Gå til innhold

Legge til harddisk med innhold i Vista


Anbefalte innlegg

Har en pc med to fysiske disker. La alt jeg trengte over på "disk 2" før jeg installerte vista på "disk 1". Det som nå er problemet er at jeg ikke får lagt til "disk 2" hvor jeg har backup av masse viktige dokumenter samt masse bilder, musikk og filmer.

 

Denne disken kjøpte jeg brukt med litt innhold av en kompis av meg tidligere og la den til i XP ved å bruke Microsoft Management Console og "aktivere" disken. (den la seg ikke til automatisk)

 

Kan ikke se at det finnes noe sånn valg i MMC til vista er bare "konverter til standarddisk" men dette sletter jo alt på disken. Noe som ikke er ønskelig.

 

Noen som har noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken versjon av Vista har du?

Tipper den disken er Dynamisk, noe Home versjonene av XP og Vista ikke har støtte for.

Det er enkelt å konvertere fra Standard til Dynamisk, men ikke tilbake. Det er mulig å forandre partisjonstype, men jeg kjenner ingen vanlig tilgjengelige program som gjør det.

Lenke til kommentar
Hvilken versjon av Vista har du?

Tipper den disken er Dynamisk, noe Home versjonene av XP og Vista ikke har støtte for.

Det er enkelt å konvertere fra Standard til Dynamisk, men ikke tilbake. Det er mulig å forandre partisjonstype, men jeg kjenner ingen vanlig tilgjengelige program som gjør det.

 

Jeg har vista home premium. Ser disken er dynamisk også står det at den er "frakoblet".

er jo litt merkelig at Vista premium ikke støtter dynamiske disker siden dette fungerte på XP professional. Trodde disse to os'ene skulle stille i samme klasse?

 

Noen forslag til programmer jeg kan bruke anyone?

Lenke til kommentar
Jeg har vista home premium. Ser disken er dynamisk også står det at den er "frakoblet".

er jo litt merkelig at Vista premium ikke støtter dynamiske disker siden dette fungerte på XP professional. Trodde disse to os'ene skulle stille i samme klasse?

 

Vista Home Premium er mer som XP Media Center Edition

Vista Businesser er vel det som kan sammenlignes med XP Pro

(Har dessverre ikke noe lurt å komme med angående problemet ditt)

Lenke til kommentar

Hei, jeg har samme problemet, har 3 disker som bestandig hat fungert utmerket i XP. Men første gang jeg starter mitt ny innkjøpte Vista Home Premium finner jeg bare 2 disker.

Den tredje finner jeg bare under "datamskinbehandling/lagringsplass/diskbehandling- der den blir listet som dynamisk og frakoblet(!)..

 

Så jeg lurte egentlig bare på om det tipset til "Kamerat" fungerte Hårek?

 

Håper det, er desperat her..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...