Zattaxu Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Har hatt ADSL fra TN i over en måned nå... har skrudd litt ledningene, som går ut i RJ-45 uttaka i huset (eller næremere sagt et uttak). Men ADSL har altså fungert fint. Igår, bare skrudde jeg løs kontakta fra veggen, og strakk en kabel "gjennom veggen". Når jeg var ferdig, og skulle koble meg til med ADSL igjen, fungerte ikke ADSL. Mitt spørsmål blir derfor, hvis ISDN fungerer (for det er det jeg er koblet opp med nå), er da ADSL også nødt til å fungere, hvis det er en sentral som er utbygd i nærheten av huset mitt (som det altså er). Altså: ISDN fungerer, ADSL er utbygd, hvorfor fungerer da ikke ADSL, kan det ha noe å gjøre med "løs overgang fra kabel til kontakt"??? Takker.... og en ting til, jeg skal få en telemontør over hit snart en gang, men jeg vil ha ADSL til å funke nå! Takker for svar... Lenke til kommentar
president Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Da har du vel koblet feil eller .no. Eller så har du røsket ut et eller annet. Adsl trenger ikke fungere selv om isdn gjør det, hvis det f.eks. er en feilkobling etter splitteren. Lenke til kommentar
Zattaxu Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Nei... alt etter veggkontakten er koblet riktig (sånn som det har vært hele tiden), da det fungerte... Lenke til kommentar
president Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Kan det bha blitt brudd et sted? Lenke til kommentar
Zattaxu Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 vet ikke... det jeg lurer på er liksom om; hvis ISDN fungerer, kan det da være noe "feil" med ledningene slik at ADSL ikke fungerer, eller: Ledninger ok, hvis ISDN ok = ADSL ok Lenke til kommentar
president Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Hørtes litt usannsynlig ut ja, med mindre det som sagt er trøbbel etter splitteren et sted. Lenke til kommentar
Zattaxu Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 En ting til... når jeg forsøker å koble til, får jeg sendt noen bytes, på ikonet, nede på oppgavelinjen til høyre (de to dataskjermene), men ingen sendt... :o takker igjen for svar... (please...) Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Nettverkskortet vil alltid forsøke å sende (Om det merker at det er en kabel der) På modemet (ADSL) er det lys for diverse, bl.a. trafikk (IIRC - mitt modem er gjemt bak et hav av ledninge, pulter bøker osv.) Ofte vil det blinke et lys på NICet for å vise kontakt. Hva skjer når du logger deg på ADSL (PPPoE)? Lenke til kommentar
fondus Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Det kan være noe problemer med protokollene dine. prøv å innstaller den grønne cd-en som fulgte med på nytt eller last ned RasPPoE og innstaller forbindelse med det. Lenke til kommentar
Zattaxu Skrevet 22. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2003 Føler meg dum, det var software'en... :oops: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå