tomeliten Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Hei har en litt liten forsterker til mine høytalere (nad325bee) så når jeg skrur opp så skurrer lyden (diskanten ) p.g.a liten forsterker. men så lurer jeg på om noen har no forslag til noe jeg kan gjøre for at Mellomtonen / diskanten skal bli lavere enn bassen. Kan jeg gjøre noe med equalizeret eller noe program. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Vil du senke mellomtone og diskant for å få fram bassen eller? Hvis diskanten skurrer på grunn av for liten forsterker, så kan du ikke spille noe høyere om du stiller ned diskanten, da det er bass som krever mest effekt, da ender du bare opp med lavere lyd, eller bassløs lyd. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Hva slags susing er det snakk om? Jeg trodde jeg hørte suselyder fra mine diskanter ved høyt volum på en NAD C320BEE, men det viste seg å være rommets vegger som reflekterte alt av lyd, og kastet det rundt som støy. (Særlig i sanger med mye cymbalbruk) Løsningen for meg ble akkustikkplater fra Rockwool, noe som ble et stort lydmessig løft på alle punkter. Hva slags høyttalere har du forresten? Ut i fra hva vi har fått vite, så kan det bare være støy på signalet eller inspillingen. Skal du dempe mellomtonen og diskanten, så må du enten skaffe deg en equalizer, eller en PC som lydkilde. Jeg anbefaler deg i ikke stille noe som helst oppover, men kun andre ting nedover. Bruk også den løsningen med flest stillbare frekvenser, siden disse som regel gir et bedre resultat. Forsterkeren kan du stille ned diskanten på, men det er vel stort sett bare fra 3,5KHz og oppover det har noen effekt tror jeg, og du skal skru ganske langt ned på tonekontrollen før du merker noe der nede. Det er de høyere frekvensene som forsvinner fortest. Endret 15. februar 2008 av Bluum Lenke til kommentar
tomeliten Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 Vil du senke mellomtone og diskant for å få fram bassen eller? Hvis diskanten skurrer på grunn av for liten forsterker, så kan du ikke spille noe høyere om du stiller ned diskanten, da det er bass som krever mest effekt, da ender du bare opp med lavere lyd, eller bassløs lyd. Ja jeg vil ha fram bassen:P Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Du får ikke helt magisk frem bassen bare ved å stille litt på noen instillinger, beklager å skuffe deg. Du kan oppnå litt mer bass ved å skru opp bassen og ned resten, men da blir lyden tam og kjedelig. Det eneste som virkelig hjelper er å skaffe seg en subwoofer, eller større høyttalere. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Som sagt: Hvilke høyttalere har du? Kan være du rett og slett bare trenger mer forsterkerkraft, NAD C325BEE er ikke noe kraftverk akkurat, så den kan nok være for svak til å gi skikkelig, uforvrengt lyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå