Gå til innhold

Den store lagringskapasitet tråden 2008!

myhken

Hvor mye lagringsplass har du?  

236 stemmer

1. 1. Hvor mye lagringsplass har du?

• Under 100 GB
      1
    • 100-199 GB
      7
    • 200-299 GB
      9
    • 300-499 GB
      16
    • 500-699 GB
      20
    • 700-899 GB
      22
    • 900-999 GB
      10
    • 1 - 1.49 TB
      33
    • 1.5 - 1.99 TB
      34
    • 2 - 2.49 TB
      17
    • 2.5 - 2.99 TB
      15
    • 3 - 3.99 TB
      18
    • 4 - 4.99 TB
      10
    • 5 - 5.99 TB
      8
    • Over 6 TB
      17

Anbefalte innlegg

Gir denne en liten bump i håp om at andre skal legge inn en stemme. Jeg sitter på 1,4TB fordelt på 2x500GB eksterne, 2x160GB eksterne passport disker og en 100GB. Blir nesten litt imponert over deg _crs_ med dine 30TB! Kan jo snekre deg slik at du har en disk for hver bokstav i alfabetet til alle filmene dine.. (Sett at det er video som opptar plassen naturligvis.) Du har ikke vurdert DVD som et mulig alternativ til backup av det hele? Det vil gi en sammenhengdende stabel med en høyde på 7,5 meter. :fun:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har ikke vurdert DVD som et mulig alternativ til backup av det hele?

Harddisk er mye mer praktisk å lagre til enn DVD. Det blir for knotete å sitte og brenne DVD etter DVD. Kjøpte forresten noen Seagate 1TB disker så lagringsplassen er utvidet ytterligere. ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg stemte 2-2,49 GB selv om jeg bruker bortimot halvparten som backup av den andre halvparten.

Jeg planlegger å kjøpe et par TB-disker i løpet av året og kvitte meg med noen av de mindre diskene så da havner jeg vel på 3-4 TB senere i år.

Lenke til kommentar

jeg kjøpte med 2x wd 750 disker på tg i år, så nå krabba jeg over 3tb totalt.

"goliath" (gamer)

1x wd 74 raptor

1x wd 500

"archon" (filserver)

1x wd 250 (ide)

2x wd 200 (ide)

4x wd 250

2x wd 750

totalt blir dette 3724gb. jeg har også en wd 160 gb disk liggende som ikke er i bruk akkurat nå, men den blir nok tatt i bruk utpå sommeren når jeg oppgraderer "goliath" og putter de gamle delene i et slikt. kjekt med poweron og reset direkte på hovedkortet :p

Lenke til kommentar

Min desktop:

4x Samsung F1 1TB

1x Hitachi 7K400 (400GB)

1x WD 2TB ekstern

Min laptop:

1x 80GB

Broderens desktop:

1x Raptor 150GB

1x Samsung T166 500GB

Broderens laptop:

1x 60GB

"alles" laptop:

1x 60GB

1x WD 1TB ekstern

Server:

1x WD 160GB

1x WD 250GB

1x Maxtor 300GB ekstern

Totalt: 8960GB :D

Lenke til kommentar

Min pc 500GB

Xbox 180GB

Pappas pc 5GB

Pappas pc #2 8GB

Stuepc 200GB

Pappas laptop 60GB

Min laptop 80GB

Gammel 2.5" 20GB

Gammel 2.5" 20GB

Gammel 2.5" 30GB

Gammel 2.5" 30GB

Masse gamle 3.5" 20GB totalt

Mp3-spiller 60GB

-------------------------------------------

1033GB

Lenke til kommentar

I serveren :

1x Samsung 160GB

5x WD 500GB i raidZ (ZFS-varianten av RAID-5), så effektivt 2TB.

Stasjonær 1 :

1x WD 500GB

Stasjonær 2 :

2x WD 200GB

1x WD 160GB

Kjører linux software-RAID på 3x160GB partisjoner, resten av plassen brukes til div søppel.

Laptop :

Hitachi 60GB

Totalt litt over 3TB, litt under 3TiB.

Lenke til kommentar

Har vel ca 500GB fordelt på tre pc-er og det holder for min del.

Jeg forstår ikke helt hva folk skal med +10TB. Det opplagte svaret er selvfølgelig piratkopiering, men er det noen med lovlig virksomhet som har behov for så mye lagringsplass? Ripper man 1000 musikkcd-er man har kjøpt så tar man jo opp ca 700 GB. Har man 1000 lovlige DVDfilmer går det drøyt 4TB, men hva skal man bruke de siste 5TB til? Backup og RAID er jo en fin ting, men ...

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt hva folk skal med +10TB. Det opplagte svaret er selvfølgelig piratkopiering, men er det noen med lovlig virksomhet som har behov for så mye lagringsplass? Ripper man 1000 musikkcd-er man har kjøpt så tar man jo opp ca 700 GB. Har man 1000 lovlige DVDfilmer går det drøyt 4TB, men hva skal man bruke de siste 5TB til? Backup og RAID er jo en fin ting, men ...

vel nedlasing av piratfiler er jo det logiske å tenke på, men husk at f.eks. videoredigering og rå videofiler kan oppta ekstremt mye plass. og det er sikkert mye annet lovlig som tar opp plass også. plus at du har folk som meg som aldri sletter filer.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

vel nedlasing av piratfiler er jo det logiske å tenke på, men husk at f.eks. videoredigering og rå videofiler kan oppta ekstremt mye plass. og det er sikkert mye annet lovlig som tar opp plass også. plus at du har folk som meg som aldri sletter filer.

Jeg mente ikke å si at man ikke kunne bruke så mye plass til lovlig aktivitet, jeg bare lurte på hva det kunne være. Med min bruk (i dag) ville jeg slite med å bruke opp plassen selv om jeg prøvde. Video- og lydredigering var noe jeg ikke tenkte på.

Lenke til kommentar
Lyd med stor kvalitet i ukomprimert format tar utruleg stor plass !

sikkert meir en 1 mb per sekund !

nææ...

FLAC er jo lossles, altså like bra kvalitet som ukomprimert. og det tar ca 50 MB på en sang på 3.20 min.

Jeg har 500 + 250 GB nå.

egentlig mer en nok. d var jo en gang i tiden jeg greide meg med 80 GB, og jeg har ikke så veldig mye mer nå. Den eneste måten å fylle opp alt det på er ved å laste ned masse filmer og spill.

har brukt rundt 200 GB nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...