milkwood Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 fast write.... er det sånn folk faktisk har skrudd av som default? sånn til vanlig? har alltid trodd jeg skulle ha den på.. fordi den heter FAST write =) men uten fast write får jeg mer poeng i 3dmark.. og vet at 3dmark ikke er all verden, men det sier jo LITT Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 har aldri testet det, men broren min sa det gikk litt fortere men at grafikken ble litt buggete eller noe slikt, har den alltid av, men det er ikke farlig å ha den på. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Fast write of,gir bedre ytelse.Ikke spør hvorfor,det bare er slik. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Fast write of,gir bedre ytelse.Ikke spør hvorfor,det bare er slik. Det er nok avhenging av type chipset, hovedkort, CPU og skjermkort. Hvis det virker optimalt så skal det øke ytelsen med at den sender data direkte til skjemkortet og frigjør båndbredde til system minnet. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Fast write of,gir bedre ytelse.Ikke spør hvorfor,det bare er slik. Det er nok avhenging av type chipset, hovedkort, CPU og skjermkort. Hvis det virker optimalt så skal det øke ytelsen med at den sender data direkte til skjemkortet og frigjør båndbredde til system minnet. I teorien,men i praksis så går ytelsen ned,det beste er å kjøre noen tester med og uten for å se hva som gir best ytelse.Hvist jeg ikke husker feil så var det Nv som kom med Fast write noe Ati har støttet senere.Men etter de få tester jeg har gjort på mitt ATi kort så får jeg litt dårligere ytelse. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 I teorien,men i praksis så går ytelsen ned,det beste er å kjøre noen tester med og uten for å se hva som gir best ytelse.Hvist jeg ikke husker feil så var det Nv som kom med Fast write noe Ati har støttet senere.Men etter de få tester jeg har gjort på mitt ATi kort så får jeg litt dårligere ytelse. Det kan slå litt begge veier. Environment bump mapping testen i 3DMark2001 får jeg 50fps mer med fast writes. I UT2003 faller minimum frameraten drastisk når jeg disabler fast writes, fra 84 til 27FPS i dm-antalus (1280x1024), noe som tyder på "hickups" i systemet, trolig pga slowdowns i data strømmen pga båndbredden til/fra system minnet ikke greier å ta raskt nok unna i enkelte situasjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå