Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har i en tråd et annet sted på forumet, nevnt at jeg skal oppgradere fra 20D - som har blitt vannskadet og skal begraves. Der spurte jeg om valg av objektiv.

Nå lurer jeg egentlig litt på valg av kamera. Jeg var godt fornøyd med mitt 20D. Noen rom for forbedringer var det selvsagt. Men, erfarne fotografer sier at det er viktigere med optikk enn hus.

Jeg tar mye naturbilder, samt sportsbilder. Det være seg objekter i stor fart - travhester, raske biler etc.

Kan det være slik at det vil klare seg med en oppgradering til 30D for min del i stedet for 40D? Jeg ser jo at prisforskjellen er relativt markant. Så er det lurere å kjøpe 30D og heller investere i et skikkelig objektiv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så er det lurere å kjøpe 30D og heller investere i et skikkelig objektiv?

Det korte svaret er ja. Du vil ha større sjanser for bra bilder med en 30D og skikkelig optikk, enn med en 40D og noe billig glass. Men du må muligens rappe deg; da det er vel ikke lenge før JP er tom?

Tom

Lenke til kommentar

Nå skal jo 40D ha en forbedret og raskere autofokus uten at jeg har prøvd det , samt at 40D tar 1,5 bilde raskere i sekundet.

Om det er viktig for deg som sportsfotograf så kan jo 40D være et riktigere valg , men må du kutte ut god og rask optikk så går nok vinningen fort opp i spinningen.

Man har jo klart seg godt med 30D og gode objektiver til sport og raske opptak frem til 40D kom ;)

Lenke til kommentar
Har akkurat vært på Japan Photo i Drammen og de hadde igjen, så da er jeg eier av 30D. Også de anbefalte å kjøpe 30D og investere i ordentlig optikk, i stedet for å bruke det dobbelte på 40D også ikke ha råd til mer enn "vanlig" optikk.

gratulere å lykke til med ditt nye smykke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...