Gå til innhold

Hjelp til ny altmulig PC, som må være rask og stille. Pris opptil 15k

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger hjelp til ny altmulig PC, som må være rask og stille. Pris opptil 15k

Utgangspunkt er Komplett Din Side PC – Februar.

Har forandret noen komponenter som jeg tror er bedre, innenfor pc-byggeren. Skal ikke bygge selv.

Ser dette bra ut eller ville du valgt noe annet istedenfor.

Standard

Strømkabel PC m/jord 2m rett plugg

Nero 7 OEM 1i Programvare OEM Vista kompatibel

Colin McRae: Dirt, for PC

CyberLink DVD Suite 5 6Channel, OEM CD, for XP/Vista

Norman IC. 1 år lisens, Virus Control, OEM, kun for PC solgt med OS

Musematte Blå 4/6mm

Støtsikker PC-eske

Kabinett

Antec Nine Hundred sort miditower, Vindu i sidepanelet (Uten Strømforsyning)

Strømforsyning

Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 8xSATA, SLI

Hovedkort

Asus P5E, X38, Socket-775, DDR2, ATX, Firewire, GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16

Prosessor

Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan

DDR2 minne

Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 4096MB Kit w/two CL5 2GB Dimm's, E.P.P and DHX

Harddisk

Seagate Barracuda 7200.11 500GB, SATA-300, 32MB, 7200RPM

Ekstra harddisk

Seagate Barracuda 7200.11 500GB, SATA-300, 32MB, 7200RPM

Skjermkort

XFX GeForce 8800GT 640M 512MB XT GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP, 640/1900Mhz

Multikortleser

USB2 multikortleser 3.5" sort, for CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD (bulk)

Optisk leser/brenner

NEC DVD-brenner AD-7200S Black OEM SATA

Ekstra optisk Brenner

NEC DVD-brenner AD-5200A IDE OEM Black DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Microsoft Office Basic 2007 Norsk, MLK

Microsoft Windows Vista Home Premium Norsk Komplett, kun til PC produksjon

Totalt 12822

Har tastatur og mus

I tillegg må jeg ha trådløs USB og skjerm.

Er denne bra? D-Link AirPlus Extreme G 108 Mbps Wireless USB Adapter

Tror det blir denne skjermen

Eizo 24.1" FlexScan HD2441WK Wide TCO03 1920x1080p,16ms,1000:1,HDMI/DVI,Black

På forhånd takk for hjelpen

Endret av DataQueen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser bra ut det der. Er du veldig opptatt av lavt lydnivå ville jeg heller ha valgt Antec P182, men Nine Hundred er et veldig kult kabinett, og ikke minst kvalitetsmessig bra.

Jeg har hatt mye mindre problemer med Samsung sine disker framfor Seagate (har hatt 3 døde seagate sålangt, 0 av andre merker), men skal ikke starte hardiskdiskusjon her.

Hvis du vil spare litt penger så har X38-chipsettet ikke allverdens med nyheter, du kan godt kjøpe et Asus P5Kc for 900kr som støtter både DDR2 og 3 :)

Og trenger du virkelig to dvd-rom? For 2 år siden ville jeg definitivt svart ja, men ikke nå lengre. Hvis du klør etter å bruke litt penger kunne du jo investert i en blu-ray rom, hvis du skal bruke den til film osv.

Har ikke noe erfaringer med den skjermen, men Eizo er jo et bra merke som ofte satser på fargegjengivelse, og er ikke typisk "gamer" skjermer, dog fantastisk kvalitet og bilde på de jeg har brukt tidligere.

Anbefaler Samsung 245b som jeg sitter å skriver på nå, som en god 24" skjerm for ikke så allverdens mye penger. BenQ sin billigsak for under 3 store lapper er også ganske bra, hvis du ikke har råd til å betale det dobbelte for en som er hakket bedre.

Ikke glem headsett og høyttalere! Kan anbefale logitech x-530 og Sennheiser HD280/Beyerdynamic DT-770, eller Steelsound 5H, eller noen av de mer generiske Sennheiser headsettene for rundt 600 hvis du vil bruke mindre penger enn det igjen.

Lenke til kommentar
Microsoft Office Basic 2007 Norsk, MLK

Microsoft Windows Vista Home Premium Norsk Komplett, kun til PC produksjon

Med mindre du har spesielt behov for MS Office pakken, tenker da på mer avanser bruk, så vil jeg heller annbefale OpenOffice i norsk språkpakke. Du har her alle standar funksjonene som du finner i MS Office pakken og det er gratis :)

Hvis du kun skal bruke word og litt excel så mener jeg det ikke er nødvendig å betale microsoft dyrt for å kunne gjøre dette, da det finnes gode gratis alternativer.

Lenke til kommentar
Ser bra ut det der. Er du veldig opptatt av lavt lydnivå ville jeg heller ha valgt Antec P182, men Nine Hundred er et veldig kult kabinett, og ikke minst kvalitetsmessig bra.

Jeg har hatt mye mindre problemer med Samsung sine disker framfor Seagate (har hatt 3 døde seagate sålangt, 0 av andre merker), men skal ikke starte hardiskdiskusjon her.

Hvis du vil spare litt penger så har X38-chipsettet ikke allverdens med nyheter, du kan godt kjøpe et Asus P5Kc for 900kr som støtter både DDR2 og 3 :)

Og trenger du virkelig to dvd-rom? For 2 år siden ville jeg definitivt svart ja, men ikke nå lengre. Hvis du klør etter å bruke litt penger kunne du jo investert i en blu-ray rom, hvis du skal bruke den til film osv.

Har ikke noe erfaringer med den skjermen, men Eizo er jo et bra merke som ofte satser på fargegjengivelse, og er ikke typisk "gamer" skjermer, dog fantastisk kvalitet og bilde på de jeg har brukt tidligere.

Anbefaler Samsung 245b som jeg sitter å skriver på nå, som en god 24" skjerm for ikke så allverdens mye penger. BenQ sin billigsak for under 3 store lapper er også ganske bra, hvis du ikke har råd til å betale det dobbelte for en som er hakket bedre.

Ikke glem headsett og høyttalere! Kan anbefale logitech x-530 og Sennheiser HD280/Beyerdynamic DT-770, eller Steelsound 5H, eller noen av de mer generiske Sennheiser headsettene for rundt 600 hvis du vil bruke mindre penger enn det igjen.

Da jeg ikke kan bygge selv er jeg avhengig av å velge blant komponenter i

Komplett’s pc-bygger.

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10309

Har tenkt å bestille om noen dager

Jeg følger rådet ditt og bytter begge harddiskene til Samsung.

Da ble det Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM

Har erfaring fra Eizo skjermer tidligere, og de har vært meget bra.

Håper også denne er bra.

Anbefalingen din av headsett og høytalere er notert. Takk.

Lenke til kommentar
Det ser bra ut dette. Strømforsyningen skal være veldig stillegående. Boxed viften på E8400 kjenner jeg ikke støynivået på, men viften på skjemkortet er ikke av den stillegående typen.

Skjermen var veldig dyr. Er den verdt det?

Da jeg ikke kan bygge selv er jeg avhengig av å velge blant komponenter i

Komplett’s pc-bygger.

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10309

Kan du anbefale et bra skjermkost som er av den stillegående typen?

Lette etter info på nett i går, men fant ikke noe.

Har erfaring med Eizo skjermer tidligere, de er dyre, men har vært verdt pengene.

Håper også denne skjermen er det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...