N95 Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Hei! Eg opplever til tider store problemer med den trådløse sider ved denne routeren. Eg har tre maskiner som til forskjellige tider kobler seg opp trådløs. En stasjoner maskin med Linksys WUSB300N USB nettverkskort, en HP NX9420 bærbar og en Acer ettellerannet. Problemet er at nettverket er utrolig ustabilt. Kan gå timer uten at det fungerer på en laptop, mens den stasjonære er koblet opp, for så å plutselig fungere. Fungerer også ved restart av router, men da må eg inn på en annen maskin og koble meg opp derfra. Sliter og med å få det til å fungere på den stasjonere etter at den har vært i dvale, må da restarte (WZC servicen er startet). Signalstyrken er maks når eg får koblet meg opp. Når eg ikke får koblet meg opp er styrken enten på to streker eller helt borte. Hjelper da heller ikke om eg er en meter fra routeren. Har prøvd å endre kanal på routeren, og testet en del andre innstillinger som rate limiting, beacon interval og RTS Thresholt. Har en stasjonær som er koblet til routeren via kabel, og den har eg ikke hatt noen problem med. Routeren kjører på Firmware versjon: 1.00.16 Den er ca 2 mnd gammel. Er det noen som har vært borti lignende eller har tips til konfiger eg kan endre på? Takker for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå