Gå til innhold

Streaming video fra nettverk.

Anbefalte innlegg

Fant ikke bedre kategori.

Vell. Jeg vil streame en video fra utenfra.

Hvis min eksterne ip-adresse er : 12.123.4.89

og min interne er: 192.168.0.4

og jeg streamer på port: 8081

Går det da ann å få en slags kode som "<embed src="http://12.123.4.89;192.168.0.4:8081">" ? Uten å må få godkjent porten fra ruteren?

Altså at den henter videoen fra eksterne ip 12.123.4.89 på interne ip 192.168.0.4 på port 8081?

Tanken er at blant annet webleseren, BitTorrent, FTP klienter +++ vet hvor den skal sende informasjon, så da burde det jo være en måte å få sendt informasjon til den enkelte pc i et nettverk.

Er det noen andre metoder som da heller kan brukes for å få streame video ut fra et nettverk uten å modifisere ruteren, eller å kanskje kunne streame den til en egen pc som streamer ut.

Liksom

Pc videoen blir filmet på -> Annen server annen plass -> Ut. Kanskje via microsoft media service (mms://) og hvordan gjør jeg det i så fall ?

Edit:

Trenger ikke å være noe mer enn webcam kvalitet. Poenget er rett og slett at vi får ikke godkjent noet igjennom NAT Firewall på ruteren, på skolen, og dermed må vi få streamet på en annen måte.

Edit2:

Finnes det kanskje en måte å streame det vi ftp ?

Endret av bluefire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan kommer da Nettleser osv. igjennom uten nat ? Eller ligger det inne allerede kanskje ?

Den bruker NAT ja. Med mindre ikke har en ruter. Du trenger normalt ikke sette opp noe så lenge du kontakter noen, men hvis noen kontakter deg så er det fort mye verre. Det skal sies at det finnes flere programmer som setter dette opp for deg som f. eks. Azureus

Lenke til kommentar
Hva er det som skal streames?

Synes det kommer veldig uklart frem i førsteposten din og eg mener det er vesentlig informasjon å få frem for å kunne hjelpe deg :)

Det er en live video av media linje på vår skole. evt. ved hjelp av windows media decoder ;D

Innkommende tilkoblinger på NATes fram, utgående må ikke NATes fram. Det er jo en grunn til at man kan spille onlinespill uten å aktivere nat så lenge man ikke er server.

Men hvis utgående ikke må NATes fram burde det jo ikke være noe problem å sende et signal ut ?

Lenke til kommentar
Hva er det som skal streames?

Synes det kommer veldig uklart frem i førsteposten din og eg mener det er vesentlig informasjon å få frem for å kunne hjelpe deg :)

Det er en live video av media linje på vår skole. evt. ved hjelp av windows media decoder ;D

Innkommende tilkoblinger på NATes fram, utgående må ikke NATes fram. Det er jo en grunn til at man kan spille onlinespill uten å aktivere nat så lenge man ikke er server.

Men hvis utgående ikke må NATes fram burde det jo ikke være noe problem å sende et signal ut ?

Hvilke verktøy har du tilgjengelig? Hvordan kommer videoen inn på "serveren"? Hvordan ønsker du at klientene skal koble til og hvor kraftig linje har dere? Hvor mange regner du med skal se videoen samtidig? Skal du sende live, eller skal du sende on-demand? Dvs, er det live streaming eller er det et opptak du vil streame?

Lenke til kommentar
Hvilke verktøy har du tilgjengelig? Hvordan kommer videoen inn på "serveren"? Hvordan ønsker du at klientene skal koble til og hvor kraftig linje har dere? Hvor mange regner du med skal se videoen samtidig? Skal du sende live, eller skal du sende on-demand? Dvs, er det live streaming eller er det et opptak du vil streame?

Jeg har alt jeg trenger for å få inn video på pcn, det vil si at det kommer inn via FireWire (IEEE 1394). Jeg tenkte å bruke windows mediaencoder. Jeg ser jeg har glemt en viktig detalj, og den er at det skal streames på skolen. Vi tenker på å ha live sending fra filmstudio. Jeg vil at klientene skal koble til via å gå inn på et nettsted og der er videoen. Som sagt, det er LIVE sending.

Lenke til kommentar
Jeg har alt jeg trenger for å få inn video på pcn, det vil si at det kommer inn via FireWire (IEEE 1394). Jeg tenkte å bruke windows mediaencoder. Jeg ser jeg har glemt en viktig detalj, og den er at det skal streames på skolen. Vi tenker på å ha live sending fra filmstudio. Jeg vil at klientene skal koble til via å gå inn på et nettsted og der er videoen. Som sagt, det er LIVE sending.

Windows Media Encoder støtter bare streaming mot Windows Media Streaming Services. Har dere tilgang på denne?

I ditt tilfelle ville eg ha kikket på Red5 i stede for, som kan streame direkte til FlashVideo(YouTube). Men kjør mange tester for å finne opptimal oppløsning/kvalitet/båndbreddeforbruk før dere faktisk lager noe som skal publiseres.

Lenke til kommentar
Nå er kanskje ikke dette helt det samme, men jeg skrev et media streaming program fra bunnen av med sockets i C#, og da brukte jeg bare helt vanlig HTTP overføring av selve filen, ulempen blir at det er vanskelig å spole :p men det funker ihvertfall på alle plattformer.

Har du noe å vise til ? En kode eller noe ? Gjerne socket i C# eller aller helst en exe?

Trenger ikke spole på live sending :p

Hva med ikke-windows brukere da? :ermm:

Spilleren hentes fra Microsoft.com, slik at både mac, linux etc får den :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...