Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm etter bios setup

Anbefalte innlegg

I dag ble jeg ferdig med å bygge den nye dataen min. Jeg startet den opp, gikk inn i bios og fulgte instruksjonene i manualen til hovedkortet. Jeg bare fiksa på dato, tid, noen generelle pc instillinger, og så satte jeg pc ytelse på max. Jeg lagret dette, og da restartet maskinen seg og det kom ikke noe skjermbilde. Maskinen fortsetter å gå, det er ingen ulyder og jeg aner ikke hva som er galt..den fungerte jo fint rett før den restarta seg.

Håper noen kan hjelpe meg.

Hardware:

Hovedkort: Gigabyte GA-P35-DS3, P35, Socket-775, ATX, GbLAN, DDR2, ICH9, PCI-Ex16

Prosessor: Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

Strømforsyning: Corsair Powersupply 550W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 4xSATA, SLI, WxHxL

Skjermkort: XFX GeForce 8800GT 670M 512MB XXX GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 670/1950Mhz

Harddisk: Samsung SpinPoint T166 320GB SATA2 16MB 7200RPM

Minnebrikker: Corsair TWIN2X 8500C5 DDR2, 2048MB CL5, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology

DVD-brenner: Samsung DVD-brenner SH-S203 SATA Black OEM

Endret av audi91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er vanlig,du skal ikke restare pcen som foreslått.

Du må resette cmos.

Er raskt søk,ser du den sitter ved siden av batteri på dette kortet.

http://www.ginjfo.com/Publics/Photodossier...ut-P35-DS3R.png

Gjøres alltid spenningløst.

og så satte jeg pc ytelse på max.

Dette er som regel bare surr.

Skal du overklokke får du lære deg litt om bios.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Jeg har også dette problemet, men aner ikke åssen jeg flytter disse jumperene på hovedkortet mitt. Har ikke manualen heller og fant den ikke på google. Med en gang jeg går på BIOS blinker screenen bare en gang og blir svart og må restarte pcen igjen.

Lenke til kommentar
Jeg har også dette problemet, men aner ikke åssen jeg flytter disse jumperene på hovedkortet

Så du bildet jeg linket til over.

Har du samme hovedkort?

Er neste alltid i nærheten av batteri.

Dette skal du finne fort,tok 15sek og finne det bildet.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Det står beskrivelse med bildet i manualen din, og dersom du ikke har den, så bare last ned manualen i digitalt format fra hovedkortprodusenten.

Det er riktig som de andre sier at du nok her må resette CMOS, ettersom det sansynligvis var pga. noe du justerte på der inne som hjør at den ikke lenger starter.

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg har ca. samme problem.. Jeg startet pcen, gikk inn i bios og lagret default settings.

Restartet pcen og kom inn i windows. USB funket ikke så jeg slo av pcen og sjekket at alle komponenter stod ordentlig i.. Startet pcen igjen og skjermen var svart, jeg hadde ikke rørt noe. men skjermen ble svart?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...