Thor Håkonsen Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Dette er en liten trefrosk (Phrynohyas resinifictrix), de kalles også melkefrosk, som egentlig hører hjemme i Amazonas. exif : 105mm 1/125 f/18 ISO 200 Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Hei, Synes det var et godt komponert og skarpt bilde, bakgrunnen var mer behagelig enn den svarte som du vanligvis bruker;) Litt kraftige highlights fra blitsen, hvis du har noe å gå på i konverteringen kan du jo prøve å dempe dem en smule. Endret 15. februar 2008 av abraxa Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Bildet er tatt i RAW - men minimalt behandlet egentlig. Highlights fra blitsen er jo ett problem på dyr som dette med "fuktig" overflate.. Men skal se om jeg tar en tur i Lightroom og tester litt mer. Takk for tilbakemelding! Lenke til kommentar
SebRamsland Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Morsomt bilde. Liker veldig godt måten frosken titter frem på med "labbene" oppå stenen. Fin skarphet også. Det eneste jeg også har å utsette på er som nevnt refleksjonene som skapes pga. "fuktigheten" på froskens overflate. Nå vet jeg ikke hva du har brukt av belysning, men en stor softbox hadde kanskje gjort nytten. Bildet hadde kanskje også blitt en smule "friskere", dersom frosken hadde hatt en litt knæsjere farge, for eks. grønn. Men utifra motivet, så er dette et godt bilde i mine øyne. Bra jobba! Endret 15. februar 2008 av Seb.R Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Av belysning er det brukt 2 eksterne blitser, begge påmontert Lumiquest sine mini softboxer. Når det gjelder fargen, så er jo den slik som frosken er (så godt som) - men har ett håp om å få fotografert noen litt mer fargesprakende frosker ved en seinere anledning Lenke til kommentar
Symbiose Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Flott portrett! Du har virkelig gode bilder av våre små medbeboere på jorden. Flott og skarpt. Enig i at blits-refleksjonen er verdt å forsøke å tone ned i etterbehandlingen. Det hadde vært gøy hvis du kommenterte noe om hvordan du planlegger og utfører dine bilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå