Gå til innhold

Luringer og rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Var borti en sånn Finn.no-produktet er i London-jeg og. Og han foreslo å betale med Escrow. Hvordan fungerer det da egentlig? Med Escrow får ikke han penger før jeg har godkjent mottak av varen, og at den er i orden. Ble litt nysjerrig.

 

 

This are the steps of the transaction:

1. First of all and most important, if You agree to close the deal, You will have to send me Your shipping information ( Your full name and address / contact phone number and if available also a fax number ).

- After I receive Your shipping information, I will contact the transport company and make the shipping reservation onto Your name and with your shipping address as the intended receiver.

 

2. You will receive a notification from the transport company as a confirmation that the package is in their custody.

- You will also receive the payment instructions.

- You will have to make the payment to them. The transport company will verify the payment, and if everything is in order, they will start the shipment and the package will be delivered to your door step in 3 working days. The payment is sent to the transport company and not to me directly. The payment will be forwarded to me only after You receive the package and confirm that You accept it.

- After You will receive the package and You will be completely satisfied with it, You will instruct the transport company with your decision.

 

3. The package will come with 10 days Return Policy ( Period to inspect the package and if by any reason You won't be satisfied, You will be fully refunded within 24 hours). If by any reason, You will not be satisfied with the product, You will return it to the transport company with no expense. ( I will support all the returning taxes ). The return policy is like a warranty that everything is exactly as I described it and it will be provided by me in association with the transport company.

The transaction will be ensured by their third party service the offers both the seller and the buyer safety.

If you agree with all this we can proceed with the deal.

Thank you and I will wait your fast answer.

 

Tror jeg fant løsningen; et escrow-selskap som ikke eksisterer eller noe lignende. Hm, ganske smart.

Endret av TheDarkListener
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har lyst på en Nikon D700 til 8000,- ? whistle.gif

 

http://www.finn.no/f...nnkode=22581580

Svindel.

Det er nesten så jeg gruer meg til den dagen googles oversettelsesprogram fungerer.

 

 

Jeg meldte min interesse, og dette er svaret:

"Hei,

 

Takk for at du kontaktet meg angående min prtodukt. Det er der fortsatt. Produktet er perfekt og inkluderer alt tilbehør. Vennligst kontakt meg hvis du vil kjøpe produktet mitt. Akkurat nå er jeg i London, UK fordi jeg nettopp har flyttet hit. Hvis du liker produktet, kan vi foreta en rask avtale. Skatter og frakt er inkludert i prisen.

 

Takk.

 

P.S. I am very sorry for my Norwegian but I hope you can understand. If you want we can continue in english, because it would be much better for me."

 

Jeg tar ikke den noe lenger...

Lenke til kommentar

Haha, enhver mail der de refererer til "produktet" og ikke mer spesifikt er så åpenbart en scam at det er synd.

 

D90+17-55 var kanskje ikke verdens beste tilbud, men noe lureri/idiotpris var det heller ikke, alt etter hvor brukt de er da.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Uff og huff, hver eneste helg florerer det med svindel på finn.no:

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22612674

 

Og teksten er jo så åpenbart auto-oversatt at hvis noen biter på, så har de min fulle sympati...

 

"En Nikon Noct-Nikkor 58mm F1.2 AIS-objektiv med original linse caps, Nikon HR-2 solblender, Nikon 52mm UV-filter, Nikon hard oppbevaringsboks, myk sak og CP-8 klar sak. En fantastisk objektiv på full blenderåpning og ideelt for fotografering i lite lys.

 

Objektivet har utmerket klart optikk og er fullstendig arbeider med jevne kontroller og lite tegn på bruk. Den CP-9-saken har noen lys markerer men ellers utmerket. Vær oppmerksom på at dette er en manuell fokus objektivet på et Nikon AIS montere, og den kan brukes i manuell modus på et digitalt speilreflekskamera.

 

En sjelden tilgjengelig Nikon-objektiv i meget lett brukes i nærheten av mynte tilstand"

 

 

Hallo? Soft-case blir "myk sak" og mint condition til "mynte tilstand"! DA burde det ringe en bjelle wink.gif

 

 

Lenke til kommentar

Uff og huff, hver eneste helg florerer det med svindel på finn.no:

 

 

Hvis dette medfører riktighet så har Internasjonale svindlere utvidet spektret til også og omfatte særegne produkter som normalt bare "innbitte" amatører kjøper,men er nok enkelte "familiefedre" som forstår at et sådan produkt burde gi bedre bilder utifra omtaler og går på en smell grunnet "billig".

Kan hende det er de samme som gjerne også handler D700 fra samme selger for 6000.-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...