 60? Endret 15. februar 2008 av Thor. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Tror nok ikke det ligger på 60, er nok en del høyere. Tipper 70-80-90 om ikke enda mere. Hvis den er passiv kjølt så er kanskje grensa et sted rundt 100 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 GeForce5200 PCI er det siste nVidiaskjermkortet hvor jeg så makstemperaturen på, og det var 125*C. Jeg regner med det er minst 90 grader for de fleste nye kort. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Tror ikke jeg har sett noen kort som slår seg ut under 100 grader. For å generalisere litt så vilel ejg sagt de fleste ligger noe mellom 115 og 135 grader. 60 er en meget god temperatur. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Men mitt kort er passivt. Endrer det tankegangen? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Huff. Enda mer defekt vare i dataen da.. 1st 1024 mb ram 1st cpu vifte boxed (fikset selv) 1st GeForce 8800GTS fatal1ty og nå virker det som om strømforsyningen ikke liker meg (kutter maskinen av og til ved alt+tabbing spill->desktop). Eneste som ikke har sviktet er hovedkortet! Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Skjer dette kun ved ALT+TAB? Ettersom det er mest minnet som blir tatt i bruk når man ALT+tabber. Og minnet bruker ikke stort med strøm, og jeg ville jo da trodd det kanskje var noe med minnebrikkene..... Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Siste jeg rakk og se var ca 120grader på mitt X1950pro. Etter støvsuging av vifte sank temp med ca 50-60 grader. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Min maskin er ren for støv. Og ja, skjer vet alt+tab. Da slokner maskinen helt uten varsel. Det har hendt to ganger ingame og en gang når jeg surfet. Tror jeg skal teste med 3D mark jeg.. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Regner med at du har nyeste driver installert? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Jeg tror da det.. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Du har ikke nyeste. Jeg ville prøvd med nyeste drivere først. Gå på www.ati.com og last ned nyeste. Er verdt et forsøk. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Nyeste drivere og samme greia. Det er en delay til kræsj da men det var det før og.. Jeg spilte audiosurf. Byttet til opera og etter ca 5 sekunder døde maskinen totalt. Akkurat som å holde inne power knappen i 5 sekunder. Men jeg begynner å høre noen knitrelyder. Lyden er en kombinasjon av dråper, knitring og gnistrelyder og den er vanskelig å høre hvor den kommer ifra men jeg vil i første omgang peke mot strømforsyningen med tanke på kommentarene. Kjøpte maskinen ferdig fra komplett i jula. Bør jeg la maskinen stå av? Er det en mulig brannfare? Uansett kommer jeg til og skru den av om natta. EDIT: Lyden forsvinner når jeg stresser skjermkortet. Kommer lydene fra kjøleribben kanskje? Når jeg stopper stresstesten tar det noen sekunder og lyden er der igjen me dugjevne mellomrom. Endret 16. februar 2008 av Thor. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Lager den lyder under idle, men ikke under load? Det er nok ikke skjermkortet som lager lyden, siden du sa at det var passivt kjølt. PS: tror ikke det er brannfare her nei Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 Lyden er vanskelig å plassere. Men det er ikke en harddisk eller vifte. forresten så kjørte jeg denne så gpu ble max load uten noen kræsj så det må være et problem et annet sted. Og idle knitring... Det høres ut som en bil etter en lang kjøretur og motoren er varm. Men jeg skal teste det ut ved å skru av maskinen når det knitrer som værst. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Høres ut som om det er strømforsyningen som har problemer, hadde selv et 2400pro som var passivt kjølt og jeg kjørte både aquamark og andre applikasjoner som belaster skjermkortet mye, spilte også en god del på det kortet. Nå hadde jeg riktignok veldig god luftflyt (120mm vifte pekt mot skjermkortet), men jeg prøvde uten den vifta også. og jeg fikk likevel ikke problemer med temperaturen. Nå hadde jeg riktignok skiftet ut kjølepastaen med noe bedre, men forskjellen skal likevel ikke være så enorm. (jeg anbefaler forøvrig og skifte ut kjølepastaen, på mitt asus kort kunne jeg sverge på at det var rosa tyggegummi som var brukt... ) Har dessverre ingen temperaturmålinger fra den gangen, men det er fordi alle måleprogrammer viste 15-20c under load, noe som var helt galt. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 Mitt er på 58-62 på max load. Da er viften i sidedøra av. Jeg har trodd det er strømforsyningen som er synderen tidligere og men alle andre delene fant jeg i tur og orden som halvveis defekt. Dette er den absolutt mest voldtatte maskinen jeg har kjøpt fra komplett. Jeg har en anelse om at det kan være posten som har vært har mot den. Den ble jo sendt rundt juletider da posten brukes som værst.. Lenke til kommentar
Haddock Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Hvor leser dere av tempen på kortet? Offtopic : Oioioi, andrull : Hvem er madamen i avataren? Endret 18. februar 2008 av Haddock Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Lese av med: rivatuner/ccc/att/everest sikkert flere også =P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå