Sindre-91 Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 I det siste så har PC-en blitt tregere og tregere, jeg skjønner ikke hvorfor, kommer mange ganger at det er minimums disk plass igjen. Sjekka min datamaskin - høyreklikka på C:/ - så finner jeg ut at jeg bare har 199 mb igjen av 63 GB :O Noen som har noen fine tips? Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Driver du å laster ned med P2P programmer ? Jeg var borti noe slikt en gang. Da var det et eller annet jeg lastet ned, som inneholdt et eller annet skummelt. Det resulterte i at det ble opprettet 2 mapper, ganske godt skjulte, som konstant lastet ned drit. Lastet ned .rar - filer til disse 2 mappene, helt av seg selv. Den klarte faktisk å laste ned flere GB daglig! Så jeg måtte jevnlig inn å slette disse filene helt til jeg klarte å fjerne dritten. Men bortsett fra det, så vet jeg ikke hvorfor du plutsleig har så liten plass. Du kan jo gå gjennom mappene dine og se om noen tar uhyre mye mer plass enn vanlig Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Vil at du sjekker en liten ting, gå til windows mappa og let etter en mappe som heter Pc Health. Høyreklikk på den, og finn ut hvor stor mappa er. Har vært borti noe lignende, og da kopierte ett virus seg usaklig mange ganger, og lagret de i denne mappa. Den mappa var på hele 18 GB, og skal ikke være større enn 3 - 400 mb. er den uhorvelig stor, må du laste ned ett annet virusprogram. F. eks gratis versjonen av AVG. HER finner du det. For alt det jeg vet har du Avast, og det burde du kvitte deg med:) Endret 15. februar 2008 av canavasman Lenke til kommentar
Sindre-91 Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Takker for raske svar ;D Sjekka mappa.. her er innholdet.. Vet ikke hva jeg skal fjerne ;S Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Selvfølgelig er det mulig at du har fått et trojanservirus som laster ned filter til maskinen, men jeg tenekr at det er mer sansynlig at det er recovery funksjonen eller noe sånt som har spist opp masse plass. Har du lite plass så er det ihvertfall et godt sted å starte - ved å disable denne. -Stigma Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Takker for raske svar ;D Sjekka mappa.. her er innholdet.. Vet ikke hva jeg skal fjerne ;S Du burde ikke røre den mappa:P.. Bare sjekk størrelsen på mappa, er den over 500 mb er det virus på den. Derfor må du ha ett virusprogram som kan finne virusene og fjerne dem. Jeg hjalp en kompis med dette, og AVG fant 788 virus i den mappa. Så ikke begynn å slett noe. La virusprogrammet ta seg av dette! Lenke til kommentar
Sindre-91 Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Takker for raske svar ;D Sjekka mappa.. her er innholdet.. Vet ikke hva jeg skal fjerne ;S Du burde ikke røre den mappa:P.. Bare sjekk størrelsen på mappa, er den over 500 mb er det virus på den. Derfor må du ha ett virusprogram som kan finne virusene og fjerne dem. Jeg hjalp en kompis med dette, og AVG fant 788 virus i den mappa. Så ikke begynn å slett noe. La virusprogrammet ta seg av dette! Jeg har Norton, viser ikke noe mistenktsomt ;S Lenke til kommentar
Hestvik Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Takker for raske svar ;D Sjekka mappa.. her er innholdet.. Vet ikke hva jeg skal fjerne ;S Du burde ikke røre den mappa:P.. Bare sjekk størrelsen på mappa, er den over 500 mb er det virus på den. Derfor må du ha ett virusprogram som kan finne virusene og fjerne dem. Jeg hjalp en kompis med dette, og AVG fant 788 virus i den mappa. Så ikke begynn å slett noe. La virusprogrammet ta seg av dette! Jeg har Norton, viser ikke noe mistenktsomt ;S Og størrelsen på pchealth mappa var? og norton viser sjeldent noe mistenksomt, de oppdager det vanligvis når det er for sent Lenke til kommentar
Sindre-91 Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Selvfølgelig er det mulig at du har fått et trojanservirus som laster ned filter til maskinen, men jeg tenekr at det er mer sansynlig at det er recovery funksjonen eller noe sånt som har spist opp masse plass. Har du lite plass så er det ihvertfall et godt sted å starte - ved å disable denne. -Stigma Hvordan gjøre dette? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Det finnes mange programmer som kan vise deg hvilke filer/foldere som bruker opp plassen. SC-DiskInfo og TreeSize er bare to av dem. SpaceMonger er en tredje. Lenke til kommentar
Sindre-91 Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Det finnes mange programmer som kan vise deg hvilke filer/foldere som bruker opp plassen.SC-DiskInfo og TreeSize er bare to av dem. SpaceMonger er en tredje. Takk ;D Brukte denne, SC-DiskInfo Fant noe sykt, sjekk documents and settings :O Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Fant noe sykt, sjekk documents and settings :O Du får gå litt "nedover" i folderstrukturen og se nærmere etter hvor det har samlet seg filgugge ... Temporary Internet Files og My Documents ligger jo nedi der et sted ... Lenke til kommentar
Sindre-91 Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Fant noe sykt, sjekk documents and settings :O Du får gå litt "nedover" i folderstrukturen og se nærmere etter hvor det har samlet seg filgugge ... Temporary Internet Files og My Documents ligger jo nedi der et sted ... C:\Documents and Settings\Jan\Lokale innstillinger\Temp denne "linken" der inneholder 27,205 GB :O Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 C:\Documents and Settings\Jan\Lokale innstillinger\Temp denne "linken" der inneholder 27,205 GB :O Kan det tenkes at du kan greie deg uten noen av de temp-filene? Filer som både er gamle og store er vel gode kandidater for sletting, vil jeg tro. Lenke til kommentar
eyzo Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Brenner du mye ut mye CD-er osv? Bruker å lage seg et image av det du brenner på disken om du ikke velger hurtigkopiering.. Bare et lite tips Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Last ned http://www.filehippo.com/download_ccleaner/ og køyr CCleaner. Svært bra og gratis oppryddingsprogram. Lenke til kommentar
Sindre-91 Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Brenner du mye ut mye CD-er osv? Bruker å lage seg et image av det du brenner på disken om du ikke velger hurtigkopiering.. Bare et lite tips nei, ikke mye Lenke til kommentar
Sindre-91 Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Last ned http://www.filehippo.com/download_ccleaner/ og køyr CCleaner.Svært bra og gratis oppryddingsprogram. En stor takk til alle og spessielt TheOneAsk med programmet, også for han som fant det andre der jeg så hvem av filene var størst ;D GB er tilbake! ;D <3 Rensing komplett - (193.325 sek) ------------------------------------------------------------------------------------------ 28 412,7MB slettet. ------------------------------------------------------------------------------------------ Detaljer om filene som har blitt slettet Endret 15. februar 2008 av Sindre-91 Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 CCleaner er et elskbart program Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Hehe, flott det løyste problemet ditt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå