Gå til innhold

Ny TV: 5-10k 32-42 tommer

Anbefalte innlegg

Størrelse

Skal sitte ca. 3 meter unna, har ikke lyst til at TV'en blir hverken for liten eller for stor.

Prisklasse

Dette er jeg ikke sikker på. Har ihvertfall 5000 nå for tiden, men tviler på at jeg gidder å legge i mer enn... tja... 10 000.

Hva slags spesifikasjoner mener du tven bør ha?

Det er dette punktet jeg er mest usikker på. Mine minumumskrav er ihvertfall at er HD-klar (skal bruke den hovedsakelig til Xbox 360, og film en gang i blandt.) Innebygde høytalere, 99999 forskjellige tilkoblingsmuligheter og den slags er ihvertfall unødvendig for meg.

Hva slags kildesignal har du?

Kabel-tv. Ser nesten ikke på tv uansett. :roll:

Hva annet enn tv skal du bruke den til?

Som sagt så skal jeg bruke den til hovedsakelig 360-spilling, men også film (DVD). Ser ikke bort ifra at jeg skaffer meg en Blu-ray spiller i framtiden, så gjør ikke noe hvis den yter bra på film også, men altså, 360 er viktigst.

Skal du koble til pc?

Nei.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Denne.

Drit god tv, vakkert design. 32" er nok til 3 meters avstand, det merker jeg. Den har en hurtig tekst tv, og blar fram iløpet av et sekund - 2 sekund. Designen er pen, skinner i lyset og i mørket gjør seg kamuflert om det er mørkt, og har et lite blått lys under. HD vises, og HD'en på XboX 360 og PS3 er ubeskrivelig. Bedre enn jeg noensinne har hatt av pc.

3 hdmi utganger, og hdmi med hdcp.

Annlegg: Musikkeffekt i watt 2x10

Surround SRS TruSurround XT

Meget god lyd. Har volumet på 9 og da er det ganske høyt(har ikke testet 100, og har heller ikke planer. :p )

Vil si det er en bra tv. Stor pris, men tv'en er av kvalitet, har et bra design og føles riktig plassert. Må også nevne at sideknappene (volum og kanal velger) er i touch sensitiv opplegg. Er kun utformet, og du presser såvidt tommelen på den, så reagerer den.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Nekter ikke på at TVen Costrato linker til er god, men til den prisen er den ræva.

Kan forøvrig få samme TVen til halve prisen på XD.no ;)

Ellers har komplett tilbud på en Toshiba 42" full HD til 9k for tida. Vil si det er et godt kjøp, skal kjøpe den selv i løpet av helga(tilbudet går ut på søndag) :)

Eventuelt kan du kike på Samsung LE40R81 hos komplett. De kjører tilbud på den og, 7k :)

Endret av edge
Lenke til kommentar

Nekter å betale 10k for en 32 tommer, uansett hvor god den er! :p

Den LE40R81 så derimot interessant ut, bra pris også.

Fant en annen jeg syns så interessant ut, Tatung V42MMFJ. Den koster 8803 hos Amentio, men spørs om den kan måle seg med Samsungen?

Desværre er det ikke aktuelt å kjøpe tv før tidligst mandag neste uke, så den Toshibaen på helgetilbud er dessverre uaktuell. :(

Lenke til kommentar

Skal du først ha Samsung, så kan du like gjerne vurdere M serien deres. Samsung LE37M87BD koster 8244,-

Eventuelt kan du vurdere tilbudet hos mpx, hvor du får Panasonic 37pv70 til 7990,- ( Denne er testvinner og kommer godt ut overalt. Den nyeste releasen, altsp px80 er også sikkert god, men ikke skikkelig testet enda).

Ønsker du 32", så er tilbudet hos netonnet på Sony 32s3000 meget bra. Koster idag 5990,-( knall kjøp).

Endret av HBK
Lenke til kommentar

Plasma har innbrenningsfare, det vil si at om et bilde står stille over lenger tid vil det ikke kunne gå vekk, stort sett vil innbrenningen gå bort i løpet av dager/uker/månder avhengig av hvor lenge bildet har stått stille, i noen tilfeller kan det være der for alltid om bildet har stått lenge nok. Det skal nok rundt ta et par timer før det brennes inn for en kort periode og nærmere flere døgn for at det skal være der veldig lenge, men så lenge det er variasjon så gjør det ikke noe. Dette er stort sett ikke noe problem på nyere plasmaskjermer siden de er fosfor behandlet, men det anbefales fortsatt lcd til spilling og spesielt pc. Spill på spillkonsoller pleier å ha diverse huds som kan brennes inn, om man spiller dem lenge nok, over lengre tid. Men tv logoer feks er det ikke så stor fare med siden man ofte bytter kanal.

Endret av Panny60
Lenke til kommentar

Det er jeg enig i, har aldri vært noen form for innbrenning på PV60 min, selvom jeg har hatt på en kanal over veldig lang tid, klarte tilogmed å sovne med text tv på og var nok sånn i en 12 timers tid, kunne ikke se noe etter fem minutter med normal tv titting ;).

Lenke til kommentar

Plasma fungerer ved at hver "celle" lyser opp og av igjen noe som fører til at plasma ikke trenger bakgrunnsbelysning, mens på lcd så vil ikke "cellene" lyse av og på, og produserer ikke eget lys, derfor trenger lcd konstant bakgrunnsbelysning. Tenk deg et bilde med dagslys og sol på den ene siden og et ganske mørkt rom på andre halvsiden, dette vil bli ganske unaturlig framstilt på en lcd i forhold til plasma som ikke trenger konstant bakgrunnsbelysning men klarer å lage sitt eget lys og kan dermed tilpasse seg bildet mest mulig. I det siste har lcd tvn'e kommet med dynamisk bakgrunnbelysning, selvfølgelig har dette gjort bildekvaliteten bedre men ikke på langt nær som plasma. Det med at lcd er mer "grumsete" på vanlige tv sendinger har jeg bare erfart selv mange ganger hos venner og bekjente ifh til plasma. lcd er forsatt en teknologi som er på utviklingsstadiet mens plasma er ganske utviklet fordi den har vært i bruk lengre. (leste det på teknofil eller dinside for ca 1 år sia).

Ble litt rotete, men hvis det er noe du lurer på er det bare å spørre.. Den infoen jeg har er ca. 1 år gammel da jeg var på mitt mest aktive med å samle inn info pga av tv kjøp :D. Men har holdt meg litt oppdatert ;).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...