Gå til innhold

SD RAM eller DDR RAM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-01-09 08:59, win_xp skrev:

De som kan mest om dette sier jo at 128Mb DDr er dobelt så rask og at 1 128 brikke tilsvarer 256Mb SDram.

Men mer vet ikke jeg bedre ytelse blir det jo:-)

Hvis jeg ikke tar helt feil tror jeg ikke de som sier det kan så mye om det.

Hvis du skal cache data på minne brikken, så får du aldri mer enn 128 mb på en 128mb brikke, enten det er SDram eller DDR SDram.

Når det gjelder hastigheten(på minnebrikken), så har den forsåvidt jeg vet ikke noe med størrelsen å gjøre. Bruker systemet derimot mer minne enn du har, så går det treigt fordi du bruker harddisken, og ikke bare minnet.

Så har du et system som sluker 200mb minne så er 256 SDram å foretrekke fremfor 128DDR.

Lenke til kommentar

Quote:

Sjodalf skrev (2002-01-09 08:53):

Jeg har Hovedkort som støtter DDR RAM.

Men er DDR såpass mye bedre i ytelse, så jeg bør legge i de 500 kronene?

Du kan som regel ikke velge om du vil benytte DDR SDRAM eller SDR SDRAM. Hovedkortet støtter typisk enten eller (noen ytterst få kort støtter dog begge).

En gang for alle: 128 MB DDR SDRAM er IKKE lik 256 (SDR) MB SDRAM! Hvem har begynt å spre denne "løgnen"? :smile:

DDR SDRAM er ikke dobbelt så raskt SDR SDRAM i praksis. Teori og praksis er to vidt forskjellige ting. I teorien er har DDR SDRAM dobbelt så høy båndbredde som SDR SDRAM, men i praksis er forskjellen i ytelse et sted mellom 10-15%, i favør av DDR SDRAM selvsagt. Men her spiller jo også andre ting inn på ytelsen, som f.eks. brikkesettet på hovedkortet osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...