Krom-stag Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Hei sann. Her hjemme er nettet vårt satt opp sånn: vegg-->netopia--->3com---> oss. Og jeg hadde planer om å bare bruke en av "boksene", nærmere bestemt bare 3comen, men det eneste kinkige er at denne støtter ikke PPPoa, bare PPPoe. Grunnen til at jeg trenger PPPoa er at NGT ikke bruker PPPoe, så etter et par samtaler med kundeservice ville ikke det gå å bare bruke 3comen, men det gikk ann å bruke netopia'n alene. Så for å bytte ut begge fikk jeg vite at jeg måtte ha et ADSL-modem, så da lurte jeg på om dette adsl-modemet ville klare å erstatte netopia+3com. Og en ting til, vil NGT gi meg PPPoa brukernavn og passord på telefon? Henrik Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Ingen som vet? Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 Jeg begynner å bli lei, er det ingen som vet?? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Hei. NGT bruker PPPoE i de fleste tilfeller. Er du sikker på at du ikke har det? Jeg er ikke sikker på hva alle kundene bruker av type passord, men for min del fikk jeg tilsendt kundenr og passord på et ark når jeg fikk routermodemet. Du kan logge på netopiaboksen og se om du finner ut om du bruker PPPoE eller PPPoA + bruker/passord der. I tillegg bør du skrive ned verdi på VPI / VCI hvis du skal koble opp med en annen boks senere. Årsaken til at routeren din ikke støtter PPPoA er at det kun er med en form for tunnelling (PPTP) at du kan bruke seperat modem og router ved PPPoA (hvis jeg ikke tar feil). Du bør derfor ha et routermodem hvis du skal koble opp PPPoA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå