Gå til innhold

Laderen funker ikke til ipoden

Anbefalte innlegg

Har 2 ipoder, en på 180 gb ob en på 80gb. Kjøpte en lader på komplett for 100 kr slik at jeg kan lade ipoden når jeg er på ferie,osv og ikke har tilgang til å lade den gjennom pc. Laderen er helt vanlig slik at man stikke kontakt i veggen og stikker den andre enden inn i ipoden. Når jeg gjør dette skjer det ingenting. Hva er galt? får samme problem på begge. Det burde jo ikke være så vanskelig å lade en ipod? er det ikke bare å sette ledningen i veggen og inn i ipoden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har 2 ipoder, en på 180 gb ob en på 80gb. Kjøpte en lader på komplett for 100 kr slik at jeg kan lade ipoden når jeg er på ferie,osv og ikke har tilgang til å lade den gjennom pc. Laderen er helt vanlig slik at man stikke kontakt i veggen og stikker den andre enden inn i ipoden. Når jeg gjør dette skjer det ingenting. Hva er galt? får samme problem på begge. Det burde jo ikke være så vanskelig å lade en ipod? er det ikke bare å sette ledningen i veggen og inn i ipoden?

Vet ikke hva slags lader du har kjøpt, (den var ikke så dyr), vet bare at jeg har en lader til min ipod Nano som er fra Apple og spesielt laget for denne. Hvis du har kjøpt Apple sin spesiallader for ditt produkt, så bør du jo kunne reklamere på den. (Men jeg tror ikke du får den så billig som 100kr.)

RandiA

Lenke til kommentar
Kjøpte denne laderen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336953

"andAccessories iPOD 1A 9V, iPod Lader"

kr 99,-

Den burde jo virke?

Er litt skeptisk til den der jeg ja...det er så mye som kalles ipod, du ser den har ikke tatt med Apple i navnet. Det kan gjøre utslaget. Hvis jeg hadde funnet en slik billig lader som hadde virket, hadde jeg nok kjøpt den, men da jeg kjøpte, fikk jeg inntrykk av at det bare var Apple produkt som gjaldt. Du bør ta den tilbake og spørre..så får du sikkert byttet den hvis du er blitt "lurt"...ville være litt redd for å prøve den jeg i tilfelle jeg ødela ipod'n min.

PS. Hvis du ser i linken min, den laderen jeg la inn, der står det Apple ipod....det utgjør forskjellen tenker jeg

RandiA

Endret av RandiA
Lenke til kommentar
Kjøpte denne laderen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336953

"andAccessories iPOD 1A 9V, iPod Lader"

kr 99,-

Den burde jo virke?

Er litt skeptisk til den der jeg ja...det er så mye som kalles ipod, du ser den har ikke tatt med Apple i navnet. Det kan gjøre utslaget. Hvis jeg hadde funnet en slik billig lader som hadde virket, hadde jeg nok kjøpt den, men da jeg kjøpte, fikk jeg inntrykk av at det bare var Apple produkt som gjaldt. Du bør ta den tilbake og spørre..så får du sikkert byttet den hvis du er blitt "lurt"...ville være litt redd for å prøve den jeg i tilfelle jeg ødela ipod'n min.

PS. Hvis du ser i linken min, den laderen jeg la inn, der står det Apple ipod....det utgjør forskjellen tenker jeg

RandiA

Ok, takk for svar. Jeg får kjøpe den du viste meg.

Jeg sjekket jo Ipod classic 180 gb og under tilbehør til den fant jeg den laderen til 99 kr så det var jo dårlig gjort at den ikke skulle funke til den modellen.

Lenke til kommentar

Spør på butikken du, men jeg synes det er litt rart at de har liksom da en lader til 99kr, og en tre ganger så dyr til Apple ipod...selvsagt vil alle kjøpe den billigste da hvis den gjør samme nytte. Så det stod i annonsen at den gikk til alle MP3 spillere, men ikke spesifisert at den går til Apple ipoder. Vet det er noen som kaller MP3 spillere for ipod, men egentlig er det vel bare Apple sine som skal kalles det.

RandiA

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Spør på butikken du, men jeg synes det er litt rart at de har liksom da en lader til 99kr, og en tre ganger så dyr til Apple ipod...selvsagt vil alle kjøpe den billigste da hvis den gjør samme nytte. Så det stod i annonsen at den gikk til alle MP3 spillere, men ikke spesifisert at den går til Apple ipoder. Vet det er noen som kaller MP3 spillere for ipod, men egentlig er det vel bare Apple sine som skal kalles det.

RandiA

Laderen funket faktisk 2 ganger, men jeg vet aldri når den funker. Den virker kanskje 2 av 7 dager jeg prøver. Skal det være slik med ipod ladere? noen som har en lader som man vet funker 100% hver gang på en ipod classic?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

RandiA

Laderen funket faktisk 2 ganger, men jeg vet aldri når den funker. Den virker kanskje 2 av 7 dager jeg prøver. Skal det være slik med ipod ladere? noen som har en lader som man vet funker 100% hver gang på en ipod classic?

feil med laderen... andaccessories ser nice ut men mye fiel på dem. har en sony ericsson fm sender fra dem som visstnok er fatsport komptiabel, men når jeg setter den i mobielen blinker USb tilkablingsmenyen av og på -.-

anyways, finnes billgiere alternativer enn orginallader.

for eksempel http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.593

koster ca 22 kr, dog er det amerikansk plugg, men støtter nrosk spenning, så kjøp med en http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3529

Da ender du på ca 30 kr alt i alt (gratis porto), og den skal fungere. og ja, siden er til å stole på

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...