Gå til innhold

Hva slags plugg er dette?

Firesky

Anbefalte innlegg

Heisann hoppsann!

Jeg sitter her med en projector jeg har skaffa meg, men sliter litt med den ene pluggen bak på den, jeg tenkte med en gang at det var DVI så jeg labba ned etter jobb å handla en DVI kabel, kom hjem å skulle plugge til så ser jeg at pluggen i projectoren er litt bredere enn DVI-kabelen.

På nettet finner jeg ut at det er VESA M1, jeg har aldri hørt om den, men den ser rimelig lik ut som DVI.

Finnes det noe overgang til slike?

http://www.dooyoo.co.uk/projector/sharp-no...g-m17x/details/

Legger med et bilde her også:

post-36952-1203091384_thumb.jpg

Endret av Firesky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utgangen fra PCen er DVI :)

Denne er litt bredere på projectoren, forhold til den på PCen,

EDIT:

Svarten heller da... nettopp handla kabel til 250,- og nå overgang til 250,-

det er ikke tilfeldigvis noen fra Kristiansand her som vet om en plass i byen dem selger? :p

(tenker da på slik som thomasw referer til)

Endret av Firesky
Lenke til kommentar

Pluggen er nok en M1-DA (litt avhengig av om den fører analoge signaler også), og en viktig ting å huske på med den pluggen, er at måten ting er koblet internt i kabelen ved overgang til f.eks. DVI er avhengig av produsent. Jeg måtte selv bytte ut en M1-DA -> VGA -kabel til en Dell-projektor for noen mnd. siden, og da endte jeg opp med å måtte kjøpe fullstendig kabelsett til projektoren fordi kabelen ble kun produsert av Dell, og Dell kun solgte fullstendige sett... :(

Hva er i veien med å bruke en standar DVI ingang? Får man noen flere funksjoner med VESA M1? (Som ser ut som en DVI plugg med 30 pinner i stedet for 24...)

M1-DA kan overføre USB-signaler m.m. i tillegg til bare analog og digital video, litt avhengig av produsent. Men i bunn og grunn er det nok mest for å få oss til å kjøpe dyre erstatningskabler. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...