Gå til innhold

["Løst"]Hjelp til valg av lydkort


Anbefalte innlegg

Hei

 

Bygde ny maskin for omtrent et år siden, da med ett Gigabyte GA-M59SLI-S5 hovedkort. Har fram til nå brukt det integrerte lydkortet der (ifra RealTek), men har i det siste vært plaget av en høyfrekvent suselyd i hodetelefonene/høytalerne. Legger ikke merke til den når jeg spiller/hører på musikk/ser film etc, men ved vanlig pc bruk (altså uten output lyd) er det utrolig plagsomt. Ved bevegelse av musa øker intesitiviteten betraktlig. Etter hva jeg har forstått skyldes dette mest sannsynlig elektriske forstyrrelser på hovedkortet, som da gir utslag fordi jeg bruker det integrerte lydkortet.

 

Tenkte derfor å unngå dette problemet ved å kjøpe et nytt lydkort.

 

Og det er nettop her dere kommer inn :)

Det er primært for å slippe ulydene at jeg ønsker å kjøpe et nytt lydkort, men har selvfølgelig også et ønske om bedre lydkvalitet. Maskinen brukes mest til spill, film og musikk. Jeg bruker primært hodetelefonene (Sennheiser HD465), men bruker også høytalerne (ett par satelitter med sub).

 

Prismessig ville det vært fint om dere fant noe under tusenlappen, gjerne rundt 500-700 kr, men setter ingen absolutte krav.

 

Tar imot alle forslag og innspill med takk.

 

Mvh.

 

Thomas

Endret av tjallis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg foreslår Creative SB X-Fi Fatal1ty series, enten Platinum eller XtremeGamer.

Det fine med de er at de har noe som heter X-Ram som da XtremeMusic ikke har.

Med 64mb X-Ram frigjøres noe av din CPU for lyd "miksing", fordi det kan gjøres rett fra kortet. D

ette vil ikke ha noe effekt dersom du har XP da, men har du Vista så anbefaler jeg sterkt dette!

Iforhold til spill så har ikke alle spill støtte for X-Ram ennå, men alle store titler er igang med oppdateringer for å få støttet denne åpenbaringen innen lydkort! (BF2, WoW, TF2 osv.)

Den gir også gode lydbilder selv med headset slik at du lett kan høre om din fiende kommer fra høyre eller venstre side :D

 

Den jeg nevnte er også litt dyrere enn XtremeMusic, men du får samtidig et mye bedre produkt!

Når det gjelder driverne har Creative nylig sluppet nye drivere (ivertfall for fatal1ty seriene, vet ikke om XtremeMusic) så det er egentlig ikke no problem. Med drivermenyene får du enkelt valgt enten spillmodus, musikk, eller film :D

 

Lykke til :D

 

Link til Lydkort

MERK: Sjekk at det står Fatal1ty series på ditt produkt, ellers vil du ikke få X-Ram! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...