Gå til innhold

One Call, ubrukelig kundeservice?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mistet mobilen i helgen, og ringte nettopp inn og bestilte nytt simkort hos OneCall. Tok meg mindre enn 2 min. Rett etterpå fikk jeg en mail med diverse koder, og beskjed om at sim-kortet var blitt sendt. Min erfaring = bra kundeservice.

 

Hadde på forhånd vært inne på Mine Sider og sperret abb.

Endret av cizz
Lenke til kommentar
Nseries: Har du sutra til OneCall om dette da?

 

Venter fortsatt på mail fra de, skal prøve å få ringt de imorgen ...

Ja jeg har sutra mye til de.Det verste av alt er at det har nå skjedd på nytt.Blir tildelt et nummer og denne gang fikk jeg ikke mail engang om at nummeret ikke var mulig å få.Jeg måtte ringe å spørre hvorfor nummeret ikke fungerte da det skulle være aktivt fra i går.Da jeg ringte i dag fikk jeg vite det som stod i mailen forrige gang det gikk galt.Det skal ikke være mulig å surre det så mye til.Begynner å bli passe drittlei kan man si.
Lenke til kommentar
Dette er særdeles merkelig, og enda mindre tillitsvekkende av onecall.

 

Huh? Er det særdeles merkelig og mindre tillitsvekkende at One Call sender ut nytt SIM-kort til en som ber om det, og sender PIN-kode til kundens registrerte mail-adresse?

 

Forklar gjerne...

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Det særdeles merkelige er at OneCall "plutselig" finner ut at de numrene de har lagt ut på nettet ikke kan brukes.

 

Fikk faktisk samme mail i kveld, som forklarer mitt problem. Problemet er bare at hvorfor kunne de ikke ha opplyst om dette for to uker siden, da jeg fikk simkortet. Først etter at jeg har sendt en drøss med eposter og telefonhenvendelser, uten å få vite noe, sender de ut en mail om at jeg må få nytt nummer, som forøvrig de har valgt ut.

 

Det er det særdeles merkelig. Kanskje useriøs og lite kundevennlig er mer dekkende.

Hva vet jeg..

Lenke til kommentar

Som jeg også har skrevet i din tråd, Pologutt, er dette fenomenet ikke unikt for One Call. Både Telenor og NetCom har hatt flere runder med nummerserier som ikke har latt seg aktivere. Også de har brukt tid på å finne ut av feilene og selv om kundeservice kan være åpent i helgene (Telenor skal visst slutte med det nå) så er ikke teknsk avdeling åpen i helgene og problemene blir dermed ikke løst...

 

Selvfølgelig er dette en kjip situasjon, men sh## happens uansett operatør.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Du har nok helt rett, snubbel.

 

Jeg tror nok ikke at dette gjelder alle kunder. Det er mange her inne som er fornøyde, som deg, uten å ha problemer. Kjenner også mange andre som ikke har ett vondt ord å si om selskapet.

 

Men når flere personer opplever det samme store problemet, og Onecall bruker såpass lang tid med å gi oss beskjed om den faktiske årsaken, så synes jeg det er slett behandling. Hvorfor ble ikke dette opplyst om da jeg ringte kundesørvis første gang osv er spørsmål som dukker opp i mitt hode.

 

Jeg sier ikke at Telenor er feilfri, men jeg har på langt nær hatt de samme problemene som her. Så dette er selvsagt en meget subjektiv vurdering. :)

Lenke til kommentar
Nseries: Har du sutra til OneCall om dette da?

 

Venter fortsatt på mail fra de, skal prøve å få ringt de imorgen ...

Ja jeg har sutra mye til de.Det verste av alt er at det har nå skjedd på nytt.Blir tildelt et nummer og denne gang fikk jeg ikke mail engang om at nummeret ikke var mulig å få.Jeg måtte ringe å spørre hvorfor nummeret ikke fungerte da det skulle være aktivt fra i går.Da jeg ringte i dag fikk jeg vite det som stod i mailen forrige gang det gikk galt.Det skal ikke være mulig å surre det så mye til.Begynner å bli passe drittlei kan man si.

 

Tenkte jeg skulle få samlet alt over til OneCall, men tror jeg skipper dette en stund fremover. Dama har bedt om nytt nummer hos de. Har fått bekreftelse på bestillingen. Ble bestilt for over to uker siden. Men det har ennå ikke dukket opp noe til henne.

 

Har heller ikke fått svar på min mailhenvendelse. Hadde man bare hatt tid til å ringe de.

Får se hva man får til imorgen :)

 

Virker som om de går i litt av samme fella som Nutel gjorde. Massiv markedsføring, men ikke nok bemanning til å håndtere kundeveksten. Greit nok OneCall har større investorer i ryggen.

Lenke til kommentar

One Call har vel nok å gjere for tida, sidan dei held på å flytte kundane over på Network Norway. Så for dei som vurderer å skaffe seg abonnement kan det kanskje svare seg å vente til verste flyttesjauen er over.

 

For min eigen del skjedde bytet natt til i går. Har lasta ned nye innstillingar til telefonen, og alt fungerer knirkefritt. Eg er storfornøgd med abonnementet, men så har eg vore heldig og ikkje hatt bruk for kundesørvis heller.

Lenke til kommentar
Hmh. Har hatt One Call i over to år og har kommet gjennom til kundeservice både på telefon og mail de gangene jeg har hatt behov for det, både med spm om bredbånd og om mobil. Stiller meg uforstående til trådstarters opplevelse, ikke ulikt Flodec.

 

-snubbel

 

 

Samme her, har hatt One Call i et og halvt år nå å har aldri hatt et eneste problem med de, kundeservicen deres er på topp og jeg kan ikke klage på noe som helst, så jeg skjønner ikke trådstarter egentli ikke :)

Lenke til kommentar
Også de har brukt tid på å finne ut av feilene og selv om kundeservice kan være åpent i helgene (Telenor skal visst slutte med det nå) så er ikke teknsk avdeling åpen i helgene og problemene blir dermed ikke løst...

 

-snubbel

 

Dette stemmer da overhodet ikke, hvor henter du dette ifra?

Lenke til kommentar

Legger meg til blant dem som syntes One Call sin kundeservice er tilnærmet ubrukelig. De sendte meg et sim-kort som skulle aktiveres 25.02. Jeg satt det i telefonen 26.02, men det virker ikke i det hele tatt. Får ikke frem annet enn beskjed om å sette inn sim-kort, testet i flere telefoner. Det gamle sim-kortet er deaktivert.

 

Kontaktet One Call gjennom websiden deres den 26.02 og enda ikke sett noe til nytt sim-kort og ikke fått noe svar. Jeg vet mange vil si at jeg burde ringt dem, men har de kundeservice på epost så forventer jeg at de yter kundeservice gjennom epost. Har nå bestilt portering til MTU Fri, og syntes One Call fremstår som ubrukelig på kundeservice ovenfor meg nå med ingen tilbakemelding etter 7 virkedager!

Lenke til kommentar

1. først skal en ha gratis mobil abonement.

2. etterpå klager en hvis noe av regninga blir skjøvet til neste måned.

3. etter månedvis uten å betale noe for å bruke telefonen, så skal mobil opperatøren stå klar til å betjene deg gratis.

4. flytt til MTU, dem har sikkert råd til å svare på alle spørsmålene dine uten at du gir dem et kronestykke for å bruke dem.

5. Det kan umulig være JUL og 17 MAI hver dag.

Endret av Lille_Kanin
Lenke til kommentar

Bestilte OneCall for et par dager siden, men vurderer faktisk å avbestille hele greia pga den dårlige reklamen abbonementet fikk her :p

Det er vel ikke noe bindingstid eller noe håper jeg ? :hmm: Vil ikke bli sittende med dette abbonementet her i ett år og sture...

 

Går heller for Djuce NonStop :p syns det er et godt val ettersom jeg sender et par hundre sms daglig:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...