Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Windows XP Nettverks login

Anbefalte innlegg

Har en Stasjonær med Win XP Pro SP1 og en Bærbar med Win 2k.

Maskinenene er koplet i Lan med en switch.

Maskinene er i samme Workgroup.

Når jeg fra laptopen(2k) skal kople til den stasjonære(XP) ved å dobbelklikke på den stasjonære i arbeidsgruppa får jeg spørsmål om brukernavn og passord. Jeg skriver da inn bruker navn og passord som jeg _vet_ eksisterer på den stasjonære(XP). Jeg får da username/password failed uansett hvor hvilken bruker jeg prøver å logge inn med. (Har prøvd Administrator og laget nye bruker osv, ingenting går).

Når jeg prøver å logge på laptopen(2k) fra den stasjonære(xp) sklir jeg rett inn med gang.

Noen som veit hva som sprerrer aksessen?

Er 100% sikker på følgende:

-Bruker eksisterer på XP-maskina

-Begge maskinene er satt opp til Workgroup(ikke domene) og dette domenet er det samme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en Stasjonær med Win XP Pro SP1 og en Bærbar med Win 2k.

Maskinenene er koplet i Lan med en switch.

Maskinene er i samme Workgroup.

Når jeg fra laptopen(2k) skal kople til den stasjonære(XP) ved å dobbelklikke på den stasjonære i arbeidsgruppa får jeg spørsmål om brukernavn og passord. Jeg skriver da inn bruker navn og passord som jeg _vet_ eksisterer på den stasjonære(XP). Jeg får da username/password failed uansett hvor hvilken bruker jeg prøver å logge inn med. (Har prøvd Administrator og laget nye bruker osv, ingenting går).

Når jeg prøver å logge på laptopen(2k) fra den stasjonære(xp) sklir jeg rett inn med gang.

Noen som veit hva som sprerrer aksessen?

Er 100% sikker på følgende:

-Bruker eksisterer på XP-maskina

-Begge maskinene er satt opp til Workgroup(ikke domene) og dette domenet er det samme.

Er ikke sikker på hvordan du deaktiverer dette i XP, selv har jeg aldri hatt dette fenomenet! men har vært utfor det, prøv å logge inn som "Gjest" og "gjest" til passord! dette funka til meg! Eller evt. "guest" om du har engelsk?+

Lenke til kommentar

Jeg vet at det går an å disable noe som heter easy network, eller ett eller annet i WinXP, og da skal det fungere på samme måte som i Win2000.

Jeg har samme problem, og vet at jeg ahr lest ett eller annet sted her på forumet hvordan man gjør det. Si ifra hvis du finner det, jeg leter og kommer til å gjøre det samme.

Lenke til kommentar

Zuhr: Verken Administrator eller Guest Account fungerer. Ingenting får aksess, og det selv om jeg _vet_brukerne eksisterer. Har til og med laget samme bruker på begge maskinene(Løste problemet i Win 9X/ME), men dette skal jo ikke ha no å si når det er 2 NT maskiner det er snakk om.

Skal si fra dersom jeg finner det, KriB.

Lurer på om dette har noe med Service Pack 1 til XP og gjøre. Den sp'en har gjort så jævlig my ugang med systemet mitt, i tillegg til å trege det ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...