alph0r Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Heisann... Kjøpte et Sapphire Radeon X1950PRO AGP kort for noen måneder siden som jeg ikke finner ut av i det hele tatt ... Håper noen her har noen gode råd. Kortet ble som sagt kjøpt for noen måneder siden og installert på et gigabyte ga-k8ns pro kort. Problemet var at helt fra oppstart av bios så var det røde streker over hele skjermen. Jeg utelukket et driverproblem siden bildet var slik i bios og under hele oppstart. Jeg prøvde med kun skjermkort og 1HD koblet til psu for å se om det var et strømproblem. Dette hjalp heller ikke. Jeg prøvde å oppdatere bios og med kun 1 ram brikke installert. Dette hadde heller ingen effekt. Jeg konkluderte derfor med at kortet var defekt og sendte det inn for bytte. Fikk da etter noen dager en telefon fra netshop som sier at kortet fungerer som det skal i deres oppsett. Rett etter jeg sendte inn kortet byttet jeg ut både PSU og hovedkort, jeg regnet derfor med at kortet skulle funke som normalt når jeg da fikk det tilbake. I går kveld prøvde jeg å sette kortet i maskinen med det nye hovedkortet(ASUS K8V-X SE) og PSU'en (MIST 600W), men problemet er der fortsatt... Når jeg setter i mitt gamle nvidia 6600GT kort fungerer alt ypperlig.. Konkluderer dermed at det ikke er noe galt med dvi kabel eller monitor Bilder under illustrerer hva jeg mener (håper jeg, litt vanskelig å ta bilder som får med strekene) bildet under oppstart bios meny for AGP innstillinger. Når jeg forander på valgene her forandrer stripene seg (blir litt mindre evt mer. Men jeg har aldri fått dem helt bort. Noen som kan tenke seg innstillinger som vil fungere? Håper noen kan hjelpe meg da dette er ganske frustrerende... Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Hva slags skjerm kjører du? har du mulighet til å bytte vga kabel? er mulig det er det som kan være feil. Lenke til kommentar
alph0r Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 Det er en 20' dell widescreen jeg kjører... Har ikke prøvd med vga kabel siden kortet kun har 2 x dvi utganger... Men ser ikke helt at det kan være noe med skjermen siden mitt gamle 6600GT kort funker ypperlig når jeg setter det i maskinen og kjører på samme skjerm og kabel.. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Forsøk å disable agp fastwrite, agp 3.0 calibration cycle og DBI output. er ikke sikker på om kortet støtter fastwrite i det heletatt.. Lenke til kommentar
alph0r Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Forsøk å disable agp fastwrite, agp 3.0 calibration cycle og DBI output.er ikke sikker på om kortet støtter fastwrite i det heletatt.. Forsøkte å disable de tingene du nevnte her... Problemet ble litt mindre, men fortsatt ikke helt borte.. Dette må jo nesten være en bios ting eller er jeg helt på jordet? Noen som har samme bios som har noen gode forslag til andre ting som kan endres i bios? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå