kribjo Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Hei. Har sett litt på forskjellige Slot-1 "kassetter" for DS'n som har mulighet til Homebrew og mp3. Men det er jo et hav av de så jeg er usikker. Sønnen min har en USB-mp3 spiller idag på 2 GB. Den er fylt opp med musikk. Vil gjerne ha alt over på en slot-1 kassett. Noen som har anbefalinger? Finnes det en noe lignene en CD-perm med plass til slot-1 kassetter? Har en del spill og de flyter. Kjekt å få de samlet på ett sted. Lettere å få med seg på turer også. Bjørn Lenke til kommentar
Jext Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Det du trenger er et custom slot-1 kort med plass til et High Compression MicroSD lagringskort. Med dette får du plass til opptil 16gb på DS'en, jeg har selv et 4gb kort og det holder til alt jeg bruker den til. Når det gjelder å bruke DS'en som en faktisk MP3 spiller i det daglige er jeg litt skeptisk. Jeg er usikker på støtte når det gjelder å spille av musikk uten å faktisk ha DS'en brettet ut. Det vanlige som skjer når man lukker igjen lukket er at den går i suspend modus og sparer batteri. Det kan finnes muligheter for at den fremdeles spiller av musikk i denne statusen men det kan jeg ikke gi deg svar på. Jeg anbefaler et CycloDS Evolution kort, som gir deg alt av funksjonalitet. Den støtter avspilling av alle NDS Roms, dvs du kan bare legge inn roms på MicroSD kortet så slipper du å bære med alle Slot-1 kassettene. Dette er fullt lovlig om du eier spillene fra før. Det er også støtte for alt som finnes av homebrew programmer, samt et veldig fint og brukervennlig touch interface. du kan kjøpe dette på www.modnet.no som jeg tror er den eneste norske nettbutikken som selger dette. Husk på å kjøpe MicroSD kort separat, da dette ikke følger med i CycloDS Evolution kittet. Lenke til kommentar
kribjo Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Takker for tipset. Har vært på modnet.no og sjekket. Finnes det et nettsted som viser hvor mye plass spillene tar? Har bl.a. Fifa 07 og Need for Speed Carbon Own the City. Bjørn Endret 21. februar 2008 av kribjo Lenke til kommentar
Jext Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Et raskt søk på google vil gi deg mer enn bare størrelsen på spillene. Vanligvis er spill mellom 10 og 40 mb store. Det er med andre ord ikke noe problem med å få plass til hele samlingen sin på et SD kort. Lenke til kommentar
bajazzo Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Dealextreme har forøvrig ganske så rimelige slike løsninger, se f.eks Dealextreme De fleste av disse kortene fungerer vel stort sett på samme måte bare at de har litt forskjellige navn. Lenke til kommentar
Jext Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Jeg ville nok heller gått for de mer kjente merkene, som R4, M3 og Cyclo DS Evolution. Støtten bak disse kortene er veldig bra, og det slippes nye firmware oppgraderinger jevnlig. Støtte for nye spill og slikt er aldri et problem. Lenke til kommentar
kribjo Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Da har jeg bestilt et Cyclo DS Evolution fra modnet.no. Jeg la også inn spørsmålet mitt på forumet der. En av tingene jeg fikk i svar der er at Cyclo bl.a. har 1 MB Flash innebygget slik at softwaren for menyer etc ikke ligger på minnebrikken. Det har ikke M3 Real feks. Takk for gode tilbakemeldinger. Bjørn Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Kan du komme med dine erfaringer fra CycloDS Evolution nå som du har hatt den en stund? Vurderer sterkt å kjøpe en DS lite og CycloDS Evolution, men vil vite hvordan det fungerer først, og hvor mye arbeid det er å kunne spille sine backup, se filmer osv. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Jeg bruker moonshell for å høre på MP3, ikke noe problemer å lukke DSen heller. Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Moonshell funker fint til både mp3 og filmavspilling. Videofilene må riktignok konverteres om til riktig format (.dpg) før de kan spilles av, men det er enkelt og relativt raskt gjort med et program som heter DPGtools. Jeg gjorde det med et par episoder south park før jeg tok nattoget til Oslo her i vinter. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Hvor lenge holder batteriet ved film og ved spilling? Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Batteritida kan vel variere litt mellom 7-10 timer ved spilling. Ved filmavspilling vil vel batteriet holde 3-4 timer, kanskje. Har ikke testet det nøye enda. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Er det enkelt å legge over spillene sine på et CycloDS Evolution kort? Hadde vært veldig kjekt når man skal ut å reise. Du får jo også en backup av savegamen din? Er det mulig å surfe på nettet ved hjelp av dette lille kortet? Legge inn DS Browser som et vanlig spill? Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) Nå har jeg aldri laget meg backups av mine egne spill på egen hånd da. Så om det er lett å ta backups av savegames og diverse fra originalkasetten skal jeg ikke uttale meg om personlig. Men, så lenge man har et spill så ser jeg ikke problemet med å laste det ned heller. Om du skal ta backups av spillene dine selv (samt saves) så finnes det en guide på hvordan du gjør det her. Jeg har ikke prøvd DS Browser selv, men av min erfaring med homebrew så er det bare å legge det inn i rotmappen på minnekortet og kjøre det som et vanlig DS spill. Endret 11. mai 2008 av -Mr.T- Lenke til kommentar
wanna-b Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Jeg tenkte bare jeg skulle oppdatere denne tråden med litt informasjon som ikke kom med sist den var aktiv. Med de backup slot1 kortene jeg har prøvd så lagres savefile'ene direkte på minnekortet etter første gang du lagrer fremgangen din i et spill. Savefilen har samme navn som backupspillets filnavn, men med en annen filendelse. Disse kan så klart kopieres direkte til maskinen din for ekstra trygghet DS Browser (Opera typen) trenger et expansion pack til slot2/gba-slot for å fungere. Dette er noe som følger med DS Browser når du kjøper i butikk. Hvis du vil spille DS Browser som backup kan du også velge å kjøpe en 3dje-parts expansion pack. Det krever litt modding og tukling for å få DS Browser til å oppdage de 3dje-parts expansion packs. Det finnes forøvrig noen homebrew nettlesere i utviklingsstadiet som ikke krever expansion pack. Å overføre spill er veldig lett, om du har lagt over en fil til minnnebrikke før, eller overført en sang til mp2spiller, så kan du bruke et backup kort. De forskjellige typene backupkort er stort sett lagd på samme fabrikk (jeg importerer, så jeg vet). Det finnes merker i dag som er presset så langt ned som godt under 100lappen i innkjøp, med SAMME kvalitet som norske kjente. Sjekk finn.no og qxl, prisene kommer til å rase (NB jeg annonserer ikke på disse plassene). Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Takk for utfyllende innlegg! Men skjønner fortsatt ikke helt hvordan man legger inn spillene sine på kortet på en 100% lovlig måte. Om du laster ned de spillene du har fra nettet og overfører de til minnekortet vil det jo være ulovlig nedlasting? Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 (endret) Takk for utfyllende innlegg! Men skjønner fortsatt ikke helt hvordan man legger inn spillene sine på kortet på en 100% lovlig måte. Om du laster ned de spillene du har fra nettet og overfører de til minnekortet vil det jo være ulovlig nedlasting? Her: Om du skal ta backups av spillene dine selv (samt saves) så finnes det en guide på hvordan du gjør det her. Endret 16. mai 2008 av -Mr.T- Lenke til kommentar
wanna-b Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Takk for utfyllende innlegg! Men skjønner fortsatt ikke helt hvordan man legger inn spillene sine på kortet på en 100% lovlig måte. Om du laster ned de spillene du har fra nettet og overfører de til minnekortet vil det jo være ulovlig nedlasting? Det finnes ingen måte å laste ned spillene lovlig, med mindre du selv eier en orginalkassett av spillet i sin hele plastikk-helhet! Om du eier kasetten, så er det samme hvem sin backup du laster ned. Akkurat som du kan kjøpe hits for kids i butikken, så dra hjem og laste ned albumet på limewire lovlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå