Gå til innhold

Takseringsintervaller ved bruk av gprs i utlandet?

Anbefalte innlegg

Har den siste tiden blitt oppmerksom på at noen operatører har fjernet informasjon om takseringsintervall\minstetaksering ved bruk av gprs i utlandet. For meg som bruker opera mini og vyke endel er dette ganske irriterende, eks ved følgende scenario: En operatør tar 8,- pr 100 kb datatrafikk men minstetakseringa er for 100 kb datatrafikk. En annen aktør i samme land tar 13,- pr 100 kg datatrafikk, men minstetakseringa er for 1 kb. I de fleste tilfeller ved bruk av f.eks opera mini vil aktør nummer 2 som ser dyrest ut være den billigste. Jeg har dessverre sett den siste tiden av store aktører som netcom og chess skjuler misntetakseringene og kun oppgir hva det koster pr 100 kb. For netcoms sin del oppgav de takseringsintervallene før, men fjernet dem da de begynte å senke utenlandsprisene. Hvorfor? Jo, fordi når folk unnlater å sjekke nettopp disse skjulte prisene kan aktørene sko seg på at folk f.eks velger operatøren som tar 8,- for 100 kb, istedet for den billigere 13,- for 100 kb. Flere som støtter meg i at dette er en uting og ønsker at alle operatørene skal oppgi dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tidligere ringt Netcom flere ganger, men får ikke noe svar av dem på hva som er minstefaktureringen.

Etter min mening skal da minstefaktureringen være på det lavest mulige nivået, altså 1 kilobyte.

Jeg har brukt Onecall og Tele2 sine roaminglister for å se hvilke operatører som har 1 kilobyte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...