Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finn er relativt raske til å fjerne, men de som leser annonsene før de legges ut burde vel kunne spotte google oversettelse og slik?

De kan ikke være like oppdaterte på priser på fotoutstyr som oss, så de kan vel ikke luke ut den veien?

Lenke til kommentar

Mistenker denen for scam også

Canon 600m f4

Selv med noe mugg burde prisen være over 8000?

Oversettelsen indikerer noe google involvering, men er ikke sikker.

 

Meget Interessant,sende en mail for å sjekke seriøsiteten på selgeren.

er det scam, så får du melde regelbrudd til aftenposten.

Jo kortere tid disse faens scam annonsense får ligge, jo bedre.

Lenke til kommentar

Hvis den 600mm f4L annonsen er genuin så er det et varp for en sport / dyr fotograf.

 

I USA går den non-is versjonen for $2000 og oppover etter standen den er i. Ser av et forum i Sør-Afrika at en der kjøpte en brukt til ZAR 35K (NOK 29K) tidligere i år.

 

Spennende å se tilbakemeldingene?

 

 

Lenke til kommentar

Synd men 600mm er en svindel,ellers så hadde det vært en god handel.

 

"Hei,

 

Takk for at du kontaktet meg om prtodukt min. Det er der fremdeles. Produktet er perfekt og inkluderer alt tilbehør. Vennligst kontakt meg hvis du kjøper mine produkt. Jeg er nå i Italia, fordi jeg nettopp flyttet hit. Hvis du liker produktet, kan vi raskt lage en avtale. Skatter og frakt inkludert i prisen.

Takk.

 

P.S. I am very sorry for my norwegian but I hope you can understand. If you want we can continue in english, because it would be much better for me."

 

 

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Synd men 600mm er en svindel,ellers så hadde det vært en god handel.

 

"Hei,

 

Takk for at du kontaktet meg om prtodukt min. Det er der fremdeles. Produktet er perfekt og inkluderer alt tilbehør. Vennligst kontakt meg hvis du kjøper mine produkt. Jeg er nå i Italia, fordi jeg nettopp flyttet hit. Hvis du liker produktet, kan vi raskt lage en avtale. Skatter og frakt inkludert i prisen.

Takk.

 

P.S. I am very sorry for my norwegian but I hope you can understand. If you want we can continue in english, because it would be much better for me."

 

 

 

Jeg lurer litt på hvordan folk svarer på disse mailene som de fleste (i alle fall de som leser denne tråden) oppfatter som svindel. Svarer man i det hele tatt og opplyser om at man har gjennomskuet bløffen så risikerer man å utdanne svindlerne og oppfordre dem til å forbedre opplegget sitt (skaffe seg bedre oversettelse). På nettstedet 419eater (plag svindlerne) snakker de om å "de-educate the scammers" der målet er å få svindlerne til å tro at de klarer å gjennomføre svindelen sin og dermed fortsette å gjøre de samme feilene som gjør at folk flest oppdager svindelen. Å gi beskjed tilbake om at man gjerne vil kjøpe produktet, men så kommer det noen "praktiske problemer opp" som fører til kluss og misforståelser kan jo være et alternativ.

Lenke til kommentar

Tamron 17-50 f/2.8 VC med B+W UV MRC filter 2 uker gammel for 4000kr

Hadde jeg hatt penge hadde jeg slått til selv, hadde samme objektiv uten VC bildestabilisering solgte det i fjor og har angret siden hehe

 

Sigma 30mm f/1.4 under et år gammel 2400kr

Denne vurderer jeg å slå til på hvem blir først meg eller deg? :!:

 

Ellers en liten egen reklame:

Canon EOS 500D Hus Helt Ny 4200kr kjøpt 31.05 hos FotoVideo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...