Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

jeg er sanndrømt og kan av og til høre tanker til andre

Gjest sanndrømt

Anbefalte innlegg

Gjest sanndrømt

Hei

dette er min første tråd her på forumet, nettopp funnet dette stedet:)

er nå 26, gutt. min første drøm jeg hadde som viste seg å være ganske så sann, var da jeg var forelsket i en jente, jeg drømte en natt om telefon nr hennes, viste ikke hva hun hette til etternavn eller noe, skrev ned tlf nr. og fikk en eldre gutt som gikk i klassen hennes til å finne nr hennes, vel jeg bomma med et tall. da skjønte jeg at noe rart hadde skjedd.

episode 2, var lærling da noen år senere, i en forskalings bedrift, drømte at jeg fikk beskjed å gå ned på storsagen å kappe en flake(plank) dajeg gjorde det i drømmen huket sagen seg fast og jeg kappet av meg fingeren. dette var da drømmen, jeg våknet opp og var svett og hjertedunk.

neste dag på jobb kom basen og sa at jeg skulle gå ned å kappe noen planker, samme som drømmen, jeg kom ned på sagen da tenkte jeg at jeg skulle styre den planken som skulle kappes med en annen planke, og ja sagen huket og jeg datt mot den og planken jeg holdt i handen ble kappet.

episode 3. min kone er gravid, i min familie er vi kun gutter, har 2 brødre, min far er kun gutter, dem har kun gutter igjen osv. så i uke 3 drømmer jeg at jeg går ned trappen hjemme jeg har en datter på ca 5år!!

og svigermor som er nyskilt kommer på besøk, hun har med seg en mann og 2 gutter.

saken er at min kone fødte en datter og nå har svigermor som da var singel, funnet seg en ny mann og han har 2 sønner.......

episode 4. jeg drømmer at jeg kommer kjørene i bilen, og en bil er kjørt av veien, plutslig har jeg på meg ambulanse klær og springer for å se til han....

idag på vei hjem fra jobb, kjørte jeg sammmen med kolegane mine, et vogntog forran oss får sleng på hengeren og kjører i grøfta, vi stopper 5 meter fra han som første bil, jeg hopper ut og springer til sjåføren,........

så hører jeg ofte ting min kone tenker, ofte svarer jeg på ting som hun ike har spurt om, men jeg trodde hun hadde spurt, men hun har bare tenkt på det. gjelder også andre ting,

hører også andre sier, men ikke så ofte, er mest min kone og folk jeg kjenner....

er det noen som kan fårklare dette, i senere tid drømmer jeg oftere om små ting som skjer senere..

kan jeg kontrollere dette mer? noen tips hjelp??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tilfeldigheter, er vel sannsynlig. Eller at du finner på/overdriver historiene. Beklager, er litt skeptisk til sånne ting som det her. Har skjedd en del lignende med meg også, men igjen så regner jeg med at det er ubevisstheten som setter sammen minner man ikke tenker over på rare måter i drømme. Tenk heller over hvor mange ganger du har drømt ting som aldri skjedde, eller hvor mange detaljer i drømmene som ikke stemte. Det er veldig lett å glemme dette, siden hjernen søker å lage mønster og orden i kaos, og desperat leter etter sammenhenger som kanskje ikke er der engang.

Lenke til kommentar

Velkommen til forumet! Lag deg en bruker, med mindre du absolutt vil forbli ekstra anonym.

Som Irgendwer, er jeg også veldig skeptisk til sanndrømming og andre slike paranormale fenomener. Kanskje du bare innbiller deg at du har drømt det, så når du er våken og opplever noe, får du en følelse av déjà vu. Skriv ned drømmene dine du husker når du våkner, så kan du lettere se om det faktisk er noe hold i sanndrømmingen din.

Siden du kan drømme tallrekker, tenk mye på lotto før du legger deg, så drømmer du kanskje lottorekka. =)

Lenke til kommentar
Gjest sanndrømt

skjønner godt at folk ikke tror på det, gjør nesten ikke det selv. men når det skjer så mange ganger da kan jeg ikke ignorere det mer.

samme når det gjelder tanker som jeg hører, mest med min kone. jeg hører ting hun tenker på så svarer jeg. da ser hun bare på meg som regel å sier, nå gjorde du det igjen, hun trodde heller ikke på det i begynnelsen, men hun tror jo på det no siden jeg svarer å gjør ting hun tenker på uten hun sier det til meg.

gjelder også andre, f.eks arbeidskolegere osv, noen ganger hos frisøren også hehe

Lenke til kommentar
så hører jeg ofte ting min kone tenker, ofte svarer jeg på ting som hun ike har spurt om, men jeg trodde hun hadde spurt, men hun har bare tenkt på det. gjelder også andre ting,

hører også andre sier, men ikke så ofte, er mest min kone og folk jeg kjenner....

Dette skjer ofte hvis du kjenner en person godt, og er ofte sammen. Jeg pleier å gjøre lignende ting med broren min, det skjer bare av at dere har bygd opp forventninger til hva personen blir å gjøre, eller lurer på.

Når det gjelder drømmene dine så burde du som sagt ovenfor, skrive ned alle drømmene dine så detaljert som mulig. Så når du opplever noe du tror du har drømt så kan du lese drømmen og sammenligne den. Du burde også skrive ned hva du tenkte på når du skulle prøve å sove, og tenke tilbake et par dager til hendelser som kan gjøre slik at du drømte det du drømte. Ofte er slike drømmer bare noe hjernen lager sammen av inntrykk eller små tanker du har hatt et par dager før.

I de ukene jeg har vært inne til førstegangstjenesten så har jeg opplevd minst 10 déjà vu's, kan sverge på at jeg har drømt en rekke situasjoner for flere måneder siden som utartet seg prikk lik, det er ikke noe skjeldent for å si det slikt.

Lenke til kommentar

Mennesket husker ikke drømmer veldig eksakt. Når man da opplever noe som likner, så tilpasses minnet av drømmen for å stemme bra med det man opplever. Hvis vi i tillegg regner inn tilfeldigheter ang hva du drømmer og opplever, så kan vi konkludere med at ingenting overnaturlig skjer her :)

Lenke til kommentar
Mennesket husker ikke drømmer veldig eksakt. Når man da opplever noe som likner, så tilpasses minnet av drømmen for å stemme bra med det man opplever. Hvis vi i tillegg regner inn tilfeldigheter ang hva du drømmer og opplever, så kan vi konkludere med at ingenting overnaturlig skjer her :)

Det kan godt hende at det er som du sier, og at "sanndrømt" klarer å tyde kroppspråk veldig godt og derfor på en eller annen måte klarer å se noe lunde hva folk tenker på og har truffet ganske bra hittil. Jeg har også opplevd mange "dejavu". Men er vanskelig å si at det ikke finnes mer mellom himmel og jord enn det som er bevist gjennom vitenskap.

Lenke til kommentar

Som vist øverst i tråden og kategoien er gjesteposting reservert for poster hvor innleggene er av sensitiv og alvorlig art og at man ønsker å unngå å få slike personopplysninger knyttet til sin person. Dersom du mener dette gjelder din situasjon er det bare å sende meg en personlig melding, men ellers bør en normal bruker opprettes og videre postes med.

Lenke til kommentar

Støtter den. Hjernen er et kraftig redskap får deg til å tro at du har vært steder, sett noe, opplevd noe. Jeg tror at grunnen til at vi noen ganger får sånne følelser er fordi vi har drømt noe lignende. Og det er jo på vanlige steder det her så du har kanskje tenkt mye på stedene før du har lagt deg også kommer de i drømmene. Men flaks med fingern da. Og gratulerer med jenta ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...