Gå til innhold

Er det rart vi har mange avgifter i Norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lunch? 340/2? Musepiss i havet. Var da også en ting å henge seg opp i...

 

Musepiss i havet?Tror dette er den eneste lunsjen som har vært?

 

Ka tror du hadde skjedd hadde kemneren fått vite at du fikk spise lunsj til 340 kr?

Han hadde faen med forlangt skatt av de!

Polikerne sitter å meler sin egen kake med å besteme sine egne arbeidsbetingelser syned no jeg.

Kor mange biler må kjøre gjennom bompengeringen for å dekke opp for alle årets lunsjer?

Og da mener jeg ikke bare Manuela sine.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Er stort sett enig i at en slik lunch er for blåbær å regne. Så må man også ta innover seg at det er veldig energikrevende og holde på å lyve slik som proffe politikere bare må.

 

Hørte noe mordsommere på radioen. På en veistrekning (utenfor Trondheim) av 6 mil, er det til nå 4 bomstasjoner. Nå sitter noen kløktige politikere å vurderer å sette opp to til, slik at det blir 6 stykker tilsammen. Hvis ikke det gir en god og varm drapsfølelse, så kan man like gjerne henge seg.

 

Heia Norge!

 

:)

Lenke til kommentar

Det er ikke riktig at vi skal betale lunsjen deres uansett.

De får betalt for å gjøre avtaler og møter i arbeidstiden deres om de ikke skal få gratis super-lunsj i tillegg.

Jeg vet at ingen på min arbeidsplass har råd til noen sånne lunsjer,men det er helt greitt at statsansatte som har ganske mange goder fra før skal få dette gratis.

Lenke til kommentar
Jeg vet at ingen på min arbeidsplass har råd til noen sånne lunsjer,men det er helt greitt at statsansatte som har ganske mange goder fra før skal få dette gratis.

Det er synd at jobben din har dårlig råd, men dette blir sannsynligvis å sammenlikne epler med pærer. Skal man ha mulighet til å tiltrekke seg høyt kvalifiserte personer kan man ikke henge seg opp i sånne bagateller. På min jobb er det ingen som hadde løftet et øyebryn av en såpass bagatellmessig regning. Man kunne vel også fått ganske mange sånne lunsjer for Siv Jensens personlige trener.

Lenke til kommentar

Kem her bruker 170 kr på en lunsj til dagen?

 

Jobber du i privat eller offentlig bedrift?

Har ingen problemer med et firma som bruker sine egne penger på ting,de kan bruke de på ka de vil for min del,men når jeg betaler skatt og avgift til skaten forventer jeg at de skal gå til fellesgoder og ikke frynsegoder som det egentlig er.

 

Husker det der med Siv Jensen ja,måtte hun ikke betale sjøl til slutt da?

 

 

PencilCase Lagt til I dag, 07:25

Er stort sett enig i at en slik lunch er for blåbær å regne. Så må man også ta innover seg at det er veldig energikrevende og holde på å lyve slik som proffe politikere bare må.

 

Hørte noe mordsommere på radioen. På en veistrekning (utenfor Trondheim) av 6 mil, er det til nå 4 bomstasjoner. Nå sitter noen kløktige politikere å vurderer å sette opp to til, slik at det blir 6 stykker tilsammen. Hvis ikke det gir en god og varm drapsfølelse, så kan man like gjerne henge seg.

 

Heia Norge!

 

smile.gif

 

godt poeng :thumbup:

Lenke til kommentar
Man kunne vel også fått ganske mange sånne lunsjer for Siv Jensens personlige trener.

Kanskje dette burde klargjøres litt. Alle stortingsgrupper får en sum penger tildelt etter hvor store de er. Frp har klaget på at summene er for store, men de får likevel pengene. Det er av disse pengene stortingsgruppen engang betalte den personlige treneren til Siv, og det var sikkert den beste investeringen de kunne gjort, og de brukte visst også av disse pengene til en fest hvor de fikk ha med sine ektefeller/partnere. De har sikkert brutt noen regler, men de har ikke lurt til seg flere penger.

 

Når Manuela får betale en lunch sammen med en venninne er dette derimot en ekstra utgift for staten og når Jens chartrer et jetfly til privat bruk er dette også en ekstra utgift for staten.

Lenke til kommentar
Er stort sett enig i at en slik lunch er for blåbær å regne. Så må man også ta innover seg at det er veldig energikrevende og holde på å lyve slik som proffe politikere bare må.

 

Hørte noe mordsommere på radioen. På en veistrekning (utenfor Trondheim) av 6 mil, er det til nå 4 bomstasjoner. Nå sitter noen kløktige politikere å vurderer å sette opp to til, slik at det blir 6 stykker tilsammen. Hvis ikke det gir en god og varm drapsfølelse, så kan man like gjerne henge seg.

 

Heia Norge!

 

:)

 

Ekstra ille når du hører at 40% av bompengene går til bomselskapet som driver dem, og ikke til vei?

Lenke til kommentar
Nei egentlig ikke, når polikerne våre synes det er helt greit å bruke 340kr

på en lunsj!Tør nesten ikke tenke hva de bruker på en middag..

Vi andre blir jo skattlagt hvis vi får så mye som en gratis brødskive av jobben,kor e logikken?

 

Fikk dette med meg inni alt dette hysteriet om Manuela..

 

 

link

 

okey..... litt ut av sammenheng fra tråd-navnet

Lenke til kommentar
Kem her bruker 170 kr på en lunsj til dagen?

 

Jobber du i privat eller offentlig bedrift?

Har ingen problemer med et firma som bruker sine egne penger på ting,de kan bruke de på ka de vil for min del,men når jeg betaler skatt og avgift til skaten forventer jeg at de skal gå til fellesgoder og ikke frynsegoder som det egentlig er.

Dette var tydeligvis en engangsforeteelse, ellers kan du banne på at pressen hadde gravd frem resten av tilfellene og kommet med summen. Det du i praksis sier er at de som skal være politikere som skal lede landet skal være de absolutt dårligeste folkene, de som ikke kan få jobb noe annet sted. Jeg jobber selvsagt i det private, siden ikke jeg gidder å jobbe for luselønn og uten noen som helst firmagoder.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig skal de som leder landet ha det bra,men de bør og ha en kontakt med virkeligheten.Kom ikke her og si at de ikke har det bra.

Skal vi se,tipper årslønnen deres ligger fra 500.000-1.200.000.

Det kaller ikke jeg en luselønn,når gjennomsnitter her i landet er på ca 300.000.

De tjener faktisk 2-4 ganger mer enn Ola nordmann.

I tillegg til dette har de vissnok gratis lusnjer,full pensjon etter 12 år?

 

Men det er ikke det debatten hander om om de tjener bra eller dårlig,det er prinsippet om at de kan bruke skattepenger på en lunsj mellom venner,hemmelige møter eller hva du enn vil kalle det.

Denne lunsjen var vel ikke engang direkte jobb-relatert.

 

Mens vi andre må betale skatt om vi skal motta en gratis lusnj.

Jeg vet f.eks på Frank Mohn,har de kantine med "fri" servering,må de betale en fast sum i mnd ellers blir det som et frynsegode og det skal da betales skatt av.

Dette er et typisk eksempel på det resten av norges befolkning må gjøre.

 

Mens Manuela kan bare ta medeg 3-400 kr fra statskassen og spandere lunsj på en venninne og det skal være helt greit?

Om det så hadde vært helt jobb-relatert og ikke i skyggeland,kunne hun ikke tatt dette møtet i arbeidstiden?

Lenke til kommentar

Det er sikkert saker som blir tatt opp i stortinget, flere bompenge stasjoner for at alle på stortinget kan kjøpe seg MCdonalds til wrunch, våre politkere tjener helt greie lønninger, noen tjener mer noen tjener mindre.

 

Og hva de bruker pengene sine på er egentlig opp til de selv, hvorfor heller ikke ta mennesker som europris grunderen, han skal bygge en bolig på 300.000 K/M vi kunne fått billigere varer på europris hvis han heller hadde unnlatt og ta så mye penger ut av overskuddet, men sånn fungerer det ikke.

 

Vi lever i et samfunn der noe av pengene forsvinner i administasjon, men hvorfor har vi en slik administasjon? jo fordi i dette landet skal det ikke være forsjell på folk, vi kan gjerne si opp all administasjon, men hvem skal gjøre jobbene deres, hvem skal da styre landet?

 

Vi har det beste jævla landet i verden, og det er fordi vi har nemlig bombstasjoner, skatter og andre avgifter, selv om noen er nødvendige og ande unødvendig, så gjør alle avgiftene oss til en sterk nasjon.

 

Hvis du er så jævla imot det, flytt til et annet land, eller gjør et statskupp.

Lenke til kommentar

Så du synes det er helt greit med unøvendige avgifter du da?

Kanskje du kan spørre Kristin Halvorsen om ikke hun kan montere en bryter på døren din slik at du må betale hver gang du går inn eller ut?

 

At vi er en sterk nasjon henger veeeeeldig mye sammen med natur-ressursene i dette landet.

Det er da grenser hvor mye svinn det bør være i en administrasjon.

Hvordan i all verden kan noen bedømme hvilket land som er best å bo i?Det vil jo variere fra person til person etter hvilke kriterier de stiller.

 

Med andre ord det kommer an på hvilken organisasjon som lager listen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...