kevinedomm Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Hei! Som emnetittel sier, så lurer jeg på om man får 2 års utsettelse på bil også hvis man blir stoppet på moped uten lappen? Hvor stor blir boten i så fall? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Hei! Som emnetittel sier, så lurer jeg på om man får 2 års utsettelse på bil også hvis man blir stoppet på moped uten lappen? Hvor stor blir boten i så fall? Tviler på at du får 2 års utsettelse men, spørs jo hvordan humøret til purken er, kan bli alt fra 3 mnd til 2 år. Er ikke helt sikker på hvor mye du får i bot men det blir nok noen tuselapper :| Enda værre blir det om mopeden du kjører da er trimma da tror jeg du kan vente en stund før du får lappen. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Har ikke blitt stoppet jeg på den tid jeg ikke hadde lappen Bare nysgjerrig.. Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Trur det er 6mnd utsettelse. + at du kan få sperre så du ikke får tatt mopedlappen i det hele tatt. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Å bli stoppet kun for trim men du har lappen og ikke kjørt for fort eller gjort andre ulovligheter vil du bli fratatt lappen og 2 års utsettelse for bil den tredje gangen du blir tatt for trim. Dvs. at du får 4200kr i forenklet forelegg de to første gangene, mens du blir fratatt lappen, 2 års utsettelse for bil og 4200kr i forenklet forelegg tredje gangen du blir tatt. Hvis du blir tatt for trim + andre ting som at du ikke har lappen på moped, kjørt alt for fort og mer spørs det om at du ikke får utsettelse og hele smella første gangen. Endret 15. februar 2008 av gilera Lenke til kommentar
corvald Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Hvis du er så dum at du stopper for politien med trim og uten lappen så kan du berre ha det så godt, nei gi gass strekk deg bak til skiltet og bøy det opp og kjør gjennom ei grind eller noko der politien ikkje kommer seg fram, gni an opp ein grusveg så gir dei nok opp Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Du risikerer 2 års utsettelse på lappen og bot. Har selv en kamerat som fikk den straffen da han ble stoppet med trimmet moped uten lappen. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Det er vanskelig å kjøre fra politiet på en 50cc sykkel. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Nåja, har man en gammel trimmet TSX og et par gode knastedekk så er det bare å gi'n oppover fjellet Men jeg tenkte at hvis man blir stoppet med en original moppe som gjør 45. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Er ikke så vanskelig og stikke av på en moped. Er du godt kjent i området er det lett og forsvinne. Det er så bra og se mopeder med strek tvers over etter at det har vært knekt oppover.. hmm Ingen skjønner den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå