HulkHaugen Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 satt og holdt på med å partisjonere en harddisk nå, og jeg venter selv på min egen datamaskin som er under produksjon (dell xps m1530). Så fikk jeg idéen om å dele opp harddisken i 2, men kanskje også lage en bitteliten harddisk på 10MB eller hva som er minimum, og formatere denne i fat32. Da kan jeg legge inn command.com, io.sys og msdos.sys samt bios-filene og boote fra denne når/hvis jeg skal oppdatere bios, så slipper jeg å stresse med usb penn eller bootable cd etc. vet ikke om dette er riktig kategori og legge denne i, så hvis admin vil, flytt denne til et mere passende sted. Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 ikke for å være ufin, men hva er egentlig spørsmålet? Men det hørtes ikk dumt ut å ha en egen partisjon til det. Selv om pinne med opendos er rimelig lett og ha tilgjengelig. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 ikke for å være ufin, men hva er egentlig spørsmålet? Men det hørtes ikk dumt ut å ha en egen partisjon til det. Selv om pinne med opendos er rimelig lett og ha tilgjengelig. hehe, si det. om det lar seg gjøre, eller har noe for seg? får ikke bootet fra minnepinne med min laptop, og heller ikke en annen jeg prøvde på. har ikke noe usb boot alternativ, og har prøvd å disable alle muligheter, men den vil rett og slett ikke. hadde jo vært greit å ha en sånn botmeny som du kan velge mellom "biosdos" eller windows tenkte jeg... vet ikke hvor mye stress det er... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå