LysDiode Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Hei. Begynner å bli fortvilt nå.. kjøkkenet skulle ha kommet like etter sommeren, men leverandøren klarer ikke å levere de siste delene. Det mangler noen fronter til skapene, og 2 håndtak til kjøleskap og oppvaskmaskin. Kjøkkenet kosta i overkant av 100 000 kr, og er levert av Svea Scandinavia AS. Under følger noen utdrag fra www.sveascandinavia.com. Jeg kommenterer brudd på reklamasjonen: "SVEA legger vekt på at det å kjøpe nytt kjøkken ikke skal være et ork. Vi tilbyr god service og skreddersøm, punktlig levering og enkel montering" (Leveringstiden var på 6-8 uker, har ventet siden sommern) "...erfaren leverandør av kvalitetskjøkken over..." (Håndtakene løsnet etter noen dager. Det var fordi kjøkkenbenken var montert for nærme kjøleskapet, smat oppvaskmaskinen, og det gjorde at håndtakene ble utsatt for press de ikke tålte) "God og personlig service er en selvfølge når du kjøper kjøkken hos SVEA. Vi lytter til dine ønsker..." (Idag kl. 10 ringte vi for å høre om frontene til skapene hadde kommet. Han sa at han skulle skjekke det. Kl halv 5 ringte vi tilbake, men da hadde han skrudd av mobiltelefonen) "...avgjørende at ny kjøkkeninnredning blir levert til avtalt tid..." (Som sagt, har jo ventet siden sommern..) "SVEA har gode kontrollrutiner, som gjør at det ikke oppstår feil underveis. Vi bestreber oss på å levere til avtalt tid, og sørger for at du er godt informert om alt som skjer, fra bestilling til kjøkkenet står ferdig." (De har ikke peiling på hva som er på lageret, eller når varer blir levert fra fabrikken. Vi har ikke blitt kontaktet av Svea på lenge. Vi må alltid ringe dem, og de følger aldri opp det de lover). Hva skal jeg gjøre med dette? Retten? Hvor kan jeg klage? Kan jeg få noen form for refundering? dessverre, etter å ha holdt på de siste 10000 kronene som ikke var betalt, betalte jeg dem endelig like etter jul. Etter det har vi ikke fått en eneste epost, sms, eller telefonoppringning. Begynner å bli VELDIG frustrert og irritert. Noen forslag? Endret 15. februar 2008 av Pilarwiki Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Send et brev der du gir dem to uker på å utbedre manglene. Be også om prisavslag på grunn av ventetiden. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Stå på ditt, fortsett å ringe og etterlyse mangler. Jeg ville også ha stilt "krav" om avslag i pris.. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Hvis de har brutt leveringstiden så kan du vel krave prisavslag? Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Tv2 hjelper deg! . Du kan i alle fall true med å ta kontakt.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Blås nå i tv2hjelper deg, populistisk tv som fremstiller samtlige saker ensidig og dustete. Denne saken her er ikke hot nok for de uansett, skaper ikke nok seere. Kan heller ta en tur til aviser o.l. Krev som osse-mon sier utbedring innen 2 uker, og et vesentlig prisavslag som følge av 6 måneders forsinkelse. 20% feks? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Krev som osse-mon sier utbedring innen 2 uker, og et vesentlig prisavslag som følge av 6 måneders forsinkelse. 20% feks? 20% er litt mye imho. Derimot kan man kanskje kreve 20%, og møte butikken på 12-15%. Uansett, hold deg langt unna TV2 hjelper deg, o.l. - Tror ikke de hjelper deg.. Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Tja.. takk for alle svar =D Nå rett før vi dro på vinterferie stakk vi innom kontoret dems på Kalbakken.. Han fyren sa: "Ja altså nå har vi nettopp mottatt varen på lager, ja, ja vi har den nede her". og: "Ja, du nå hadde jeg akkurat tenkt til å ringe deg..." Det er snakk om en treflis på 30x60 ca her (og noe andre greier, f. eks. monteringsfeil som forårsaket skade). De svarer ikke på epost, de skrur av de private mobiltelefonene Men nå får vi håpe de kommer å fikser de siste greiene (Jeg er ikke særlig optimistisk) Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Blås nå i tv2hjelper deg, populistisk tv som fremstiller samtlige saker ensidig og dustete. Denne saken her er ikke hot nok for de uansett, skaper ikke nok seere. Kan heller ta en tur til aviser o.l. Krev som osse-mon sier utbedring innen 2 uker, og et vesentlig prisavslag som følge av 6 måneders forsinkelse. 20% feks? Ikke glem journalister med ensporete samtaler som ikke lar personene snakke ferdig før de bryter inn. Med andre ord typisk debatikk fra en del journalister. Angående denne saken har du klare krav. Du har hadt full rett til å holde igjen deler av beløpet, men ettersom du har betalt det beløpet vil jeg anbefale at du gir dem en tidsfrist på 2 uker til å utbedre mangelen, sett ned krav om refundering av deler av beløpet grunnet den lange ventetiden (spesifiser beløpet nøye) og avslutt med at kopi av brevet vil sendes til forbruker rådet hvis du ikke har hørt fra dem innen tidsfristen. Kan tenkes at du må gjennom forbrukertvist utvalget for å få det du har krav på men du har lovverket på din side så du har ingen ting å frykte. Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Tja, har holdt på 20000 kr en god stund nå, men like etter jul betalte vi det fordi de sa att alle varene var på lager og at de kom å monterte når det passet oss iløpet av uka. Sa vi betalte og nå har det gått snart 2 måneder. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Da har du vel lært ei lekse til neste gang? Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Åja da! BETAL ALDRI FØR ALT ER HELT FERDIG!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå